410\413
#1
Posted 17 June 2008 - 20:51
jeg har en -86 mod suzuki 410 og lurer rett og slett på hva som er anderledes på en 413 ?
vet\trur jeg har noen likheter på mitt karosseri ved at det er stor tunnel i torpedo veggen så jeg har plass til 413 gir kasse, men hvordan er det med bremsekraft forsterker, må jeg bytte noe av torpedoveggen eller er min kansje klargjort fra fabrikk til det`? så hvis noen vet om noen forskjeller så tar jeg veldig gjerne i mot de her..
på forhånd takk.
Mvh Esben
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#2
Posted 17 June 2008 - 22:05
Men, det absolutt enklaste og billigaste er nok å selge 410'en og kjøpe en 413.
godt mulig det er billigst/enklast å beholde 410'en som delebil og selge det du ikkje trenger også..
(jada, skjøner at dette ikkje var det du ville høre )
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3
Posted 18 June 2008 - 07:38
Swift har jo mange fine....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4
Posted 18 June 2008 - 10:34
Swift har jo mange fine....
den passer no enda dårligere..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5
Posted 18 June 2008 - 16:57
Kanskje det enkleste er å gjøre som Yakuza skriver. Bytte bil og så heller sette inn en G16 motor i en 413. Da får du mye mer bil og mindre arbeid med motorbytte samt at det koster sikkert ikke noe særlig mer.
410 med G13 motor
413 med G16 motor
Vet hva jeg ville satset på.
Du har egentlig brukbart "gangsyn" du Yakuza.
Ps har et par stikkaksliger liggende innpakket.
#6
Posted 18 June 2008 - 21:02
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#7
Posted 19 June 2008 - 23:52
venter spent pa svaret fra BT...
#8
Posted 20 June 2008 - 08:54
venter spent pa svaret fra BT...
Og jeg har anbefalt en md 410 å bytte til 413 og sette inn G16 motor i stedet for å søke om å sette inn G13 motor i en 410 på grunn av både mye jobb å gjøre ombygging og anskelig å få godkjent.
#9
Posted 20 June 2008 - 17:14
Kanskje det enkleste er å gjøre som Yakuza skriver. Bytte bil og så heller sette inn en G16 motor i en 413. Da får du mye mer bil og mindre arbeid med motorbytte samt at det koster sikkert ikke noe særlig mer.
410 med G13 motor
413 med G16 motor
Vet hva jeg ville satset på.
Du har egentlig brukbart "gangsyn" du Yakuza.
Ps har et par stikkaksliger liggende innpakket.
er ikkje sikkert det er så mykje gangsyn her.. vi holder no tross alt på å legger kriminelt mykje både tid og penger i biler som aldri har kosta meir enn 50-60000, ikkje en gong når ny..
plukker opp stikkere ved høve Gunnar mest sannsynlig rundt 14-15 juli, eller på returen rundt to veker seinere.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#10
Posted 20 June 2008 - 21:34
plukker opp stikkere ved høve Gunnar mest sannsynlig rundt 14-15 juli, eller på returen rundt to veker seinere.
Gangsyn og gangsyn I Matrix hevdes det at mennesket ikke er en rase men et virus.
Kan et destruktiv vesen ha gangsyn? Kan gangsyn være områdespesifikt? Jeg tror det.
Kjenner en matematiker som er ravende gal. Han ser mye som ingen andre ser og mottar meldinger fra en hemmelig sentral via plater som sendes i lufta.
Men er matematikken hans feil? Nei. Galskapen er områdespesifik.
#11
Posted 20 June 2008 - 23:16
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#12
Posted 21 June 2008 - 00:12
413 motor er en smule høgare enn 410 så pansera er ikkje like, 413 panser er litt høgare.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#13
Posted 21 June 2008 - 08:16
413 motor er en smule høgare enn 410 så pansera er ikkje like, 413 panser er litt høgare.
å ja stemmer.. :S får jo det problemet.. nei har ikkje bremse kraft forsterker... er jo også litt derfor jeg må ha en 413 for og kunne få satt inn en g16 motor.. men hvis torpedoveggen er lik går det jo å flytte over bremsekraft forsterkeren så lenge jeg ikkje må te å kappe å styre i torpedoveggen...
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#14
Posted 21 June 2008 - 16:14
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#15
Posted 21 June 2008 - 22:03
snakka med en som har litt peil på akuratt dette i dag, og det er lite forskjeller i 413 torpedo veggen og ramma, i ramma er det to ekstra karosseri fester, og i torpedo veggen er det snakk om å borre to tre nye hull så passer bremsekraft forsterkeren over, men må jo flytte rattstammen og pedalene over fra en 413, men blir ikkje noe problem etter som det passer om en ann..
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#16
Posted 21 June 2008 - 22:52
Edited by ShuDuck, 21 June 2008 - 22:53.
#17
Posted 21 June 2008 - 22:54
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#18
Posted 21 June 2008 - 23:25
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#19
Posted 22 June 2008 - 06:40
#20
Posted 22 June 2008 - 06:53