Pajeron kjøpte jeg av en polakk på Fagerhaug, nord for Oppdal. Han hadde ikke gjort en drit med bilen, bortsett fra å sveise karosserirust og EU-godkjenne den, så historien bak denne kreasjonen er meg ikke kjent. Pajero'n ble min for den nette sum av 25.000, foreløpig virker det som et røverkjøp, selv om den har gått 323.000.

Her står den uten skilt, det er fiksa nå.

En tidligere eier har prøvd seg med matt svart lakkering, tidligere var den visstnok hvit. I utgangspunktet en meget god idé, men han kunne gjort litt grundigere arbe før han malte'n. Lakken flasser av på panseret og taket.

Hva det hjulet bakpå der er til aner jeg ikke, er vel mest til pynt.

Store hjul er bra, har fortsatt ikke undersøkt hvor store de er, er litt travelt om dagen.
Bilen er i grunn klar for offroading den, men vil nok ta det litt pent og pyntelig i starten. Som sagt er jeg ikke mekaniker, dessuten er det den eneste bilen jeg har. Håper å få brukt den på lørdag i et terreng som er den verdig.
Planer til forbedring, så framt lommeboka tillater det:
--- CD-spiller. Lyden av diesel kan bli kjedelig etter hvert.
--- Skifte foringer i hjulopphenget foran. Var ener-feil på EU-kontroll.
--- Vinsj.
--- Kufanger.
--- En hælvetes mengde verktøy, redskap og utstyr, da jeg ikke eier noe som helst slikt.
Noen Pajero-kjennere som kan fortelle meg hva som ryker sundt på biler som dette, slik at jeg er forberedt?
















