Gå til innhold



Foto

Drivstoffpriser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
38 replies to this topic

#1 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 18:35

Kva er det som skjer?

Begynte her om dagen på ein lokal stasjon. Bensin var 10 øre billigere enn diesel.

No er dette tilfellet på 5 stasjoner eg har tanka på dei siste vekene. Diesel er faktisk 40 øre dyrere enn bensin ein plass.

Her kjøpe eg meg dieselbil for at den er billigere i drift.

Faen til politikk :/

#2 Gogsteren

Gogsteren

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 19:12

Jepp! Politikerene vet hva de gjør.

Først få halve norge til å kjøpe diesel biler, fordi de er så voldsomt mye mer miljøvennelige (klimakriser, global oppvarmin, CO2 utslipp osv..) for så å sette opp dieselprisene....
Hjort er gjort og elg er rein s dyr.

#3 guest1

guest1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 19:40

Hva er vitsen med å klage? Det er jo ikke noen som gidder å gjøre noe alikevel.

#4 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 21:54

Sånn blir det når det sitter en jeng med papphuer som aldri har vært i praktisk arbe og tor att allt det di gjør er rett inne på dette stooore tinget!! Snart kan hele anleggsbransjen, skogsmaskinbransjen (som forøverig jeg jobber i) og lastebil bransjen legge ned. Da sitter di pluttselig med sjegget i postkassa! mad.gif

#5 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 23:07

Eg klage vel ikkje.. Syns berre dette er heilt på trynet.

Er vel bare å begynne å tanke avgiftsfritt, (sjølv om det og er begynt å bli skremmande dyrt på pumper det og)

Men er vel ikkje berre i norge prisene øker, me har vel igrunn nesten billigast drivstoff sammenligna med gjennomsnittlig årsinntekt.

Men uansett, Hurra for Norge biggrin.gif

#6 guest1

guest1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 00:05

Det var ikke personelig tenkt, sebbern.
Tenker generelt.
Hadde bare noen gjort noe.
Selv tror jeg på borgerkrig hvis det fortsetter slik.
Er helt enig med deg sebbern, heilt på tryne.

#7 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 00:16

Avgiftsfri diesel holder jo på å bli svinedyrt det også. Norsk industri, land- og skogbruk, fiskerinæring og transport er jo avhengig av diesel. Holder Norge på å skyte seg selv i foten?
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#8 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 00:31

Nærmer seg styggt 10 kr for avgiftsfritt og ja :/

Skal lage meg ein tank til i bilen. Er ikkje i tvil. Skal faen ikkje sjå bort ifrå at dei sette inn ekstra folk til å kontrollere at folk ikkje kjører på avgiftsfritt.

Faen for eit land me bur i.

#9 Haugnez1

Haugnez1

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 00:35

Ja norge holder på og ta live av seg sjølv. eg kjøpte meg både privat bil og skogsbil med diesel motor fordi eg tenkte eg skulle spare penger. men da var det jo ein eller anna idiot som fant ut at nei vi må ha enda meir penger i statskassa. eg får kjøpe avgiftsfri diesel for 6.00kr enda men eg veit ikke kor lenge det varer, eg er med på krig bere og skrike ut.
Toyota hilux med 33.14.15 boggers.

#10 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 09:22

Har tank heime på gården. Betaler vel nesten 7kr literen der og. Var vel ikkje lenge sia det var nede i nesten 5 kr literen.

Burde nesten starta ein aksjon. Ser jo korleis det gjekk med denne snøscooterpolitikken. Nok folk, så hjelper det.

#11 Haugnez1

Haugnez1

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 13:06

det har du rett i. og i norge vile eg tru at det er ein del folk som er forbanna på grunn av priser. så å fått laga til ein aksjon trur eg ikke skulle vert noke problem, men det heile må leiast av ein vetig person som har både tid og lyst.
Toyota hilux med 33.14.15 boggers.

#12 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 19:26

QUOTE(sebbern @ 25 Mar 2008, 00:31) <{POST_SNAPBACK}>
Nærmer seg styggt 10 kr for avgiftsfritt og ja :/

Skal lage meg ein tank til i bilen. Er ikkje i tvil. Skal faen ikkje sjå bort ifrå at dei sette inn ekstra folk til å kontrollere at folk ikkje kjører på avgiftsfritt.

