Litt for mye så slites dekket på midten og litt for lite så slites det på kantene. Begge deler gir vesentlig redusert veggrep og dårligere kjøreegenskaper på veg.
Så leste jeg på forumet om en metode jeg aldri har hørt om tidligere.
Fyll luft i kaldt dekk og mål trykket. Kjør dekket varmt på 20 minutter og mål så trykket. Dersom trykket har steget mer enn 4 psi har trykket vært for høyt.
Da må en prøve på nytt med et lavere trykk og måle seg frem til det trykket som gir eksakt 4 psi i økning fra kaldt til varmt dekk.
Noen som kjenner til metoden og har erfaringer med den?
Det kan i så fall løse et problem jeg har hatt mange ganger. Hvordan finne ut rett dekktrykk. Hva skal en 413 som er økt i vekt med 250 kilo fra original ha i et 33-12,5-15 dekk. Noen som har sett en tabell på det noen gang?
Edited by Nöcke Gunnar, 10 April 2008 - 11:17.