GSXR SJ413
#1
Posted 24 March 2008 - 04:43
#2
Posted 24 March 2008 - 08:34
For det første må du ha et innsug som gjør at forgasserne kan monteres på blokka. Dette kan du lage selv eller få laget for jeg vet faktisk ikke om noe sted du får kjøpt det ferdig.
Så må du legge opp en chokewire og gasswire.
Om du skal ha forvarmet luft om vinteren må du ha med hele innsugsboksen og koble denne til forvarmeslangen.
Edited by Nöcke Gunnar, 24 March 2008 - 11:59.
#3
Posted 24 March 2008 - 10:38
Edited by Gi Gass, 24 March 2008 - 19:21.
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#4
Posted 24 March 2008 - 11:05
Og hva er det som avgjør gjennomstrømningen? Fint om du forklarer litt om det. Jeg har forstått det som at en større motor fører til større gjennomstrømning.
Edited by Nöcke Gunnar, 24 March 2008 - 11:58.
#5
Posted 24 March 2008 - 14:14
Når det gjelder GSXR Mikuni ombygging er det en tråd på www.zuwharrie.com som vel er den plassen det er mest kunnskap om dette. ellers har Shuduck og Svein54 slike oppsett her i landet.
Tidligere gikk det å få kjøpt ferdige kit på www.samuraiguy.com men han som driver tjenesten har fordufta uten å gi noko forklaring til folk so har bestilt uten å få varer (meg blant anna), og enda verre er det at folk har betalt uten å få varene dei har betalt for. Via omveger har eg kome i kontakt med folk som kjenner han, som seier at han er for oppteken med sitt andre firma til å ta seg av bildingsane han selger.
ellers viktige ting å tenke på:
36mm GSX1100R gassere passer best, 38mm går også.
dyse storleik frå 120-150
tomgangsdyse 20
org. gasswire går å tilpasse
K&N filter fins og passer best
trenger pumpe og bensinregulator
funker fint i kaldstart
funker fint opp-ned
er ikkje verdens billigste i drift
kan være tricky å få synca, altså likt justert.
gir en rå innsugslyd
enorm gassrespons
godt bunndrag
gir mest effekt ut av en suzukimotor
Edited by yakuza, 24 March 2008 - 14:17.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6
Posted 24 March 2008 - 17:15
#7
Posted 24 March 2008 - 17:37
desse er side-draft så en slepp å ha innsug i vinkel, og et slikt innsug beint inn er enklare å fabrikere. På 16v kan du bruke detaljer frå motorsykkelen, og bolte gassere rett på en flens på innsuget.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#8
Posted 24 March 2008 - 19:34
Hadde vel like peil på alt her i verden fra du blei født du heller kansje? Var av den oppfatning at forumet var til for at en skulle kunne lære av andre de tingene en ikke kunne sjøl jeg,og ikke for å skrive nedlatende og hånfullt om det skulle hende noen ikke hadde samme kunnskap som en selv? Eller tar jeg helt fullstendig feil da eller? Er kansje litt hårsår,men synes det er så mye hyggeligere å lære nye ting uten å måtte latterliggjøres bare. Er'kke dummere enn at jeg klarte bytte kam,løftere,fjærer og registerreim+justere ventilene på en sierra jeg hadde uten å ha så mye som en Haynesbok å se i. Det var første gang jeg tok i en skrue på en bil ever.. Så skjønner'a litt jeg oxo
#9
Posted 25 March 2008 - 10:10
Ligger hvordan jeg har bygd mitt oppsett inni der, ellers så ligger infoen i linken i signaturen min
skal du ha manifoil til 8v, så ser det ut til at det blir mulig å få tak i igjen, en på zuwharrie.com, og det er snakk om en av partnerene til smauraiguy.com er interessert i å lage manifoil
Disse gasserne vekker de små motorene til live jeg kjører 38mm fra en 1100cc. Disse gasserne har litt for mye mellomrom mellom hverandre, men det er vel 36mm som har likt mellomrom som innsuget på 8v og 16v
#10
Posted 25 March 2008 - 11:15
Founder Suzuki 4x4 Norway
#11
Posted 25 March 2008 - 11:23
wow, du har hatt litt tid til overs Jeg tror nok at du vil kunne få til slike forgassere i LJ`n din, det vil jo nesten bli som en motorsykkelmoter da
#12
Posted 25 March 2008 - 13:09
Har lenge prøvd å få fatt i headers til den, Janspeed i Uk hadde, men har sluttet å selge dem
Founder Suzuki 4x4 Norway
#13
Posted 25 March 2008 - 14:01
Med det samme kan du lage ny flens til innsuget, og der kan du bolte gsxr forgassere rett på med isolatorer/boots.