Faen for eit land me bur i.


1. Bruker de ikke probe i eksosrøret når de sjekker nå om dagen da?

2. Hva er straffen for og bli tatt?

Hilsen Kjell Pettersen
Sortland
Kjører 12 Instyle+ 7 seter


#13 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 19:34

Det sjekkes vel på begge måter, det er vist ikke så mange sånne apparater for å sjekke eksosen med rundt i landet.

#14 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 19:47

QUOTE(outback @ 25 Mar 2008, 19:26) <{POST_SNAPBACK}>
1. Bruker de ikke probe i eksosrøret når de sjekker nå om dagen da?

2. Hva er straffen for og bli tatt?



Du bør regne med bot fra 50k og oppover. Det er rett og slett ikke verdt det, mener nå jeg da.

Men at det er sjuke priser på drivstoff nå, det er jeg totalt enig i cool.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#15 Goblin

Goblin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:06

Drivstoff prisene er ille ja, minner om strømmen. Staten oppfordret alle nye husbyggere til og bygge for og fyre med strøm. Når ca 90% av alle nyere hus har basert seg på strøm som oppvarmingskilde så selger vi kraftverkene whistle.gif Så skrur vi opp strømprisene dribble.gif Her lukter det ille vondt synes nå jeg.

Okay så nå har myndighetene oppfordret til at befolkningen skulle kjøpe diesel biler ved lavere avgifter. når det er mannge nok som gjør det så tongue.gif Ja da skrur vi opp prisen thumbsup.gif

Greit at en stat trenger penger. det sier seg selv.

Greit at en stat bruker avgifter for og "hente" inn noe av de pengene staten trenger.

Men der er ikke greit at de bruker avgifter fra alle for og finansiere noe for noen yters få.

Tenker da på Oprabygget som et godt eksempel. Jøss ja bygg gjerne opra for min del. Alt er i orden med et nytt oprabygg i Bjørvika for all del. MEN BETAL DET SELV FOR FANN!!!!!!!!!! devil.gif devil.gif

Jeg har ønsker om kjørefelt slik at jeg kan dyrke mine egene hobbyr og intresser i fred og ro, sammen med likesinede. Altså noe som er kultur for meg.

Men jeg er også vilig til og betale for dette sjøl!

Ikke med myndighetene som sponsor, dette fordi jeg ikke liker den skulte beskatinga som staten bedriver ved og legge på drifstoffpriser/strømmpriser. Etter min ufaglærte mening er dette væerst for de som har det vanskeligst ogprøver og gjøre en ærlig arbeidsinsats.

Altså snekker Andersen som må skru opp timeprisen litt til for å få firma sitt til og gå rundt. Dette fører til at Fru Hvermansen som jobber i hjemesykepleien må stå enda hardere på krava ved lønnsoppgjøret nå, fordi fru Hvermansen og gubben må leie inn Snekker Andersen for og få etterisolert huset sitt som er bassert på strømfyring.

Og når snekker Andersen som drister seg til og bli lovbryter ved og "fylle fra feil pumpe" altså avgiftsfri diesel for og holde sine priser nede for å få jobben hoss Fru Hvermansen, blit stoppet i teknisk kontroll og Bt mannen (eller kvinnen) stikker ned sonden sin i tanken til overnevnte snekker Andersen må den Bt ansatte gjøre jobben sin og ilegge Snekker Andersen 20.000kr.- I førstegangs bot.

Jo BT sender sonde i tanken for og se om det er rette diesel.

Sorry for et noe langt inlegg her, blir bare så inn i h.. frustrert og iritertt på forvaltinga i detta landet.

P.S. Nå er det 12,43 for bensin å 12,63 for diesel.
Ingenting er umulig!
Det umulige tar bare litt lengere tid:)

#16 outback

outback

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 469 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:08

QUOTE(Kenneth32 @ 25 Mar 2008, 19:47) <{POST_SNAPBACK}>
Du bør regne med bot fra 50k og oppover. Det er rett og slett ikke verdt det, mener nå jeg da.

Men at det er sjuke priser på drivstoff nå, det er jeg totalt enig i cool.gif


50.000 for en personbil høres mye ut, har hørt om 25k og oppover for lastebiler. En kjenning påstår han ringte politiet og spurte, de svarte 5000kr 1st gang man blir tatt, han får dieselen så når innsparingen er ca 13kr/litern lønner det seg fort.


