Sjåfør yrke er mer en livstil enn bare en jobb.....
Ser veldig mange ta lappen å skryte av hvor kjekt det er med stor billappen.... men så forsvinner de plutselig....... hvorfor.......?
Jo.... det var ikke BARE å kjøre bil... men MYE om lasting å håndtering av gods, trangeplasser å slikt.... å så seff mye borte.....
Og så finnes det selfølgelig også en masse useriøse firma som utnytterseg av dette...... bla.. betaler dårligere lønn, mye "fiktive"trekk i lønn osv...
jeg annbefaler deg å FAGORGANISERE deg først som sist...
Da står du sterkere "hvis" du skulle komme ut for en "useriøs" aktør...
Men er du villig til å stå på og jobbe, gi en bra innsats, en go jobb ovs, så har du en veldig sikker jobb. Og lønna er som de sier over her... litt opp og ned, men de fleste oppererer med en OK lønn.
Men husk: det viktigste er at en trives på jobben og med det man gjør
Håper jeg ikke skremte deg nå....
Ønsker deg lykke til å velkommen i bransjen
Trailer sjåfør
Started by
Chev_G30
, Jun 04 2008 19:17
24 replies to this topic
#21
Posted 17 July 2008 - 12:04
" AT D ITJ GÅR, HAR AILLER VORRI NÅN GRUNN TE Å ITJ PRØV......."
"en kainn itj lætt en opprådd kryp på sæ....."
"en kainn itj lætt en opprådd kryp på sæ....."
#22
Posted 17 July 2008 - 14:36
QUOTE(einarne @ 17 Jul 2008, 13:04) <{POST_SNAPBACK}>
Sjåfør yrke er mer en livstil enn bare en jobb.....
Ser veldig mange ta lappen å skryte av hvor kjekt det er med stor billappen.... men så forsvinner de plutselig....... hvorfor.......?
Jo.... det var ikke BARE å kjøre bil... men MYE om lasting å håndtering av gods, trangeplasser å slikt.... å så seff mye borte.....
Og så finnes det selfølgelig også en masse useriøse firma som utnytterseg av dette...... bla.. betaler dårligere lønn, mye "fiktive"trekk i lønn osv...
jeg annbefaler deg å FAGORGANISERE deg først som sist...
Da står du sterkere "hvis" du skulle komme ut for en "useriøs" aktør...
Men er du villig til å stå på og jobbe, gi en bra innsats, en go jobb ovs, så har du en veldig sikker jobb. Og lønna er som de sier over her... litt opp og ned, men de fleste oppererer med en OK lønn.
Men husk: det viktigste er at en trives på jobben og med det man gjør
Håper jeg ikke skremte deg nå....
Ønsker deg lykke til å velkommen i bransjen
Ser veldig mange ta lappen å skryte av hvor kjekt det er med stor billappen.... men så forsvinner de plutselig....... hvorfor.......?
Jo.... det var ikke BARE å kjøre bil... men MYE om lasting å håndtering av gods, trangeplasser å slikt.... å så seff mye borte.....
Og så finnes det selfølgelig også en masse useriøse firma som utnytterseg av dette...... bla.. betaler dårligere lønn, mye "fiktive"trekk i lønn osv...
jeg annbefaler deg å FAGORGANISERE deg først som sist...
Da står du sterkere "hvis" du skulle komme ut for en "useriøs" aktør...
Men er du villig til å stå på og jobbe, gi en bra innsats, en go jobb ovs, så har du en veldig sikker jobb. Og lønna er som de sier over her... litt opp og ned, men de fleste oppererer med en OK lønn.
Men husk: det viktigste er at en trives på jobben og med det man gjør
Håper jeg ikke skremte deg nå....
Ønsker deg lykke til å velkommen i bransjen
Passer meg utmerket
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!
#23
Posted 18 July 2008 - 19:56
QUOTE(einarne @ 17 Jul 2008, 13:04) <{POST_SNAPBACK}>
Sjåfør yrke er mer en livstil enn bare en jobb.....
Ser veldig mange ta lappen å skryte av hvor kjekt det er med stor billappen.... men så forsvinner de plutselig....... hvorfor.......?
Jo.... det var ikke BARE å kjøre bil... men MYE om lasting å håndtering av gods, trangeplasser å slikt.... å så seff mye borte.....
Og så finnes det selfølgelig også en masse useriøse firma som utnytterseg av dette...... bla.. betaler dårligere lønn, mye "fiktive"trekk i lønn osv...
jeg annbefaler deg å FAGORGANISERE deg først som sist...
