Gå til innhold



Foto

Landssvikere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
160 replies to this topic

#21 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 22:28

Huff. Pga den satans fly-plass-ansatte-streiken så måtte e lide meg igjennom en nokså lang tur i en Toyota Primus i dag. Satan å e hater sånne hybrid biler. Man trør klamben i bunn, og ingen lyd, men bilen beveger seg alikevel. Tanken e skremmende om at sånne biler sikkert etterhvert kommer til å ta over hele bil markede. Sa d til sjåføren, at dette var første og siste turen i en slik hybrid. V8 e tingen! Skal aldri ha noe annet!
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#22 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 23:06

Si ka dokker vil om å slappe av! Fylte diesel i dag, å det va ikke mange litrene det ble for 360 kr! 13,84 kr literen her i Alta. Det e helt for jævlig dyrt. Staten håver inn store penger på høy oljepris, så avgifta burde vært justert ned noe. Drivstoff bør ikke koste noe over 10 kr literen.

Men når det e sakt så e æ glad i å kjøre sub så det får bare stå til biggrin.gif , men æ vet ka æ skal stemme til neste høst! Det som æ har gjort i alle år. Måtte di rødgrønne brenne i H..... devil.gif

Penga e en illusjon, en gang blir den norske illusjonen avslørt. Da e det ikke mere penger på bok... Bruk illusjonen mens vi enda har den!

#23 cwathne

cwathne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 00:12

Jeg får makk av disse bensin prisene og dieselprisene for tida. Jeg har 2 biler jeg kjører 30.000km i året med og jeg har merka det siste halve året at utgiftene har steget ja. Samt økte renter.....

Så jeg skal selge min lille 95 6.5TD burbe og finne meg en V8 og montere gass. Men det tar vell ikke så lang tid får dem forbanna satans fitte hodene finner ut at det er så forbanna farlig med gass også at dem kommer til å avgiftskvæl gassen også. Norske stat er som hitler og jødan. Så sant ole normann finner noe som er gøy (V8 er veldig gøy dribble.gif ). Så kommer staten med det forbanna miljø preiket sitt som ikke engang holder mål, men er så forbanna politisk korrekt. Hav nivået kommer til å stige om vi kjører bil eller ei. Vår egen herlige natur produserer mye mer CO selv, vi er bare prikken over i'n. CO nivået har svinget opp og ned i mange herrens år. Jeg regner ikke med det slutter nå heller.... Og jeg regna ikke med at dinosaurusene hadde v8 bak i hekken heller..

Men jada for guds skyld. Det er bare snakk om 5-10 øre. Dette har vi jo råd til.. Våkn no opp, siden i sommer som var har den grønne diselen steget fra 6.69kr/l til 8.99kr/l til nå.. Jeg synes det var noen drøye 5-10 ører...

økte avgifter + miljøpolitisk = rødgrønne svikere
Det fins kun 2 typer biler. Nye og brukte Chevrolet !

#24 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 00:48

QUOTE(mæjus @ 16 May 2008, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Huff. Pga den satans fly-plass-ansatte-streiken så måtte e lide meg igjennom en nokså lang tur i en Toyota Primus i dag. Satan å e hater sånne hybrid biler. Man trør klamben i bunn, og ingen lyd, men bilen beveger seg alikevel. Tanken e skremmende om at sånne biler sikkert etterhvert kommer til å ta over hele bil markede. Sa d til sjåføren, at dette var første og siste turen i en slik hybrid. V8 e tingen! Skal aldri ha noe annet!


Du får jo en hel masse lyd i en Prius med klampen i bunn... Den går jo opp på max turtall og bråker og anstrenger seg som bare det!
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#25 Keiseraas

Keiseraas

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 09:04

Er så enig med mange av dere her inne.
I går kjørte jeg forbi den billigste pompa i Tromsø.. Kr 14.30.- pr. liter for diesel!!.

Bensin Kr 13.70.- pr liter!!

Sinsykt!!
Mvh
Kenneth Keiseraas

#26 board

board

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 09:13

QUOTE(Gurba @ 16 May 2008, 09:57) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde det vært bare 5 øre så hadde det ikke gjort noe. Problemet er at det er 5 øre rett som det er og da blir det mye til slutt.

kan vera samd i mykje so er skrive her.men det finst jo alternativ for oss med bensin og marshall-bil.eg køyrer til dagleg på gass og bensintanken er fylt opp med e-85.billegare og meire miljøvenleg.neste år får ein håpa på siv bak spakane og rimlegare bilhald.

#27 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 11:40

QUOTE(aeomholt @ 17 May 2008, 00:48) <{POST_SNAPBACK}>
Du får jo en hel masse lyd i en Prius med klampen i bunn... Den går jo opp på max turtall og bråker og anstrenger seg som bare det!

Jo d gjør vel d, men måtte bare overdrive litt vet du. Uansett så liker e ikke sånne "miljø-rævslikkere" devil.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#28 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 17 May 2008 - 16:51

sjekket pris på avg-fri diesel og parafin...koster over 10kr\l de også...

eneste som koster under 10kr er e85 og lpg og cng

Edited by svk, 17 May 2008 - 16:52.

HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#29 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 00:40

nå er prisene i oslo også helt horible.
Diesel 13,69
Bensin 13,19

bensin er billigst, hurra!! men det uansett altfor dyrt.

Vi er vel det eneste oljeproduserende landet som ikke har lave bensinpriser.
Men det er jo ikke vår olje, for da hadde vi vel fått litt mer glede av den... ?!?!? eller?!?!?

