Gå til innhold



Foto

Opprop om bensinpriser!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#21 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 09:39

QUOTE(1911 @ 25 May 2008, 09:54) <{POST_SNAPBACK}>
Støtter den ideen.

FLOTT shiftyninja.gif

#22 Arnt-W

Arnt-W

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 09:51

Greit nok, jeg har i praksis boikottet Shell og Statoil en stund, de ligger likevel høyest i pris i mitt nærområde, så..
Men nå får jeg vel begynne å snakke høyt om det og.

Naboen derimot, han tenker alternativt.
Der går det i ombygging til gassdrift, han lukter på rapsolje som drivstoff og sverger på at den dagen alternativene blir avgiftsbelagt så skal han bygge vedgassgenerator til bilene sine. smile.gif
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#23 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 09:54

QUOTE(Arnt-W @ 25 May 2008, 10:51) <{POST_SNAPBACK}>
Greit nok, jeg har i praksis boikottet Shell og Statoil en stund, de ligger likevel høyest i pris i mitt nærområde, så..
Men nå får jeg vel begynne å snakke høyt om det og.

Naboen derimot, han tenker alternativt.
Der går det i ombygging til gassdrift, han lukter på rapsolje som drivstoff og sverger på at den dagen alternativene blir avgiftsbelagt så skal han bygge vedgassgenerator til bilene sine. smile.gif
DEt kan du ta faen på at det blir Avgiftsbelagt devil.gif Det er 120 prosent sikkert,hehe

#24 davidsen

davidsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 10:20

Jeg har en 8,1 litring som drikker nok suppe. Har bygd om til gass, men det tar vel en måned før jeg får benyttet meg av det..skal nemlig flytte. Dessuten leste jeg et sted at det ikke bare å få godkjent biler med gassdrift. Jeg har gjort det på en skikeklig måte (gastech) og sakl ha bilen inn i disse dager for kontroll på biltilsynet. Håper det går bra!! Gass i nord koster ca 6 kroner literen - en krone rab hos shell. Tar vel ikke lange tia før den og blir avgiftbelagt så det suser......

#25 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 10:35

QUOTE(davidsen @ 25 May 2008, 11:20) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en 8,1 litring som drikker nok suppe. Har bygd om til gass, men det tar vel en måned før jeg får benyttet meg av det..skal nemlig flytte. Dessuten leste jeg et sted at det ikke bare å få godkjent biler med gassdrift. Jeg har gjort det på en skikeklig måte (gastech) og sakl ha bilen inn i disse dager for kontroll på biltilsynet. Håper det går bra!! Gass i nord koster ca 6 kroner literen - en krone rab hos shell. Tar vel ikke lange tia før den og blir avgiftbelagt så det suser......

DET ER GARANTERT devil.gif

#26 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 10:38

Lurer på om regjeringen har tenkt på hvor de skal få inn penger for å erstatte tapet av avgifter hvis folk slutter å kjøre bil slik de sier at de ønsker vi skal. Hvis alle kjørte microbiler med ekstremt lavt forbruk og utslipp så taper de sikkert 100-talls millioner bare der. Jeg synes at de er nokså kort-tenkte. Det er helt utrolig at de faktisk tror at de får folk til å totalt legge om bilbruken med avgifts-politikken sin.

En annen ting: Hvor mange småbarns-familier er det som har råd til å kjøpe den bilen de virkelig har bruk for? De sier at vi skal kjøre rundt i micro-biler som Polo, Aygo o.l. For det første så er jeg 195cm lang, for det andre så har jeg 2 unger som sitter i barnesete. Det er rett og slett ikke fysisk plass til oss i en liten bil. Måtte bytte ut en 2007 Opel Astra pga plassproblemer. Politikerne vet ikke hva de prater om for de lever ikke i den verden som vi andre bor i.

Edited by Gurba, 25 May 2008 - 10:39.


#27 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 10:42

QUOTE(Arnt-W @ 25 May 2008, 10:51) <{POST_SNAPBACK}>
Greit nok, jeg har i praksis boikottet Shell og Statoil en stund, de ligger likevel høyest i pris i mitt nærområde, så..
Men nå får jeg vel begynne å snakke høyt om det og.