En mulighet er jo og fylle feil på pumpen, gå inn og be om kvittering og giro til Tollvesenet for og gjøre opp for seg, da skulle det vel være ok en stund.

Hilsen Kjell Pettersen
Sortland
Kjører 12 Instyle+ 7 seter


#17 sebbern

sebbern

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:28

Har hørt om dette kortet du kan få tak i for betalt avgift.
Burde funke.

Ingen som har eksperimentert med fargestoffer i dieselen då?

Det eg har hørt, er at bota for å kjøre med avgiftsfritt ikkje er så avskrekkandes (første gang) om det er privat kjøring det dreier seg om. Men viss det er i næring, kan det bli riktig så dyrt.

Er ikkje sikkert dette er tilfellet, men var noko eg hørte frå ein som driv ein lokal bensinstasjon her.

Her har og media begynt å engasere seg

Edited by sebbern, 25 March 2008 - 20:34.


#18 kamikaze

kamikaze

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 400 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:40

QUOTE(sebbern @ 25 Mar 2008, 20:28) <{POST_SNAPBACK}>
Har hørt om dette kortet du kan få tak i for betalt avgift.
Burde funke.

Ingen som har eksperimentert med fargestoffer i dieselen då?

Det eg har hørt, er at bota for å kjøre med avgiftsfritt ikkje er så avskrekkandes (første gang) om det er privat kjøring det dreier seg om. Men viss det er i næring, kan det bli riktig så dyrt.

Er ikkje sikkert dette er tilfellet, men var noko eg hørte frå ein som driv ein lokal bensinstasjon her.



Bota for og bli stoppet med fargadiesel er10,000 kr pluss at di regner ut differansen på kjørte km helt siden du forsikret bilen,og legger på avgiften
Så kjøring med grønndiesel kan fort bil dyrt hvist du har hatt den noen år. blink.gif
SUKSESSEN LIGG I GO TELLFART....SÅ KLÆMM ÆTTER
----------------Sortland Offroad Klubb------------------

#19 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:40

QUOTE(sebbern @ 25 Mar 2008, 20:28) <{POST_SNAPBACK}>
Har hørt om dette kortet du kan få tak i for betalt avgift.
Burde funke.

Ingen som har eksperimentert med fargestoffer i dieselen då?

Det eg har hørt, er at bota for å kjøre med avgiftsfritt ikkje er så avskrekkandes (første gang) om det er privat kjøring det dreier seg om. Men viss det er i næring, kan det bli riktig så dyrt.

Er ikkje sikkert dette er tilfellet, men var noko eg hørte frå ein som driv ein lokal bensinstasjon her.

Her har og media begynt å engasere seg



Min X sjef fylte X antall liter spillolje på tanken hver gang han tanka avgiftsfri diesel, og påsto at det funka fint ved en kontroll. Jeg synes ikke det er verdt ubehagelighetene man får, så jeg biter tenna sammen og ergrer meg hver gang jeg fyller tanken.

Goblin: Dette blir det samme hele veien. Nå er det jo så "in" å få folk til å tanke biodiesel og gass, men hva skjer når andelen av brukere stiger.......jo, da legger dem garantert på prisen så fælt at om tja...la oss si ca. 5 år, så er det i nærheten av dagens diesel/bensinpriser.

Vent og se. Jeg trur det er mange som får bakoversveis utover mtp. dette.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#20 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 25 March 2008 - 20:50

QUOTE
Ingen som har eksperimentert med fargestoffer i dieselen då?


Du kan fjerne fargen, men ikke sporstoffene. Eksossonden tar deg uansett.


Jeg så en kar på tittekassa som bygde seg et kraftverk (hjemmelaget), på egen eiendom og kjøpte seg elbil. Han betaler hverken for strøm eller drivstoff, og slipper ikke ut mer C02 enn det han og katta puster ut selv.

Jeg så også en kar på Dirty Jobs som dro rundt på restauranter og fikk med seg frityroljen hjem, og bøtta gugga nedpå et hjemmelaget biodieselraffineri i garasjen sin. Han hadde altså nesten gratis drivstoff, og ved hjelp av et aggregat kunne han produsere strøm selv mye billigere enn å kjøpe det.

Edited by Snømannen, 25 March 2008 - 20:58.

_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere