Ford Excursion
#1
Posted 19 June 2008 - 17:28
Hvem av excursion motorene er mest drivstoffgjerrig?
7.3 V8 turbo diesel? 6.0 V8 turbo diesel? eller 6.8 V10 bensin?
Skal selge Range Rover'n og kjøpe tilbake en Excursion. Savner den så fryktelig
Hadde 2001 7.3 turbo.
1996 Ford E-350 Customline 7.3 PSD, BD X-PowerChip, E4OD, EBPV delete, 3.5" DP og 4" Diamond Eye eksos
1993 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1989 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1978/1992 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1956 Land Rover Serie 1 86"
#2
Posted 19 June 2008 - 19:01
Jeg har det i min f 250 og er veldig fornøyd med dieselforbruket.
Kjørte fra oslo til narvik for ett par uker siden og hadde 1,1 på mila i snitt.
Vet ikke hva den bruker på normal blandet kjøring da jeg ikke kjører normalt
Ligger under 2 liter på mila sånn som jeg kjører, så jeg synes ikke det er så verst.
Fueled by diesel, powered by bullydog.
#3
Posted 19 June 2008 - 19:46
Men med dagens prisnivå er V10 ingen dum ide. Særlig en med gassanlegg.
Du vet man får disse med 5.4 liter også?
Edited by Kenny_g, 19 June 2008 - 19:55.
#4
Posted 20 June 2008 - 10:51
Må jo være litt futt i motor får å dytte bilen fremover.
Hadde 5.0 EFI i pick-up'en, brukte 2.5 på mila uansett kjøring (1991 F-150). Den lille motoren fungerte best på flate rette veier i usa, ikke i norske opp og ned veier.
Her hvor jeg bor er det over 14 kr liter for diesel så jeg kunne faktisk tenkt meg V10 med gass ja.
Nesten så jeg må lage drivstoff selv snart.
Er knott fyring på vei inn igjen snart eller Eller hva med damp og ved fyring.
Når jeg kjørte til danmark i Excursion 7.3 turbo var forbruket på 1.0 med cruisectrl i 97 km/h. Var i den hastighet den brukte minst og kjørte mest økonomisk med tanke på det turtallet motoren var optimalisert for.
Hvilken årsmodell kan jeg kjøpe for å unngå fartsperre?
Husker det var snakk om ettermontering av dette rundt den tiden jeg solgte min.
1996 Ford E-350 Customline 7.3 PSD, BD X-PowerChip, E4OD, EBPV delete, 3.5" DP og 4" Diamond Eye eksos
1993 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1989 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1978/1992 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1956 Land Rover Serie 1 86"
#5
Posted 20 June 2008 - 13:37
Grunnen til at jeg spør slik er at jeg også leste under en liter på innstr. i bilen, og ble overlykkelig. Men den måler nok bare den ene sylinder rekka for reelt forbruk er 1.8 - 2.0 på min Excursion.
Fartssperre skal monteres i dieselbiler regisrert etter 01.10.01.
Kan alt dette være rust??
#6
Posted 20 June 2008 - 13:38
Husker det var snakk om ettermontering av dette rundt den tiden jeg solgte min.
http://www.offroad.n...howtopic=87338#
#7
Posted 20 June 2008 - 14:25
Fueled by diesel, powered by bullydog.
#8
Posted 20 June 2008 - 14:43
#9
Posted 20 June 2008 - 14:59
Hvorfor gjør man det?
Er dette forbruket relevant?
Sett ut i fra mine øyne....Nei!
Jeg måler hver uke.... eller hver gang jeg tanker da.
På de hundre literne jeg fyller har jeg kjørt et visst antall km...eller mil om man vil, gjerne med gasspedalen helt i bånn på vei ut av et lyskryss eller på norsk landevei i 80-90 på vei opp til hytta.
Det er jo gjennomsnittet som er interresant, er det ikke?
Og en annen ting, nå som jeg er i gang.
Spiller det egentlig noen rolle hvor mye disse svære beista våre bruker?
Er det sånn at man må vri på krona før man bruker'n, da bør man heller ikke kjøre diger bil med diger motor....
#10
Posted 21 June 2008 - 13:22
Så dette skulle være nøyaktig nok som motorveikjøring 1.0 l/mil.
For meg er det relevant siden jeg kjører mye og lange strekk på motorvei.
Min 2000 Range Rover 2.5 turbodiesel bruker 0.98 på samme kjøring. Så bare det å få en så stor bil til nesten samme forbruk med masse masse plass i tillegg er interesant.
Kjørekomputer i Range Rover'n viser faktisk riktig, men så er det bare en rekkesekser. På Ford'en viste komputeren feil ja, sikkert som dere sier, den måler nok bare en sylinder rekke.
1996 Ford E-350 Customline 7.3 PSD, BD X-PowerChip, E4OD, EBPV delete, 3.5" DP og 4" Diamond Eye eksos
1993 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1989 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1978/1992 Range Rover Classic 3.9 V8i Vogue SE
1956 Land Rover Serie 1 86"
#11
Posted 22 June 2008 - 11:18
Svært gunstig å kjøre på gass når bensinprisen ligger på 13,-.
Vet ikke om dette er et alternativ siden du egentlig jakter på Excursion, men du kan jo sende meg en PM hvis du er interessert.
Forøvrig en strøken og meget velholdt bil.
#12
Posted 26 June 2008 - 00:12