Gå til innhold



Foto

Blir det ikke gjort noe med Offroadbilder.no?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#1 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 09:18

Det blir bare tregere og tregere å åpne sider med bilder fra Offroadbilder.no
Kommer det til å skje noe snart med det?

Er det noe vits i å holde i gang et slikt opplegg om det fungerer så lite tilfredstillende?
Har lastet opp så mye bilder dit nå for å bruke i forum, i håp om at problemet skulle bli bedret snart, men det blir jo bare værre.

#2 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 09:32

QUOTE(ZukiJack @ 16 May 2008, 09:18) <{POST_SNAPBACK}>
Det blir bare tregere og tregere å åpne sider med bilder fra Offroadbilder.no
Kommer det til å skje noe snart med det?

Er det noe vits i å holde i gang et slikt opplegg om det fungerer så lite tilfredstillende?
Har lastet opp så mye bilder dit nå for å bruke i forum, i håp om at problemet skulle bli bedret snart, men det blir jo bare værre.

Med så mange brukere å mange bilder bør vel dette stå dette stå på en ganske bra linje.. vet ikke hva som brukes her jeg?

#3 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 11:32

QUOTE(N-T 4x4 @ 16 May 2008, 08:32) <{POST_SNAPBACK}>
Med så mange brukere å mange bilder bør vel dette stå dette stå på en ganske bra linje.. vet ikke hva som brukes her jeg?

Det er ikke linja det kommer ann på.
Det er serveren som ikke kjører skriptet til systemet for Offroadbilder.no skikkelig.
Den er så treg i kommandoene.
a&a har sagt tidligere at de har purret opp webmasters for serverne, men det er flere måneder siden de sa det første gang nå.

Om det er tilfelle så må jo de som driver den serveren enten være useriøse om de bruker så lang tid på å finne ut av dette, eller....har det virkelig blitt purret på dette?
Om det har blitt purret, så var det på tide...for lenge siden å bytte serverplass for Offroadbilder.no.
Hvorfor sette i gang et slikt prosjekt og bare la det stå og råtne....??
Hvorfor skal alle ting her ta så jæ... lang tid å fixe....?
Kan dette være en av grunnene til jeg ikke lenger er moderator her???

Edited by ZukiJack, 16 May 2008 - 12:30.


#4 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 16 May 2008 - 14:19

Hei Terje...

Ser du sutrer over offroadbilder igjen... Hvorfor bruker du denne tjenesten da den ikke står til din standard.

Ja vi vet at den ikke fungerer optimalt, har tatt opp dette med den isp'n vi bruker der. Det er en stor ISP Domeneshop og de har mange kunder så jeg skjønner faktisk at de ikke står på pinne hver gang det er en mail ifra oss.

Det skriptet som kjører krever ikke mye av serveren, men når det er så mange webhotell på denne serveren så går det sakte. Ja vi har vært på tanken på å finne nytt webhotell til denne tjenesten, men av økonomiske grunner så har vi ikke penger til å bytte med en gang.

Dette er prioritert å få flyttet denne til en ny server enten egen eller en annen leverandør.

At du ikke er moderator her er av ditt eget ønske og ikke noe vi har ønsket.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#5 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 08:33

QUOTE(anders @ 16 May 2008, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Terje...

Ser du sutrer over offroadbilder igjen... Hvorfor bruker du denne tjenesten da den ikke står til din standard.

Ja vi vet at den ikke fungerer optimalt, har tatt opp dette med den isp'n vi bruker der. Det er en stor ISP Domeneshop og de har mange kunder så jeg skjønner faktisk at de ikke står på pinne hver gang det er en mail ifra oss.

Det skriptet som kjører krever ikke mye av serveren, men når det er så mange webhotell på denne serveren så går det sakte. Ja vi har vært på tanken på å finne nytt webhotell til denne tjenesten, men av økonomiske grunner så har vi ikke penger til å bytte med en gang.

Dette er prioritert å få flyttet denne til en ny server enten egen eller en annen leverandør.

At du ikke er moderator her er av ditt eget ønske og ikke noe vi har ønsket.


Ja jeg "SUTRER" fortsatt om dette...og jeg synes tjenesten er veldig fin å bruke opplastnings-messig siden man da også kan bruke bildene andre steder også hvor de ikke tillater opplasting av bilder til forums-serveren.
Men så ødelegger nedlastningsproblemet av bildene hele greia.
Veldig synd.

Grunnen til at jeg har brukt det så mye til nå, er fordi jeg regnet med at nedlastingsproblemet skulle løses snart og da kommer Offroadbilder.no til å bli det beste dere har fått til ved siden av forumet så langt.
Veldig kjedelig da at man har bassert bildefremvisningen sin her på forumet og andre steder... på å bruke tjenesten som da likevel ikke holder mål.

Jeg hadde til og med såpass stor tro på at problemet ble løst snarlig at jeg faktisk brukte en del tid på å lage en brukerveiledning for JAVA-opplastingen der... og la dette ut på Film og bilde-forumet.
( http://www.offroad.n...showtopic=90837 )

Takken jeg får for det pluss at jeg også publiserer og og gjør tjenesten kjent ved å bruke den....er meldingen om at jeg SUTRER....

Jeg er helt sikker på at du øker seriøsitetsintrykket folk har av deg når du svarer på en slik måte. noexpression.gif

Edited by ZukiJack, 19 May 2008 - 08:43.


#6 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 11:52

QUOTE(anders @ 16 May 2008, 14:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Terje...

Ser du sutrer over offroadbilder igjen... Hvorfor bruker du denne tjenesten da den ikke står til din standard.



hehe neste gang burde du kanskje tenke deg om to ganger før du svarer? rolleyes2.gif det er ikke noen måte å svare en tideligere moderator, eller et vanlig medlem for den saks skyld
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#7 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 12:49

Jeg er klar over hva Terje mener om oss og tjenestene vi leverer. Vi jobber med saken og håper på å finne en løsning som fungerer tilfredsstillende for alle parter. Som sagt tidligere har han sluttet av eget ønske og ikke blitt kastet ut.

Pleier alltid å tenke meg om før jeg svarer, men hvis vi ikke får lov til å svare på ting som blir tatt opp gang på gang så er det på tide å skru av hele serveren. Da det virker som om vi ikke får lov til å forsvare oss på ting som blir tatt opp.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#8 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 13:12

joda, forvar deg alt du vil, det er ikke det. Bare ordbruken skader deg mer enn det forsvarer smile.gif thats all
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#9 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 17:58

QUOTE(anders @ 19 May 2008, 11:49) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er klar over hva Terje mener om oss og tjenestene vi leverer. Vi jobber med saken og håper på å finne en løsning som fungerer tilfredsstillende for alle parter. Som sagt tidligere har han sluttet av eget ønske og ikke blitt kastet ut.

Pleier alltid å tenke meg om før jeg svarer, men hvis vi ikke får lov til å svare på ting som blir tatt opp gang på gang så er det på tide å skru av hele serveren. Da det virker som om vi ikke får lov til å forsvare oss på ting som blir tatt opp.

Det er ikke bare jeg, men MANGE andre som har samme mening som meg om "tjenestene" dere leverer.
Forskjellen er bare at jeg har uttalt meg så flittig på alles veine, som også mener det samme som meg.
Da ser det kanskje ut for DERE at det er JEG som er masekoppen og survete.
Jeg har på en måte vært talsrøret for mange andre som ikke har villet si det ut selv...kanskje i redselen for å bli utpekt som "SURVEKOPP" av dere.
Jeg har liksom ment at siden jeg har vært moderator så har det vært riktig av meg å ta opp tingene og mast på de...og tatt dette opp innad i redaksjonen (til nå) i steden for at det har blitt tatt opp her ute i forumet slik mange ting ofte har blitt her...og endt opp i krangel og sympatistormer.

Jeg har jo etter hvert sett at jeg da har oppnådd å bli suttrekoppen hos dere i steden for at min iver etter å øke kvaliteten på dette forumet har blitt tatt til følge.


Diskusjonen kan godt stoppe her for min skyld.
Jeg har ikke noen behov eller ønske om en stor sympatistorm her nå, men siden du snakker som du gjør med baktanken at du skal "forsvare deg"...så ville jeg bare også henge meg på med dette innlegget.

#10 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 19 May 2008 - 20:15

Terje: Tror nok du har tatt dette litt hardere enn det som var ment fra min side.

Det jeg ville poengtere er at jeg har hørt på deg tidligere om denne saken og synes det ikke var behov for å ta dette opp nok engang.

Jeg jobber med å finne en løsning på problemet ang offroadbilder.no, men har ikke funnet noen fullgode løsninger ennå som passer til økonomien til offroad.no

Beklager hvis jeg har såret deg Terje.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#11 hjallis

hjallis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 09:10

QUOTE(anders @ 16 May 2008, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Terje...

