Gå til innhold



Foto

Patrol Y61 dauer ved belastning


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 ivarrb

ivarrb

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 14 July 2008 - 09:41

Hei.
Har en 1998 Y61, 2.8 TD-6. Ved en viss belastning, det vil si kjøring i motbakke, 4. eller 5. gear, mister bilen motoreffekt ved et visst turtall. Mellom 2400 og 2800 rpm avhengig av helling på bakken, har jeg inntrykk av. Feilen kommer og går, kommer mer enn den går. Noen som har vært borti noe lignende?

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 July 2008 - 10:49

Sikkert helt urelevant, men den gamle 3.3`en har en tendens å dra filteret tomt for drivstoff ved hard kjøring over lengre tid. Har opplevd det selv med min egen. Er riktiknok justert "en smule".. Fødepumpa klarer ikke å levere nok diesel.. Bilen mister helt draget.. Filteret kan jo også være tett??
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 ivarrb

ivarrb

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 17 July 2008 - 10:18

QUOTE(wazzza @ 14 Jul 2008, 11:49) <{POST_SNAPBACK}>
Sikkert helt urelevant, men den gamle 3.3`en har en tendens å dra filteret tomt for drivstoff ved hard kjøring over lengre tid. Har opplevd det selv med min egen. Er riktiknok justert "en smule".. Fødepumpa klarer ikke å levere nok diesel.. Bilen mister helt draget.. Filteret kan jo også være tett??


Takker for tips, skal sjekke dieselfilteret:)

#4 ivarrb

ivarrb

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 20 October 2008 - 12:49

Tiltagende problem, ser det ut til.... Nå opplever jeg det samme på 3. gear. Har skiftet dieselfilteret, uten resultat. Åpen for ideer.... Luftmengdemåler? Dyser?

#5 mixgas

mixgas

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 21 October 2008 - 17:00

QUOTE(ivarrb @ 20 Oct 2008, 12:49) <{POST_SNAPBACK}>
Tiltagende problem, ser det ut til.... Nå opplever jeg det samme på 3. gear. Har skiftet dieselfilteret, uten resultat. Åpen for ideer.... Luftmengdemåler? Dyser?

Det sitter et sinterfilter inn på fordelerpumpen innenfor banjokoblingen fra dieselrøret, skader ikke å sjekke dette.