Naboen derimot, han tenker alternativt.
Der går det i ombygging til gassdrift, han lukter på rapsolje som drivstoff og sverger på at den dagen alternativene blir avgiftsbelagt så skal han bygge vedgassgenerator til bilene sine. smile.gif


Både shell og statoil satte opp prisene med 60 øre for litt siden på gass. De tjener like mye, om ikke mer på gass enn på bensin og diesel.

#28 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 25 May 2008 - 10:48

QUOTE(Gurba @ 25 May 2008, 11:38) <{POST_SNAPBACK}>
Lurer på om regjeringen har tenkt på hvor de skal få inn penger for å erstatte tapet av avgifter hvis folk slutter å kjøre bil slik de sier at de ønsker vi skal. Hvis alle kjørte microbiler med ekstremt lavt forbruk og utslipp så taper de sikkert 100-talls millioner bare der. Jeg synes at de er nokså kort-tenkte. Det er helt utrolig at de faktisk tror at de får folk til å totalt legge om bilbruken med avgifts-politikken sin.

En annen ting: Hvor mange småbarns-familier er det som har råd til å kjøpe den bilen de virkelig har bruk for? De sier at vi skal kjøre rundt i micro-biler som Polo, Aygo o.l. For det første så er jeg 195cm lang, for det andre så har jeg 2 unger som sitter i barnesete. Det er rett og slett ikke fysisk plass til oss i en liten bil. Måtte bytte ut en 2007 Opel Astra pga plassproblemer. Politikerne vet ikke hva de prater om for de lever ikke i den verden som vi andre bor i.
Helt enig...DE gir pokker i om vi må kjøre rundt i micro biler,de kjører jo rundt i de største BMW og AUDIER,de har jo god og sikker plass,da spiller det ingen rolle om vi kjører rundt i SELVMORDSBILER,og til slutt...HVA GJØR DET DEM OM DU OG DIN FAMILIE OG MIN OG ANDRES FAMILIER sitter trangt og usikkert??de sitter jo trygdt og godt..Så til helvete med dem devil.gif

#29 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 09:00

Her har vi Statsministerns bensingjerrige, miljøvennlige bil. Sjekk

http://www.dn.no/dnB...ticle618740.ece


Skjønne forøvrig ikke poenget med alle denne pansringen. Hvis noen virkelig vil, så klarer de det uavhening av 7 cm tykke ruter.

Har forøvrig sendt link til oppropet mot bensinprisene til flest mulig på adresselista pr. e-post og oppfordrer dere andre til og gjøre det samme.
http://www.opprop.no...d=reduserprisen

Edited by Torgeir13, 26 May 2008 - 08:58.


#30 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 10:25

QUOTE(Torgeir13 @ 26 May 2008, 09:00) <{POST_SNAPBACK}>
Her har vi Statsministerns bensingjerrige, miljøvennlige bil. Sjekk

http://www.dn.no/dnB...ticle618740.ece
Skjønne forøvrig ikke poenget med alle denne pansringen. Hvis noen virkelig vil, så klarer de det uavhening av 7 cm tykke ruter.

Har forøvrig sendt link til oppropet mot bensinprisene til flest mulig på adresselista pr. e-post og oppfordrer dere andre til og gjøre det samme.
http://www.opprop.no...d=reduserprisen


Pansrede biler er bortkastet i Norge spør du meg. Er ikke akkurat Mexico her heller. Trenger ikke panser for å stoppe en bløtekake... smile.gif

Idag kostet bensin 10.97 og diesel 11.57 på Statoil her.

Edited by Gurba, 26 May 2008 - 10:25.


#31 Lipton

Lipton

    Too bored to breathe...

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1563 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 15:51

QUOTE(Gurba @ 26 May 2008, 10:25) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger ikke panser for å stoppe en bløtekake... smile.gif

Bløtekaker kan være lumske.....
Mvh
-Lipton-


454/7,4/300 - Go big or stay home!!


"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams


"Collecting coins is just like life itself; It stopped beeing fun a long time ago..."
Homer Simpson


Visit LIPTON'S PALACE!!


#32 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 16:06

QUOTE(Lipton @ 26 May 2008, 15:51) <{POST_SNAPBACK}>
Bløtekaker kan være lumske.....


Sant. Mange kalorier...

#33 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 16:37

QUOTE(Gurba @ 26 May 2008, 11:25) <{POST_SNAPBACK}>
Pansrede biler er bortkastet i Norge spør du meg. Er ikke akkurat Mexico her heller. Trenger ikke panser for å stoppe en bløtekake... smile.gif

Idag kostet bensin 10.97 og diesel 11.57 på Statoil her.