Ser du sutrer over offroadbilder igjen... Hvorfor bruker du denne tjenesten da den ikke står til din standard.

Ja vi vet at den ikke fungerer optimalt, har tatt opp dette med den isp'n vi bruker der. Det er en stor ISP Domeneshop og de har mange kunder så jeg skjønner faktisk at de ikke står på pinne hver gang det er en mail ifra oss.

Det skriptet som kjører krever ikke mye av serveren, men når det er så mange webhotell på denne serveren så går det sakte. Ja vi har vært på tanken på å finne nytt webhotell til denne tjenesten, men av økonomiske grunner så har vi ikke penger til å bytte med en gang.

Dette er prioritert å få flyttet denne til en ny server enten egen eller en annen leverandør.

At du ikke er moderator her er av ditt eget ønske og ikke noe vi har ønsket.

dette er skikkelig lavmål at du som eier av forumet svarer slik terje er vel en av de mest hjelpsomme på dette forumet han tar seg tid til å legge ut bilder å svare alle på en hygelig måte.hadde jeg vert deg terje hadde jeg sletta garasje trådene mine,få med deg suki klubben å bytt forum hvis dette er takken for mange års arbeid i offroad.no

Edited by hjallis, 25 May 2008 - 09:13.


#12 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 09:42

Hvis man ser bort fra diskusjonen dette har utartet seg til og heller ser på ønsket om å kunne laste opp bilder og bruke de i flere forum, mer som en bilde database, så er det mange gode løsninger på dette.

Det finnes mange gratis hjemmeside å få på nett. Du får da nettplass. Trenger ikke å lage noen hjemmeside, bare bruke plassen til bildelagring. Du laster enkelt opp med et program som eks heter ftp. Mange disponerer allerede i dag egne webhoteller.

Bildene tar ikke store plassen om du forholder deg til eks 800pixles i bredden, noe som er passe stort etter min mening her på forumet.

Jeg har i alle år brukt denne måten, du bare linker til bilder eks her på forumet og andre forum, evt bare i mailer. Mottaker merker ikke noen forskjell på hvor det kommer fra.

Dette er også grunnen til at du ikke ser eks "offroad.no" sitt vannmerke på mine bilder. Andre gode grunner til dette er at jeg sitt på backup av alle mine egne bilder. Den gangen offroad.no oppgraderte og mange bilder mistet sin egentlige betegnelse, medførte dette at veldig mange bilder ikke vistes lengre i garasjene og i innlegg som hadde vært - unntatt hos meg, som hadde samme betegnelse på mine, siden jeg har full råderett over mine egne bilder.

Det enste du treng å gjøre, er å legge inn en kode rett før og rett etter location for bildet når du skriver i et innlegg. Dermed kommer bildet frem i tråden. Det samme gjelder også i andre forum.

Lykke til.

Edited by Chevy-LPG, 25 May 2008 - 09:45.


#13 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 12:02

Ikke alltid like greit å bruke en hjemmesideplass til å lagre bilder som du sier.
Jeg har tre forskjellige hjemmesideadresser. Home.online.no,Home.c2i.net og via Start.net.

Det er vel Home.online.no som er den største jeg har hvor jeg har 30MB til rådighet.
C2i.net og Start.net er bare på 10MB hver.

Da jeg lagrer bilder på min maskin har jeg det slik at alle mine suki-bilder ligger fordelt i forskjellige "prosjektmapper" uner en hovedmappe "Suki".
Jeg sjekket nå bare for å vise et eksempel.
BARE mappen min om bygging av buret på bilen som jeg også har lagt ut i garasjen min inneholder 14MB bilder og det er bilder i 800x600pixlers bilder.

Da sier det seg selv at den løsningen ikke strekker til da man har laget en prosjektgarasje som min.

a&a laget i stand "Nye garasjene" som ble en flopp, de laget Offroadblog.no som ikke er hva det de trodde det skulle bli. Det ble laget en tjeneste hvor man kunne plotte seg inn på kart...husker ikke hva den greia heter...men den er jo bare en flopp også.

Endelig da Offroadbilder.no kom var det noe som KUNNE vært en kjempehit om den hadde virket som den skulle.
Siden den er her og det reklameres i forumet for den og vi som har oppdaget den og begynt å bruke den ganske mye, så blir det så feil at tjenesten ikke virker skikkelig.

Bare f.eks. å prøve å åpne garasjen til Frode og de siste sidene i garasjen min så ser man jo hvor håpløst dette er..
Får intrykk av at folk gidder ikke å lese i garasjene våre fordi de vet at man blir sittende å hoppe og hakke og vente mens bildene lastes.

Det er mange måneder siden jeg klaget på dette første gangen og det har bare blitt værre i steden for bedre.

Det er dette denne tråden handler om og og til det Anders sier:
QUOTE
Det jeg ville poengtere er at jeg har hørt på deg tidligere om denne saken og synes det ikke var behov for å ta dette opp nok engang.

Så er jo det han sier helt håpløst...
Om man har klaget på en ting først en gang, og det skjer ikke noe, man klager igjen etter lang tid og det som sker er at det forværrer seg....
Er det ikke da rett og rimelig at det kommer purring etter en løsning...IGJEN?

Nei Anders, jeg er ikke såret, og har aldri vært det.
Det er bare utrolig...etter at jeg selv har vært moderator her i over fire år og det gjenntatte ganger har blitt tatt opp i redaksjonen at vi som moderatorer og admin. bør være de første som må tenke oss to ganger om før vi poster og være de første som bør stå frem på en etisk og diplomatisk måte.
Skulle vi ta opp et problem med en bruker skulle det skje direkte til vedkommende ikke offentlig i forumet.
Veldig artig da å se hvordan du da står frem her.

#14 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 12:07

Det betyr at du har 50mb til rådighet. Det blir 50.000kb om jeg ikke tar helt feil. Bilder i størrelsen 800 pixles som komprimeres ligg på rundt en 50kb pr stk. Dermed har du i ditt tilfelle plass til 1.000 bilder.

Det er vel kun i spesielle situasjoner at du har behov for mer enn det?

Men skjønner også hva du mener når du sier at en tjeneste det reklameres for skal virke etter intensjonen.....

Edited by Chevy-LPG, 25 May 2008 - 12:13.


#15 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 15:20

QUOTE(Chevy-LPG @ 25 May 2008, 11:07) <{POST_SNAPBACK}>
Det betyr at du har 50mb til rådighet. Det blir 50.000kb om jeg ikke tar helt feil. Bilder i størrelsen 800 pixles som komprimeres ligg på rundt en 50kb pr stk. Dermed har du i ditt tilfelle plass til 1.000 bilder.

Det er vel kun i spesielle situasjoner at du har behov for mer enn det?

Men skjønner også hva du mener når du sier at en tjeneste det reklameres for skal virke etter intensjonen.....

Jeg får ikke regnestykket ditt til å stemme...
Jeg har ca.60 bilder i "bur"-mappa mi. 60 bilder som er i 800x600-format og de er tilsammen 14MB.
Hvert enkelt bilde ligger på ca. 200-300kb pr bilde.

Jeg har dessuten brukt hjemmeside-plassene mine til bl.a hjemmesider, så alternativet er heller ikke åpent for min del.

Offroadbilder.no er dessutenen kjempefin løsning for bilder.
Bare å klikke på en knapp...markere bildene man skal legge ut, klikke TILFØY BILDER og LAST OPP BILDER, vente litt....og så er det bare å kopiere inn helt fedige linker med IMG-tags å det hele.
Klar-ferdig til å postes i et innlegg.

Da er det skikkelig dritt at visningen av bildene skal ødelegge hele den fine tjenesten.
Det har sikkert kostet dem en del å lage tjenesten, og da er det dårlig butikk å ikke kjøre løpet helt ut og få tjenesten brukervennlig slik at den blir brukt for alt hva den er verdt.
Ellers er det mye bedre for a&a å bare legge ned hele greia, og heller bruke resusjene på dette forumet i steden.

Edited by ZukiJack, 25 May 2008 - 15:21.


#16 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 15:57

Nå sporer vi kanskje litt av, men skal man ha en side med masse bilder i den størrelsen så blir nedlastingen av siden i seg selv treg. Et bilde som forminskes i pixles må også komprimeres i jpg så mye at det er greit til webbruk. Da kommer du lett ned på mellom 40-60kb pr bilde.

#17 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 17:03

QUOTE(Chevy-LPG @ 25 May 2008, 14:57) <{POST_SNAPBACK}>
Nå sporer vi kanskje litt av, men skal man ha en side med masse bilder i den størrelsen så blir nedlastingen av siden i seg selv treg. Et bilde som forminskes i pixles må også komprimeres i jpg så mye at det er greit til webbruk. Da kommer du lett ned på mellom 40-60kb pr bilde.

Og bildekvaliteten der etter!!!???

