Gå til innhold



Foto

Blinkende glødelampe syndromet Y60 Lang :)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 TechHead

TechHead

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 28 April 2008 - 21:01

Hei,
Trenger litt hjelp til og lokalisere gløde kontrolmodulen i min Y60 91.
har lest alle trådene her om samme problemet, men klarer ikke og finne modulen, mellom venstre forskjerm og batteri sitter det 2 stk gløde rele, men ingen modul, heller ikke under ratt stammen, noen her som vet nøyaktig hvor denne skøyeren gjemmer seg ? whistle.gif

Bilen starter lett, men går ujavnt di første minuttene, og lampa blinker.

MVH

Morten

Edited by TechHead, 03 May 2008 - 20:28.


#2 TechHead

TechHead

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 10:09

Ingen som vet ?

#3 KLAA

KLAA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 591 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 12:35

QUOTE(TechHead @ 3 May 2008, 10:09) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet ?


Joda.. du må skifte et av gløde releene som sitter under plata ved batteriet på høyre side. husker ikke hvem av de det er , men mener å huske det var det største.
Disse releene er de to størst under lokket.. Den minste sitter omtrendt i midten og den største er den som sitter nærmest spylertanken..

Edited by KLAA, 03 May 2008 - 12:49.


*Kenneth*

#4 bulk

bulk

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 23:24

Det passa jo perfekt at denne tråden kom opp no. Glødelampa mi og starta å blinke i går, og no veit eg kva som er galt. Konge!!
Takker so masse for tips! smile.gif

#5 myrland

myrland

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 10 February 2009 - 21:35

QUOTE(bulk @ 4 May 2008, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det passa jo perfekt at denne tråden kom opp no. Glødelampa mi og starta å blinke i går, og no veit eg kva som er galt. Konge!!
Takker so masse for tips! smile.gif



Min lampe blinker også.. Og bilen djævelsk tungstartet.. Skjedde etter jeg målte glødepluggene. Har byttet de tre bakerste og de tre fremste er gulle go..

Når jeg slår på tenning sendes det ut 12-13v til begge bruene men kutter etter 1-2 sek og så begynner lampen å blinke.. Kjenner att det klikker i begge releene..

Alle sikringer er i orden.. Så dere mener det er ett av releene som er deffekt med andre ord?

#6 zmike

zmike

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 02:08

QUOTE(myrland @ 10 Feb 2009, 21:35) <{POST_SNAPBACK}>
Min lampe blinker også.. Og bilen djævelsk tungstartet.. Skjedde etter jeg målte glødepluggene. Har byttet de tre bakerste og de tre fremste er gulle go..

Når jeg slår på tenning sendes det ut 12-13v til begge bruene men kutter etter 1-2 sek og så begynner lampen å blinke.. Kjenner att det klikker i begge releene..

Alle sikringer er i orden.. Så dere mener det er ett av releene som er deffekt med andre ord?


Hadde samme på min Y60..og løsningen var så enkel at det var dårlig kontakt på glødepluggene..!! Tok av begge bruene og pusset rent alt av kontaktflater..og nå starter min lett og går helt rent til og med etter å ha stått en uke i -10-15 grader.. biggrin.gif

#7 Jan-erik87

Jan-erik87

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 10 January 2014 - 22:12

Det er 2 typer gløde plugger på motoren.. Er det samme volt på alle eller er det også forskjellig?