Har vel skjønt det han da...tung bil hjelper med smell.....slik vi tenker også...er det ikke? rofl.gif

#34 black smoke.

black smoke.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 17:32

http://www1.vg.no/bi...hp?artid=528830
Står i artikelen at vi har landets høyeste shell pris hehehe
Shell i vardø 14.27 for diesel.

Edited by black smoke., 26 May 2008 - 17:35.


#35 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 10:39

Slapp av det ordner seg...Landssviker Halvorsen lover oss dyrere Disel og Bensin,så dette går bra.Takk alle I....som stemte rødgrønnt. aso_orange.gif Hun har garantert at prisene ikke vil gå ned,,HURRAHURRA nå ble alle de som stemte inn de Jævelene GLADEEEEEE biggrin.gif

Edited by blackfeet, 31 May 2008 - 10:39.


#36 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 16:08

..jeg stemte ikke rød-grønnt så har hvertfall ikke dårlig samvittighet!
men men, nordmenn har guyllfiskhukommelse.. nestegang blir det blått også har de glemt hvordan norge ble styrt under halvorsen/stoltenberg og stemmer rødgrønt igjen.
Litt kjedelig at de blå aldri får prøvd seg orntlig.

Rødt/grønt: kjører landet til helvete i 4år
Blått: rydde opp i alt, tar vel omtrent 4år
....nordmenn har glemt/gullfiskhjerne....
Rød/grønt: kjører landet til helvete i 4år... igjen
Blått: rydde opp i alt.... igjen
....nordmenn har glemt/HÆÆÆÆÆ....

etc...

Slår aldri feil tongue.gif

#37 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 17:48

QUOTE(tiiim @ 31 May 2008, 17:08) <{POST_SNAPBACK}>
..jeg stemte ikke rød-grønnt så har hvertfall ikke dårlig samvittighet!
men men, nordmenn har guyllfiskhukommelse.. nestegang blir det blått også har de glemt hvordan norge ble styrt under halvorsen/stoltenberg og stemmer rødgrønt igjen.
Litt kjedelig at de blå aldri får prøvd seg orntlig.

Rødt/grønt: kjører landet til helvete i 4år
Blått: rydde opp i alt, tar vel omtrent 4år
....nordmenn har glemt/gullfiskhjerne....
Rød/grønt: kjører landet til helvete i 4år... igjen
Blått: rydde opp i alt.... igjen
....nordmenn har glemt/HÆÆÆÆÆ....

etc...

Slår aldri feil tongue.gif

Så sant så sant rofl.gif

#38 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 22:41

Det som vil ha særlig effekt er vel å bruke stemmeretten sin + å gi sin stemme til "riktig parti". Er jo inn til byråkratiet (kommunistene) den største delen av avgiftene går.

#39 Wikingen

Wikingen

    Steingæern Bushwacker

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1560 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 00:54

Mye sutring og lite handling som vanlig.... rolleyes2.gif
Har kikket igjennom flere bilrelaterte forum, og samme visa der... Sutring og null action... rolleyes2.gif
Jeg har sagt det før, og limer litt igjen fra en annen tråd;