#30 SilverFox

SilverFox

    Pajero Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1869 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 01:01

synes det er rimelig det at vi skal betale dyrt for drivstoff. vi er jo en rik oljenasjon å en mektig statskasse dribble.gif

tor jørgen: slutt å bæs! tongue.gif

Pajeroen er solgt ;(

Silverfox's Garasje

#31 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 01:06

QUOTE(SilverFox @ 18 May 2008, 02:01) <{POST_SNAPBACK}>
synes det er rimelig det at vi skal betale dyrt for drivstoff. vi er jo en rik oljenasjon å en mektig statskasse dribble.gif

tor jørgen: slutt å bæs! tongue.gif


Det ligger i vår natur av vi skal bæse her oppe (syte og klage) unsure.gif Det e politisk korekt dribble.gif

#32 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 01:25

Det ligger i min natur nå å stemme FRP

#33 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 08:02

QUOTE(board @ 17 May 2008, 09:13) <{POST_SNAPBACK}>
kan vera samd i mykje so er skrive her.men det finst jo alternativ for oss med bensin og marshall-bil.eg køyrer til dagleg på gass og bensintanken er fylt opp med e-85.billegare og meire miljøvenleg.neste år får ein håpa på siv bak spakane og rimlegare bilhald.


Disse kommer til å øke i pris i løpet av et par år. Bare vent og se. Dessuten så er ikke E85 så miljøvennlig som folk vil ha det til. Det er bl.a. farligere for mennesker enn vanlig eksos.

QUOTE(tiiim @ 18 May 2008, 01:25) <{POST_SNAPBACK}>
Det ligger i min natur nå å stemme FRP


Kommer ikke til å stemme FRP jeg nei selv om de er for lavere avgifter. De har som partiprogram det de vet at folk vil høre. Heldigvis så er det ikke så mange som lar seg lure.

#34 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 10:25

QUOTE(Gurba @ 18 May 2008, 09:02) <{POST_SNAPBACK}>
Disse kommer til å øke i pris i løpet av et par år. Bare vent og se. Dessuten så er ikke E85 så miljøvennlig som folk vil ha det til. Det er bl.a. farligere for mennesker enn vanlig eksos.
Kommer ikke til å stemme FRP jeg nei selv om de er for lavere avgifter. De har som partiprogram det de vet at folk vil høre. Heldigvis så er det ikke så mange som lar seg lure.


Det har di andre også med tanke på program... mange % av befolkningen vil gjerne prøve noe annet.

Problemet med valg er bare å bestemme seg for hvordan fot man skal skyte seg i dry.gif

#35 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 16:48

helt enig.

Vi har prøvd allt annet og ingenting duger.

Var litt fornøyd med bondevik-regjeringen ettersom jeg slapp å betale toppskatt på drittlønn...
men ellers sugde jo det også totalt.

Når endret norge og sverige politisk kurs?! alt er billigere der, men vi "tjener jo bedre".. som om det skal kompansere for dobbel pris på biler, mat, alkohol etc.... jadda

Jeg er keen på no nytt, FRP... gi dem en sjangse.. går det i dass så har jo de også ødelagt sjangsen sin...

Hvorfor skal populistisk politikk være negativt for oss, ettersom det er saker vi faktisk er interressert i...?!..

#36 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 19:35

Hvem av partiene er det som faktisk holder på løftene vi anser som positive for oss når de endelig sitter med makten da?

Fylte forresten bensin for 11,57 eller noe der omkring sånn ca idag.

#37 ..Pål..

..Pål..

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 18 May 2008 - 21:18

På slutten av 2004 var dieselprisen rett som det var under kr. 7,- pr. liter her i Trondheim.... Fredag var den på 13,67!!!!! En DOBBLING på knappe 4 år! Samt veiavgifta -nei, unnskyld! - årsavgifta (siden de ikke bruker penger på vei) øker hvert år! Joda, det er fint å være bileier i Norge....
...er blitt chevylaus..... ingen ville kjøpe audi'n, så måtte selge subben... 'snufs'

#38 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 00:19

...fyllte etanol for 9,97 idag.. ikke f om jeg betaler over 13kr litern.
Latterlig...

Noen mulighet for å importere bensin fra usa?! blir sikkert billigere i lengden.. må bare skaffe meg en tank tongue.gif

#39 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 19 May 2008 - 00:42

..når vi nærmer oss sommerferie/fellesferien, ble det nevnt at prisen på diesel vil ende på rundt 16 kr literen.. Ellers stemmer jeg ikke på noe parti, så jeg klager heller ikke.

Edited by axsling, 19 May 2008 - 00:43.


#40 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 07:00

devil.gif Nå er det like før drivstoff prisene passerer 14 kr.Hvor vil dette ende?DE som styrer dette landet eier ikke SKAM og gir pokker i sitt folk.De snakket så pent om folk med dårlig økonomi,hvorfor prøver de å ta livet av dem nå?I venezuela koster 1 liter bensin 15 øre,ja du leste riktig 15 øre.Ps men det er jo en olje produserenede stat. devil.gif

Mange er så redd for å stemme på FRP,hvorfor?Nå har alle andre partier styrt og bevist at de ikke kan lede Norge,det er kun et parti igjen FRP...Hvorfor ikke gi dem en sjanse??Er de like UDUGELIGE som de andre partiene,ja da er det jo greit.Jeg tror de vil klare seg bra...En flokk med SAUER hadde jo styrt Norge bedre en de rødgrønne landssvikerne...Det gjorde også en hvis mann under krigen??? devil.gif