Spørs mål om krav om kjørelys
Started by
sons of haukeli
, May 07 2008 21:01
3 replies to this topic
#1
Posted 07 May 2008 - 21:01
Hei!
Fikk vognkort til bilen min i dag (pajero 1985 mod)
-under punktet "merknader" står det:
Disp. fra krav om kjørelys.
Typegodkjn nr 603-01/84
Hva betyr dette?
Fikk vognkort til bilen min i dag (pajero 1985 mod)
-under punktet "merknader" står det:
Disp. fra krav om kjørelys.
Typegodkjn nr 603-01/84
Hva betyr dette?
#2
Posted 08 May 2008 - 17:08
QUOTE(sons of haukeli @ 7 May 2008, 22:01) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!
Fikk vognkort til bilen min i dag (pajero 1985 mod)
-under punktet "merknader" står det:
Disp. fra krav om kjørelys.
Typegodkjn nr 603-01/84
Hva betyr dette?
Fikk vognkort til bilen min i dag (pajero 1985 mod)
-under punktet "merknader" står det:
Disp. fra krav om kjørelys.
Typegodkjn nr 603-01/84
Hva betyr dette?
Den er vel gammel nok til å ikke ha Påbudt kjørelys da
er noe rare regler den for før var det forbudt, så ble det lovelig, og så ble det påbudt med automatiske kjørelys. og så var det ikke påbudt igjen... henger ikke med der jeg heller
Bare se på gamle Volvo 240 rett etter den har starta.. parklysa kommer på men der sitter det 2 pola 21/5w
lysbrytern i null.. Kjørelysa er på 2x21W, i park 2x5W (samme lampa), kjørelysa slukker på ene siden av de to pla pærene og park kommer på. I på position så er park på men hovedlysene slås på...
Edited by Biringen, 08 May 2008 - 17:10.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3
Posted 12 May 2008 - 21:10
QUOTE(Biringen @ 8 May 2008, 18:08) <{POST_SNAPBACK}>
Den er vel gammel nok til å ikke ha Påbudt kjørelys da
er noe rare regler den for før var det forbudt, så ble det lovelig, og så ble det påbudt med automatiske kjørelys. og så var det ikke påbudt igjen... henger ikke med der jeg heller
Bare se på gamle Volvo 240 rett etter den har starta.. parklysa kommer på men der sitter det 2 pola 21/5w
lysbrytern i null.. Kjørelysa er på 2x21W, i park 2x5W (samme lampa), kjørelysa slukker på ene siden av de to pla pærene og park kommer på. I på position så er park på men hovedlysene slås på...
er noe rare regler den for før var det forbudt, så ble det lovelig, og så ble det påbudt med automatiske kjørelys. og så var det ikke påbudt igjen... henger ikke med der jeg heller
Bare se på gamle Volvo 240 rett etter den har starta.. parklysa kommer på men der sitter det 2 pola 21/5w
lysbrytern i null.. Kjørelysa er på 2x21W, i park 2x5W (samme lampa), kjørelysa slukker på ene siden av de to pla pærene og park kommer på. I på position så er park på men hovedlysene slås på...
Går dette kun på vanlige kjørelys?
Eller er det da også unntak på antall lys?
Skal du ha ekstralys må du vell kalle det arbeidslys og stille de bakover dersom en skal ha mer en 3?
#4
Posted 12 May 2008 - 21:52
QUOTE(sons of haukeli @ 12 May 2008, 22:10) <{POST_SNAPBACK}>
Skal du ha ekstralys må du vell kalle det arbeidslys og stille de bakover dersom en skal ha mer en 3?
Mer enn 2...
Og det skal faktisk være arbeidslys, med egen bryter og riktig lysbilde
Suzuki'n min er tilsalgs......