Gå til innhold



Foto

Chrysler grand voyager.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 black smoke.

black smoke.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 15:13

Er det noen som kjenner til disse bilene??
Min svigerbror har en 96 grand voyager med 2,4 bensin og automat kasse gått ca 160000.
Etter at han var å henta en liten 5m campingvogn i går over en strekning av 4 mil. i ettertid av det begynte gearkassen å lugge når den kommer i driftstemperatur, føles som at den slipper giret å klapper det inn igjen. Blir en sånn nykking i bilen.
Kommer bare plutselig uansett belastning eller rolig kjøring.
Noen som har vert borti dette??

#2 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 15:27

Chryshler+automat+hengerfeste=dødfødt...

dem har rævva kasser...Anbefales å ikke dra henger med hvertfall,den driver nok å slurer.har olja vært sett på?? lukter brent eller brun olje???

#3 black smoke.

black smoke.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 17:45

QUOTE(Chev_G30 @ 2 Jul 2008, 15:27) <{POST_SNAPBACK}>
Chryshler+automat+hengerfeste=dødfødt...

dem har rævva kasser...Anbefales å ikke dra henger med hvertfall,den driver nok å slurer.har olja vært sett på?? lukter brent eller brun olje???


Olja ser fin ut, å lukter ikke brendt.
En kasse som er gått 160 000 må da tåle å trekke en 5m campingvogn 4 mil da? eller hehe
Kan virke som den slipper giret, bare et sånt nykk. kopler det ut å inn liksom.
Men kan jo være kassa ikke tålte mer hehe.
Han sa at under trekkinga så varierte den mye imellom 3 og 4000 rpm.
Han er ikke sp teknisk av seg så det er vanskelig å skjønne hva han mener hehe.
Men det virker jo som om at den har girt opp å ned mye.
Har vel rett å slett overbelasta kassen.
Vogna hadde han nettop kjøpt for å dra på ferie å plass er betalt i sverie hehe.
Det var nok den ferien.

#4 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 04 July 2008 - 12:55

QUOTE(black smoke. @ 2 Jul 2008, 17:45) <{POST_SNAPBACK}>
Olja ser fin ut, å lukter ikke brendt.
En kasse som er gått 160 000 må da tåle å trekke en 5m campingvogn 4 mil da? eller hehe
Kan virke som den slipper giret, bare et sånt nykk. kopler det ut å inn liksom.
Men kan jo være kassa ikke tålte mer hehe.
Han sa at under trekkinga så varierte den mye imellom 3 og 4000 rpm.
Han er ikke sp teknisk av seg så det er vanskelig å skjønne hva han mener hehe.
Men det virker jo som om at den har girt opp å ned mye.
Har vel rett å slett overbelasta kassen.
Vogna hadde han nettop kjøpt for å dra på ferie å plass er betalt i sverie hehe.
Det var nok den ferien.


En automatkasse skal vel ikke gire mange ganger opp og ned før den går varm når bilen drar tungt.

#5 Blacksheep

Blacksheep

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 06 July 2008 - 09:18

QUOTE(Gurba @ 4 Jul 2008, 13:55) <{POST_SNAPBACK}>
En automatkasse skal vel ikke gire mange ganger opp og ned før den går varm når bilen drar tungt.


Nei den girer ned..
Det vil si at den kutter ut overdrive og går over i "limp home" modus.. Var det jeg fikk besjed om da jeg var innom en forhandler for 2 år siden når jeg skulle feriere..
Min bil som var en Chrysler Stratus 2.5 lx totalhavarerte hele girkassen og ny måtte bestilles. var ikke mere og overhale på..
Men nå skal de sies at kassen som var Nyoverhalt ikke var overhalt serlig bra.
Var en fyr i Tromsø som hadde overhalt den og han viste nok ikke helt hva han gjorde, etter hva verkstedkara på jeep chrysler verksted sa..
Fant forøvrig ut i service boka til Subben min at han også har overhalt en girkasse til den..
Den kassa varte i 3 mnd før den havarerte.
Skal kassa overhales kan det være lurt og gå til et verksted som vet hva de gjør..

Black Smoke: Har du montert en større oljekjøler på bilen? Kan hjelpe med kjølingen på kassa.
Står forøvrig masse om aut gir og amcar trekkere på Caravanklubben sine diskusjon sider.

#6 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 06 July 2008 - 13:24

Har hat sånn bil en gang,bare eldre.Drar du henger og kjører i liten fart(under 60-70)skal du IKKE kjøre på overdrive,det er at kassa girer opp og ned helle tiden som kneker de kassene-Det samme gjelder Ford Taurus,Skikkelig dritt kasser.Har du henge feste på ,ta vinkelkutteren å kutt det av,hehe.Ps Blir ikke Subben den enne SUBBEN min solgt i løpet av noen dager,kan de jo få leie den smile.gif Da kan de jo dra med seg huset også.

#7 black smoke.

black smoke.

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 06 July 2008 - 18:10

QUOTE(blackfeet @ 6 Jul 2008, 13:24) <{POST_SNAPBACK}>
Har hat sånn bil en gang,bare eldre.Drar du henger og kjører i liten fart(under 60-70)skal du IKKE kjøre på overdrive,det er at kassa girer opp og ned helle tiden som kneker de kassene-Det samme gjelder Ford Taurus,Skikkelig dritt kasser.Har du henge feste på ,ta vinkelkutteren å kutt det av,hehe.Ps Blir ikke Subben den enne SUBBEN min solgt i løpet av noen dager,kan de jo få leie den smile.gif Da kan de jo dra med seg huset også.


Som jeg skev innledende er dette min svigebrors bil. er ikke en bil jeg kunne tengt meg, kansje som konebil hehe.
Jeg hilder meg til min subb.