Her e ombyggingan som e bidd gjort på innfestinga tell framdiffen
Må unskyld at bildan e så stor, men Offroadbilder.no en no orntlig dritt vis det sæ!!!!!
Nytt og gammelt bunnlokk
Førsterkninga på kvær side
Montert i hop å grunna
Førsterka også de orginale sveisan
Ekstra plate som ska hinder at vangan flexa i innfestingan
Undersida som vis det nye lokket å festan på det
Å her e versjon 2 av innfestingan, høyre vange måtte omarbeides litt da den mildt sagt slo i bunnpanna, slepp kanskje unna dette på en bensiner. dær står nemmelig ikke motorn skråstillt.
Framdiff frorsterkning 1.9D
Started by
AMan
, Jul 13 2008 18:38
8 replies to this topic
#1
Posted 13 July 2008 - 18:38
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#2
Posted 13 July 2008 - 20:14
Det ser jo veldig solid ut;-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!
#3
Posted 13 July 2008 - 23:07
Sku tru det ja!!
Lura fælt på ka som ryk nu
Lura fælt på ka som ryk nu
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#4
Posted 13 July 2008 - 23:44
Dette så bra ut!
Tipper at framdiffen blir det siste som løsner nå...
Tipper at framdiffen blir det siste som løsner nå...
#5
Posted 14 July 2008 - 07:13
Håpa det!
Føresten så demonterte æ nettopp en delebil, en 1.6 bensiner, å det va første gang æ har skura bensin Niva. Å nu når æ tok ned diffen på min, så slo det mæ at det verka som at diffen e montert litt lavare på diesel i forhold tell bensin??
Føresten så demonterte æ nettopp en delebil, en 1.6 bensiner, å det va første gang æ har skura bensin Niva. Å nu når æ tok ned diffen på min, så slo det mæ at det verka som at diffen e montert litt lavare på diesel i forhold tell bensin??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#6
Posted 22 May 2012 - 18:20
har du tegninger til den konstruksjonen der og kor vanskelig er det å få ut stikkakslene hver for seg (til bytte av simmerring ved lekkasje)?
#7
Posted 23 May 2012 - 22:15
QUOTE(stekus @ 22 May 2012, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
har du tegninger til den konstruksjonen der og kor vanskelig er det å få ut stikkakslene hver for seg (til bytte av simmerring ved lekkasje)?
Har ikke tegninga nei, det e gjort etter øyemål i garagen på en kveld.
Stikkakslingan e ok å få ut, men det enkleste e å ta ned heile diffen med begge stikkakslingan. På diesel i alle fall.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8
Posted 24 May 2012 - 14:15
Ta ned hele diffen? Hva må til for å få det til? Er i den kjedelige situasjonen, at jeg har lekkasje fra den ene siden av diffen og må bytte simmerring. Kladang (som hadde bilen før meg) har sveiset de to festbrakketten fast i hverandre (og i lokket på diffhuset) så jeg må kappe for å få dem fra hverandre. Lurer litt på om jeg skal fornye hans sveis etterpå eller finne på noen annen løsning.
#9
Posted 29 May 2012 - 23:12
QUOTE(stekus @ 24 May 2012, 15:15) <{POST_SNAPBACK}>
Ta ned hele diffen? Hva må til for å få det til? Er i den kjedelige situasjonen, at jeg har lekkasje fra den ene siden av diffen og må bytte simmerring. Kladang (som hadde bilen før meg) har sveiset de to festbrakketten fast i hverandre (og i lokket på diffhuset) så jeg må kappe for å få dem fra hverandre. Lurer litt på om jeg skal fornye hans sveis etterpå eller finne på noen annen løsning.
Så han har laga et lokk i stål? Kan ikke du bare kapp det av, å så sveis på øra sånn at du kan bolt.
Det e ganske enkelt å ta ned hele diffen.
Det første du må gjør (trur æ) e å ta av eksosanlegget. Æ mein å husk at orginalt eksosanlegg på lada diesel bi i veien, men æ har aldri tatt den av mens æ hadde orginalt eksosanlegg.
Når du evt har fådd fjærna eksosanlegget så skrur du løs stabbstaget i fra diffen og i fra de nedre A-arman. Du kan også vuder å kapp bort heile stabstaget,men la den biten som heng fast i bilen vær igjen, sånn at diffen har noe å heng i. kapp sånn at litt av bøye nedover mot A-arman bi igjen, da fær det ingen vei. Du får da bedre akselvandring offroad å merka egentlig ingeteng onroad.
Så skrur du av demperan nede å dytta dem opp, lås de me ei strips om du har gassdempera soma automatisk går ut.
Skru av nav muttran sånn at stikkakslingan e løs.
skru av de 3 skruan på nedre bærekula på kvær side å slepp ned nedre A-arman å ta av fjæra.
så tar du å dytta stikkakslingan inn på kvær side å bekka ut navet sånn at stikkakslingan e fri fra navan.
Så tar du å vippa fram fram navan å strippsa eller bind dem fast sånn at de e ute av veien.
Så tar du å skyv den lange enda av diffen så langt ut tell høyre sida som du får den, å så tar du den korte sida å vippa bakover sånn at den e fri før bolten som hold A-arma, å så drar du diffen ut. å vips så ligg den på magen din mens du ligg under bilen.
Alt dette burde ikke ta meir enn 1-2 tima
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!