Dette blir en oppskrift for hvordan en kan skifte til en Sj413 hovedbremsesylinder, dette kan også overføres til en 410.
OBS --- jeg er ingen proffesjonell mekaniker ei heller er dette en modifisering som skal foretas uten at en er sikker på det er godkjent av biltilsynet. På egen risiko. OBS
Begynn med å løsne bremseslangene, bremsevæske er svært korrosivt så ha noe under.
Løsne "cotter pin" inne ved bremsepedalen, dette er holderen som presser inn stempelet i sylinderen.
Så sitter en igjen med dette hullet, dette skal lages større slik at 413 hovedbremsesylinderen UTEN kraftforsterkern passer inn der. Sett de to skruene tilbake slik at pedalene og oppsettet holder seg på plass.
Det er viktig at de to skrue hullene er der de skal være, det er hullet i midten som skal modifiseres. Skruene i de to hullene holder platen bak på plass slik at det blir enklere å lage hullet større.
Så til de to sylinderene, Sj413 til venstre og lj80 til høyre. Den pinnen som stikker ut på lj80 sylinderen skal taes ut og tilpasses Sj413 sylinderen.
og
Her er pinnen ute den hang fast med en klips som bare vippes ut:
Edited by vidar, 29 June 2008 - 22:03.