Blandt offroad-folket er det nesten en mani med å endre på kjøretøyet. Kanskje vi skal kompensere for at vi ikke fikk leke med mekano som små, ikke vet jeg.
Problemet er at i den ene enden sitter en endringskåt offroader og i den andre enden sitter myndigheter og forsikringsselskapene. Myndighetene sine lover, regler og forordninger som håndheves av BT, Biltilsynet, og forsikringsselskapene som forvalter utbetaling og regresser ved ulykker. Ja, desverre involveres offroadere også i ulykker selv om enkelte ser ut til å være blottet for den tanken når de bygger om.
Jeg skal derfor forsøke å oppsummere litt hva som godtas og hva som ikke godtas av ombygging. For at denne lista skal ha noen mening må alle som har gjort godkjente ombygginger melde inn hva de har fått til.
1. Endring av dekkdimensjon.
2. Fjærheving.
3. SPOA
4. Sjakkelheving.
5. Bremser.
6. Akslinger/ Sporvidde.
7. Bodylift.
8. Styring/ Servostyring.
9. Ekstra lys.
10. Støtfanger.
11. Vinsj.
12. Seterekke bak.
13. Veltebur.
14. Motorbytte.
Edited by Nöcke Gunnar, 14 April 2008 - 23:51.