Da står du sterkere "hvis" du skulle komme ut for en "useriøs" aktør...
Men er du villig til å stå på og jobbe, gi en bra innsats, en go jobb ovs, så har du en veldig sikker jobb. Og lønna er som de sier over her... litt opp og ned, men de fleste oppererer med en OK lønn.
Men husk: det viktigste er at en trives på jobben og med det man gjør
Håper jeg ikke skremte deg nå....
Ønsker deg lykke til å velkommen i bransjen
Ser veldig mange ta lappen å skryte av hvor kjekt det er med stor billappen.... men så forsvinner de plutselig....... hvorfor.......?
Jo.... det var ikke BARE å kjøre bil... men MYE om lasting å håndtering av gods, trangeplasser å slikt.... å så seff mye borte.....
Og så finnes det selfølgelig også en masse useriøse firma som utnytterseg av dette...... bla.. betaler dårligere lønn, mye "fiktive"trekk i lønn osv...
jeg annbefaler deg å FAGORGANISERE deg først som sist...
Da står du sterkere "hvis" du skulle komme ut for en "useriøs" aktør...
Men er du villig til å stå på og jobbe, gi en bra innsats, en go jobb ovs, så har du en veldig sikker jobb. Og lønna er som de sier over her... litt opp og ned, men de fleste oppererer med en OK lønn.
Men husk: det viktigste er at en trives på jobben og med det man gjør
Håper jeg ikke skremte deg nå....
Ønsker deg lykke til å velkommen i bransjen
Hei ja...Ja er organisert der jeg er nå hvertfall..jeg har litt tid til å finne en jobb/aktør som passer å som har god økonomi å holder bilene vedlike,å kjøre en skrangle kasse av en bil er jo ikke så kult,hehe...
Men det begynner å nærme seg,tok CE teorien forrige dagen så teorien er hvertfall i boks,har snart oppkjøringer igjenn...skal ha langkjøring i morra å søndag..Hvor vanlig er det å overnatte på langkjøringer???
Skal kjøre opp til Lom i morra å ned igjenn på søndag..Vi er to stykker som skal dele på kjøringa...
Noen innspill??
#24
Posted 19 July 2008 - 20:13
QUOTE(Chev_G30 @ 18 Jul 2008, 20:56) <{POST_SNAPBACK}>
Hei ja...Ja er organisert der jeg er nå hvertfall..jeg har litt tid til å finne en jobb/aktør som passer å som har god økonomi å holder bilene vedlike,å kjøre en skrangle kasse av en bil er jo ikke så kult,hehe...
Men det begynner å nærme seg,tok CE teorien forrige dagen så teorien er hvertfall i boks,har snart oppkjøringer igjenn...skal ha langkjøring i morra å søndag..Hvor vanlig er det å overnatte på langkjøringer???
Skal kjøre opp til Lom i morra å ned igjenn på søndag..Vi er to stykker som skal dele på kjøringa...
Noen innspill??
Men det begynner å nærme seg,tok CE teorien forrige dagen så teorien er hvertfall i boks,har snart oppkjøringer igjenn...skal ha langkjøring i morra å søndag..Hvor vanlig er det å overnatte på langkjøringer???
Skal kjøre opp til Lom i morra å ned igjenn på søndag..Vi er to stykker som skal dele på kjøringa...
Noen innspill??
Eg hadde ikkje langkjøring da eg tok lappen på tunge kjøretøy.
Men så hadde jo sjåførlæraren gløymt å gå igjennom eit par modular med meg og.... Han kom på det ein halv time før eg skulle ha oppkjøyringa.
Sparte jo noken timer og tusenlapper på det...
.......JD......
#25
Posted 20 July 2008 - 16:33
QUOTE(...JD... @ 19 Jul 2008, 21:13) <{POST_SNAPBACK}>
Eg hadde ikkje langkjøring da eg tok lappen på tunge kjøretøy.
Men så hadde jo sjåførlæraren gløymt å gå igjennom eit par modular med meg og.... Han kom på det ein halv time før eg skulle ha oppkjøyringa.
Sparte jo noken timer og tusenlapper på det...
Men så hadde jo sjåførlæraren gløymt å gå igjennom eit par modular med meg og.... Han kom på det ein halv time før eg skulle ha oppkjøyringa.
Sparte jo noken timer og tusenlapper på det...
Hehe