Godt mulig at det passer med 750 gassere e.l. på f10a, er vel mindre den blokka, og sikkert meir lik ei eller anna MC-blokk enn kva G13/G16 blokkene er som du seier.
Jeremy er nok et avslutta kapittel. Trur ikkje eg vil sende penger til han etter dette. Spes dersom det dei seier er sant med at han berre har slutta uten å seie frå til nokon.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#14
Posted 25 March 2008 - 19:43
Ikke gi penger til Jeremy, det er folk som har betalt han og ikke fått varen
Edited by ShuDuck, 25 March 2008 - 19:44.
#15
Posted 27 March 2008 - 14:31
Når det gjelder GSXR Mikuni ombygging er det en tråd på www.zuwharrie.com som vel er den plassen det er mest kunnskap om dette. ellers har Shuduck og Svein54 slike oppsett her i landet.
Tidligere gikk det å få kjøpt ferdige kit på www.samuraiguy.com men han som driver tjenesten har fordufta uten å gi noko forklaring til folk so har bestilt uten å få varer (meg blant anna), og enda verre er det at folk har betalt uten å få varene dei har betalt for. Via omveger har eg kome i kontakt med folk som kjenner han, som seier at han er for oppteken med sitt andre firma til å ta seg av bildingsane han selger.
ellers viktige ting å tenke på:
36mm GSX1100R gassere passer best, 38mm går også.
dyse storleik frå 120-150
tomgangsdyse 20
org. gasswire går å tilpasse
K&N filter fins og passer best
trenger pumpe og bensinregulator
funker fint i kaldstart
funker fint opp-ned
er ikkje verdens billigste i drift
kan være tricky å få synca, altså likt justert.
gir en rå innsugslyd
enorm gassrespons
godt bunndrag
gir mest effekt ut av en suzukimotor
Høres ut som du har vært borti disse gasserene endel,veit du om de takler overladet luft f.eks fr en liten lavtrykksturbo uten å måtte mudifiseres ytterligere? Må jo seff ha trykksregulator og en kraftigere bensinpumpe regner jeg med,men tenkte på om selve gasseren takler dette?
#16
Posted 27 March 2008 - 15:24
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#17
Posted 27 March 2008 - 16:50
Takker for hintet
#18
Posted 10 April 2008 - 20:46
#19
Posted 11 April 2008 - 19:42
Dere ser ut som dere har litt peiling på dette her...
Hva slags bensintrykk kjører dere på?
Er det noe overløp på selve forgasseren som skal kjøres i retur til tank?
Hvor kobler man inn vacuum fra innsug hen?
Hvor kobler man bensinslangen fra pumpe/regulator?
Det er så mange slanger å velge i:)
#20
Posted 11 April 2008 - 20:15
Ikke noe overløp fra forgassere, men du kan bruke trykkregulator som fører overskudd tilbake til tank. jeg har ikke retur, lavtrykkspumpa er en så enkel og slitesterk enhet, så om jeg kutter ned levetida noen mil bryr meg ikke
Vacuum til bremsekraftforsterker tar man fra en av sylinderene, må bare lage seg et uttak, jeg sveisa på en mutter og skrudde i en luftslangekopling.
Det er de nederste slangene på forgasseren, spørs hvilken type gasser du har, det er mange variasjoner. men det er bare å åpne lokket i bunn og blåse i diverse hull om du er usikker samtidig som du åpner/lukker nåla. Da finner du det ut fort. er mulig det er en eller to innganger til bensin