QUOTE
Er så enig, så enig!!
Ser ingen grunn til ikke å kombinere dette med en protest mot drivstoffavgiftene, årsavgifter osv osv.
Man må bare organisere seg, sette seg et KONKRET og REALISTISK mål, og sette det ut i livet.
Det er skummelt å si det slik, men skal noe slikt kunne bli en realitet, så må det nedsettes en arbeidsgruppe, gjerne herfra, som tar kontakt med øvrige rammede grupper, og deretter legge en strategi og en konkret slagplan. Dette må det jobbes raskt med!!! Her er det ikke tid til brev hit, og brev dit, her er det jungeltelegrafen som må benyttes TUNGT! Tar man kontakt med ulike organisasjoner, via brev osv, så renner dette ut i sanden. Mest sannsynlig vil det isåfall bli stoppet av de ulike organisasjonenes topper allikevel, da "dette ikke er noe vi er med på" eller "slike virkemidler blir for drastiske" og ikke minst "dette blir politisk ukorrekt"....!!!!
Man må videre få organisert det slik at man rammer der det svir mest, og med kjøretøy som ikke kan dyttes av veien. Man må videre ha et stort antall navn, på en bindende liste, med folk som kan og ikke minst TØR parkere kjøretøyet sitt på en slik måte at man vil bli sinnsykt upopulær hos enkelte.... Det må være grupper på 4-6 kjøretøy ved hvert sperre-punkt, og kjøretøyene bør plasseres slik at de er vanskelige å fjerne. Det er neppe klokt å oppholde seg i eller ved kjøretøyet, da faren for represalier fra andre grupper som ikke berøres av denne typen "kommunist-regler" definitivt er til stede...
Man MÅ være sikre på at et visst minimum av kjøretøy sperrer et visst minimum av hovedveier, slik at det ikke bare blir en "flopp" som lett avfeies av Politikere og andre embedspersoner ved hjelp av Viking, Falken med mange fler...
Dette må gjøres slik franskmenn gjør det!!! HER MÅ DET LAMMES!!!
Jeg stiller gjerne i en slik arbeidsgruppe om det er noen fler som melder seg frivilig og som er SERIØSE på dette.
Vi har en trist historie på slike ting folkens, jamfør 1 times "stå-stille-aksjoner som ikke er til hinder for allmenheten"-historier m.m.....


QUOTE
(axsling @ 10 Apr 2008, 10:37)

Sett for mye på krigsfilmer du....


QUOTE
Hehe... Ja, det høres nok slik ut, men faktum er at slike uttalelser som din er nettopp det som er så typisk for oss nordmenn. Nei, krigsfilmer ser jeg sjeldent på, men jeg har vært i Frankrike og sett slike aksjoner i praksis, og snakket med involverte parter.


QUOTE
(Gurba @ 18 Apr 2008, 08:15)

De får nok problemer med å få det gjennom.


QUOTE
Jeg tviler i og for seg også på at de får dette igjennom i sin nåværende form, og på det nivået de foreslår, men at det prinsippielle forslaget går igjennom, tviler jeg ikke på.
Det blir nok en "lav og hyggelig pris" på dette til å begynne med, slik at "alle" synes at "dette ble jo ikke så ille, så det kan vi vel leve med" og "vi må jo ofre litt for å bedre miljøet".
Men som vi har en sinnsyk historie på, så eskalerer avgiften tvert etter at den er innført...
Og andre alternative løsninger for å bedre miljøet, som å bytte ut "gamle miljøbomber" med nyere, tryggere biler med lavt utslipp, ved å senke avgiftene på nybiler, blir helt borte da vi ikke har råd til andre tiltak lenger...

Bare det at "våre folkevalgte" broilere kan finne på å fremme et slikt forslag er nok til at folk burde reagere.
Men gjør de/vi det??? Njet, nope, nein, no, nej, nei!
Vi "huffer" oss litt i sofakroken, og mor blar videre i "Hyundai i10"-katalogen, og fryder seg over lavt drivstoff-forbruk og "lekre farger", mens far skal flotte seg med praktisk bil, og sitter å blar i katalogen med LPG-konverterte "Fiat Strada'er"..... Gud bedre...

Ord blir fattige....


Jeg er fortsatt stridslysten og klar jeg!!!
Noen fler som tør å være med på dette, og som kan få med gutta i transport-bransjen også??
Jeg kjenner fint få som kjører tungt, og må overlate det miljøet til andre, men jeg vurderer seriøst å fronte dette om noen virkelig tør, og da mener jeg det jeg nevner over her, og ikke noe slikt 1-times-vrøvl!
Dette blir sikkert oppfattet som sivil ulydighet eller noe annet straffbart som myndighetene synes passer, men jeg tar gjerne en tur på glattcelle jeg, om det er det som skal til!

Mvh

Roy I. Hernes, også kalt Mr. Plaztic.
Har sagt:
Auda! Det så ikke så dypt ut på avstand...Rygge nei!! Ikke f...!! Rust kan være pent, det...
_______________________________________________________________________________
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bosatt i Høyjord i Andebu/Vestfold, verdens navle...! :)
2017 MB-Vito Tourer, 1999 Jeep GC (WJ). :)


#40 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 10:12

Jeg er også klar,tar også gjerne en tur på cella.Nå er nok nok fra kommijævlene.Jeg har noen bra planer,men de må tas på et møte øye til øye...skal love at blir de satt i live,da blir det foandringer her. devil.gif