Denne var litt dyr, men har jo winsj!
http://www.finn.no/f...&pos=10&rub=202
Pynt e for homsa å småpie!
Ford 4x4 van tilsalgs
Started by
Henning
, Feb 02 2004 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 02 February 2004 - 00:00
#2
Posted 07 June 2004 - 23:00
Driver og skal kjøpe en ford van nå det er en 91 mod type er jeg ikke sikker på men det er ikke 4X4 desverre
Har fått en pris på 30 er det dyrt sitter en 7,3l disel i den
big boyz big toyz
http://j_e_b80@yahoo.no
Mob 48279310
Har fått en pris på 30 er det dyrt sitter en 7,3l disel i den
big boyz big toyz
http://j_e_b80@yahoo.no
Mob 48279310
#3
Posted 07 June 2004 - 23:00
Har en 90modell Ford E250 4x4 med 7,5 liter EFI, opprinnelig registrert som minibuss men er nå (tung) 9 seter personbil. Denne blir muligens til salgs i løpet av sommeren, må bare bli ferdig med Bronco´n først. Bruker nok et par desiliter mer enn dieselmotoren, men det er det verd for å slippe lyden av steinknusern hele tiden......................
Arne, Lightfoot Racing
Arne, Lightfoot Racing
#4
Posted 07 June 2004 - 23:00
Synes det er råtøft med vans som er høynet og har 4x4 =)
Originalt Er FEIGT!!
Originalt Er FEIGT!!
#5
Posted 17 February 2004 - 00:00
Har sett flere slike, så at det bare finnes 2 er tull !
Men jeg tror Van 4x4 egentlig bare er en små-serie som er ombygget ved et spesialfirma i USA ?? Noen som vet?
Det er vel mye av teknikken fra F-serien truck, bl.a transfer-kasse og foraksel fra F350, som bare er montert på en Van?
Bladfjærer forran, eller spiral?
hilsen Gsimon
Men jeg tror Van 4x4 egentlig bare er en små-serie som er ombygget ved et spesialfirma i USA ?? Noen som vet?
Det er vel mye av teknikken fra F-serien truck, bl.a transfer-kasse og foraksel fra F350, som bare er montert på en Van?
Bladfjærer forran, eller spiral?
hilsen Gsimon
#6
Posted 19 February 2004 - 00:00
Helt riktig at det ikke bare er to av disse i Norge. Bare hos Everkene finnes det endel.
De som er kommet nye til Norge er stort sett bygd av to firmaer, enten Pathfinder eller Quigley. Pathfinder existerer ikke lenger, de forsvant i '92. Dermed er nesten alle nye 4x4vans, som er bestilt gjennom forhandler/imprtør nå bygd av Quigley. De bygger nå kun med spiraler. Pathfinder brukte en god del bladfjører, hvertfall på chevys.
Vanligste framaksel type er Dana 44 eller 60. Det brukers ford transfer på både ford og chevy. Dette fordi motor er sentrert til høyre, og da må diffen sitte på venster side på akselen for å få plass. Ford transfer har da uttak for framgående mellomaksel på venster side.
Vanene blir løftet ca. 3 tommer for å få plass til drivverk,og det blir vanligvis brukt klosser bak.
Vanligvis brukes transferkasse BorgWarner 1345 eller 1356, begge har kjededrift til fremaksel.
bare litt info.....:D
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
De som er kommet nye til Norge er stort sett bygd av to firmaer, enten Pathfinder eller Quigley. Pathfinder existerer ikke lenger, de forsvant i '92. Dermed er nesten alle nye 4x4vans, som er bestilt gjennom forhandler/imprtør nå bygd av Quigley. De bygger nå kun med spiraler. Pathfinder brukte en god del bladfjører, hvertfall på chevys.
Vanligste framaksel type er Dana 44 eller 60. Det brukers ford transfer på både ford og chevy. Dette fordi motor er sentrert til høyre, og da må diffen sitte på venster side på akselen for å få plass. Ford transfer har da uttak for framgående mellomaksel på venster side.
Vanene blir løftet ca. 3 tommer for å få plass til drivverk,og det blir vanligvis brukt klosser bak.
Vanligvis brukes transferkasse BorgWarner 1345 eller 1356, begge har kjededrift til fremaksel.
bare litt info.....:D
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#7
Posted 19 February 2004 - 00:00
Ble litt imponert
Burban
Burban