#18 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 18:05

Skal ikke gjøre dette til en diskusjon mellom oss to. Jeg hadde en løsning som gjør at jeg har full kontroll over mine egne bilder til enhver tid og kan disponere de i alle de forum som jeg måtte ønske. Dermed fort kunne poste også på eks Pirate. Kun klipp og lim og alt er lagt opp der også på sekunder.

Jeg er fornøyd med min løsning - du er vistnok ikke fornøyd med den løsning offroad.no tilbyr. Om ikke du ønsker min løsning så er det helt greit, det var mer som et tips til alle der ute.... jeg har aldri prøvet denne offroadbilder.no så jeg har ikke noe å referere til.

Om kvaliteten blir for dårlig ved 800 pixles og 50-60kb til ditt bruk kan jeg ikke si noe på. Vi har vel forskjellige krav til bilder som vises på nettet muligens. Jeg er godt nok fornøyd med de bildene som jeg har eks i garasjen min.

Her noen eksempler


61kb


56kb


52kb


58kb

Edited by Chevy-LPG, 25 May 2008 - 18:05.


#19 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 19:32

Jeg kjenner som sagt ikke til denne offroadbildebase.no.

Men jeg har kikket litt på garasjen din og noe jeg umiddelbart ser, er jo at bildene fra offroadbildebase ligger stort sett mellom 110-140kb. Bare på din side nr 14 har du 44 bilder. Det vil si mellom 4.8 og 6.1 mb som skal lastes. For hvert bilde skal det genereres en inistreng som forteller hvor bildet skal hentes, så skal det kontaktes server, og denne skal sende over. (men alt dette kjenner du sikkert til.)

På din side 1 har du 26 bilder. Her er de mellom 30-50kb, noe som sikkert har sammenheng med at ved innlegging på offroad.no, så har de blitt autoredusert. Her vil nok en del kvalitet gå tapt, kontra når jeg gjør det kontrollert hos meg selv før jeg legg det på min web. Hele side 1 er da kun 1.3 mb. Dvs hvis jeg ikke helt regner feil, at din side 14 må det lastes 369% mer info enn på side 1. Hos meg kommer side en opp så å si med en gang, mens side 14 tar den tiden det tar å laste 5-6 mb.

Nå har flere ganger slettet temp filer og lastet side 14 gang på gang hos deg. Har brukt et program som måler min nettlasting konkret opp i mot den aktuelle siden. Og her opplever jeg noe rart... Når jeg får opp siden fort, så ligg jeg på en overføring på rundt 6-7000Kbits (som er min begrensning i det trådløse nettverket), men når det lar vente på seg, så er det ingen aktivitet. Dvs i mine øyne at man rett og slett ikke har kontakt med server disse bildene ligger på. Årsak her kan jeg ikke si.

En rask konklusjon fra min side er: bildedatabasen til offroadbildebase.no fungerer med god nedlasting når man har kontakt. Når man sitt og venter og bilder ikke lastes, så er det ikke treghet her hos meg, jeg har kort og godt ikke forbindelse. Sitt på vent og venter på kontakt med server virker det som..

Edited by Chevy-LPG, 25 May 2008 - 20:40.


#20 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 20:59

Jammen...da er du jo tilbake på det jeg har sagt her tidligere.
Inne på redaktørforumet sa Anders noe sånt som at det var dette at systemet ikke fungerte riktig.
At det var noe med komunikasjonssvikt mellom serveren det ligger på og systemet til Offroadbilder.no

Jeg har ikke peil på hva ting heter i systemet der og hvordan det fungerer.
Jeg også sagt at det ikke virker som om det ikke er nedlastingshastigheten som er problemet, men systemsvikt.

Om man laster sider med tunge bilder så kommer jo bildene gjevnt og trutt frem, men bilder fra Offroadbilder.no henger liksom igjen så veldig.
Jeg har f.eks. brukt bildene mine fra Offroadbilder.no inne på www.zukikrawlers.com.
Da jeg har postet bilder der på sider hvor andre har postet bilder som ligger på f.eks., fotobucket...så har andre bilder bare rast inn i god fart mens innlegg står der tomme og bildeløse i lang tid før bildene liksom bare plutselig detter inn fra skyfri himmel.
Bildene er trege selv om det er bare få bilder å laste.

Det er nok ingen tvil om at det er noe galt med Offroadbilder.no som er hovedgrunnen til dette.

Jeg lagret alltid bildene mine på 640x480 før..så det er nok derfor de er mye lettere.
Jeg har blitt mer og mer glad i å se bildene større og i god kvalitet, derfor har jeg nok blitt litt rausere på dette.