Hei folkens!
Første post her på forumet, første gang i mitt liv at det kan bli aktuelt for meg å bli en offroader
Jeg ser for tiden på en Isuzu campo 1989 modell til 15 søte på autodb.no
Link til salgsannonsen
Men bilen har noen feil/utfordringer:
1. Motoren er en 2,8 tdi fra en trooper.
Kan denne bli godkjent? Har skjønt det slik at en liknende motor må ha stått i modellen
for at det i det hele tatt skal gå igjennom. + et hav av papirer å oppdrive.
2. Rust i ramma
Har lest litt på forumet her og ser at flere bemerker svakhet i campoens ramme.
Denne bilen har rust i ramma. Men er dette en stor jobb å få rustsveiset? Evt. mulig å få godtkjent?
bilde av rust i fjørfeste:
bilde av rust i ramme:
bilde av samme sted som forrige, bare fra en annen vinkel:
Trenger hjelp her folks! Noe verdt å i det hele tatt starte på dette prosjektet?
Mvh
Kristoffer
Kjøp av ISUZU Campo ??
Started by
KriHaaø
, Jun 03 2008 09:02
3 replies to this topic
#1
Posted 03 June 2008 - 09:02
#2
Posted 03 June 2008 - 18:31
På de 2 siste bildene der,er det sprekk i ramma eller ser det bare sånn ut????
#3
Posted 03 June 2008 - 19:38
Å godkjenne motoren kan du vel bare legge på is... er ikke verdt bryet. Det meste Campoen er levert med er vel 109 hk i 3,1 td motoren.
Den rusta som vises på bilde er bare bagatellmessig. Men sjekk lenger bak på ramme, omtrent ved fremre fjærfester på bakfjærene. Svært vanlig at Campoen ruster der, spes på innside av ramme, mellom ramme/drivstofftank.
Ellers er det nok en fin motor til bilen, godkjent eller ikke
Den rusta som vises på bilde er bare bagatellmessig. Men sjekk lenger bak på ramme, omtrent ved fremre fjærfester på bakfjærene. Svært vanlig at Campoen ruster der, spes på innside av ramme, mellom ramme/drivstofftank.
Ellers er det nok en fin motor til bilen, godkjent eller ikke
#4
Posted 04 June 2008 - 07:34
Når det gjelder motorbytte, er jeg egentlig rimelig usikker , men:
3.1 literen som er levert originalt i noen Campoer, er etter det jeg har forstått den samme moteoren som 2.8 literen, bare borret opp (trur eg...)
Nå ser jeg jo at denne i tillegg har fått noen ponnier ekstra, ved hjelp av intercooler osv, så jeg vet ikke om det er mulig å få det godkjent. Vekta på motor osv. burde ihvertfall ikke by på noe problem.
3.1 literen som er levert originalt i noen Campoer, er etter det jeg har forstått den samme moteoren som 2.8 literen, bare borret opp (trur eg...)
Nå ser jeg jo at denne i tillegg har fått noen ponnier ekstra, ved hjelp av intercooler osv, så jeg vet ikke om det er mulig å få det godkjent. Vekta på motor osv. burde ihvertfall ikke by på noe problem.
Ei skulle bære over detta bløthølet.....