Pussig..?
#1
Posted 16 July 2008 - 20:06
Noen steder er det faktisk 100 km/ t som fartsgrense, og vogntoget jeg kjører har en topp fart på 90 km/ t, hvorfor er det sånn at jeg da tar igjen biler på den nevnte motorvei..
Hvorfor er det sånn at dersom det er 80 km/ t sone, må enkelte bilister kjøre 75 km/ t, og da spesiellt dersom et tunglastet vogntog kommer sigende opp i hekken dem`s..
God sommer..
#2
Posted 16 July 2008 - 20:37
#3
Posted 16 July 2008 - 21:16
men et spørsmål som kanskje ikke gjelder deg. hvorfor skal lastebilen som tar igjen køen legge seg klin inntil raua på bilen forran. har han ikke fulgt med på kjøreskolen eller. lært noe om bremselengder og kreftene han vil treffe bilen forran med hvis denne av en eller annen grunn er nødt til å bråbremse? c:
kan han ikke heller legge seg på forsvarlig avstand, og spare drivstoff og han kommer allikavel ikke noe forte frem. oppnår jo bare å bli fryktelig stressa.
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#4
Posted 16 July 2008 - 21:37
Men for meg og en del av mine medsvorne kolegaer har de + / - km/ t usedvaenlig mye og si..
#5
Posted 16 July 2008 - 21:47
#6
Posted 16 July 2008 - 21:52
#7
Posted 16 July 2008 - 22:09
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#8
Posted 16 July 2008 - 22:10
Politiet er jo på konstant jakt etter de som skulle finne på å kjøre for fort, men de rører ikke de som kjører for sakte. Har selv hatt politiet foran eller bak meg når det ligger en slik "sinke" først i køen. Det eneste politiet gjør da er å kjøre forbi denne "sinka"... Hadde vi andre gjort det hadde vi fått bot for å kjøre for fort.
Lurer på når politiet skal skjønne at i dagens trafikkbilde skaper slike "sinker" utrolig mye irritasjon blandt billistene og gjør at folk blir sinte og foretar farlige forbikjøringer. Folk har rett og slett ikke tid til å ligge bak slike "sinker".
#9
Posted 16 July 2008 - 22:19
Men det er utrolig nå i sommer-halvåret da alle som kan krype og gå skal ut med bobil og campingvogn noe de absolutt burde ha parkert og kjørt om natta, det er da så usedvanelig mye flott og se på dag-tid i dette langstrakte land..
Nei, UP-sjefen proklamerer på forsiden at nå skal de tyngre kjøretøyene taes, og fjernes i trafikk bildet, men de som skaper trekkspill faktoren, og virkelig de livsfarlige situvasjoner får bare snile seg frem i trafikken.. Takk for fartssperre og strengere kjøre og hvile regler, de er gromme de nye skriverene og kort systemet.. NOT..!!!!
#10
Posted 16 July 2008 - 22:22
Eg kan ikkje bli meir enig.....
#11
Posted 16 July 2008 - 22:26
Men for meg og en del av mine medsvorne kolegaer har de + / - km/ t usedvaenlig mye og si..
er jo IKKE forsvarlig å ligge 2 meter bak. skjønner det med de km raskere. det jeg gjør og som somregel funker er å legge meg litt nærme og blinke med lysa skjer det ingenting da så er det lufthornet. da skvetter de først så de nesten kjører i grøfta, og så gir de på eller stopper å slipper forbi. hvis ikke så er det nesten nødt til å være en gammel døvblind mann med hatt, og da er det ikke så mye å gjøre
er jo klart en skal ligge noen km over. speedometeret viser feil, og vi vil jo ikke ødelegge flyten i traffikken.
ja hørte noe rykter om at om en stoppet et minutt for lite så lbei det ikke registrert som pause
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#12
Posted 16 July 2008 - 22:34
Men for det sitter de ved sjåfør bord og forteller den ene sjørøver histore med hvor mye de har fått i bingen, hvor tunge de var, og hvor lett lurte biltilsynet var, jadd - ddaaa..
For og få godkjent 15 min, må du stå i 16 min, videre 45 må du stå i 46 min..
#13
Posted 16 July 2008 - 22:43
Men for det sitter de ved sjåfør bord og forteller den ene sjørøver histore med hvor mye de har fått i bingen, hvor tunge de var, og hvor lett lurte biltilsynet var, jadd - ddaaa..
For og få godkjent 15 min, må du stå i 16 min, videre 45 må du stå i 46 min..
uff er glad vi har de gode gamle skivene jeg
men en annen ting som er pussig. ofte hvis det ligger en bil forran, og enten kun sinker, eller kjører som en jojo som du beskriver over her. så reagerer ikke de bilene som ligger rett bak. og så begynner folk lengre bak å kjøre forbi mange biler for å komme frem. er det sånn at sinker tiltrekker seg hverandre?
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#14
Posted 16 July 2008 - 22:59
Men for meg og en del av mine medsvorne kolegaer har de + / - km/ t usedvaenlig mye og si..
Husk at veien er for flere enn dere som har tidspress, og at lover også gjelder for dere. Av og til er også dere sinker i trafikken (hørte jeg lange oppoverbakker). Ikke alle er like drevene i det store trafikkbildet, og ikke alle har det like travelt
Skal love deg at jo nærmere hølet mitt du ligg jo mer daler farta mi, kall det skadebegrensning hvis det skulle smelle
Ta dekk sammen og ikke tru dekk ei vegen sjøl om dekk jobbe som sjåfører.
Og ja biler som legg seg opp i hølet mitt og blinker og tute har jeg mangen gang hatt lyst til å rapportere videre.
Kjør i trafikken som dere ønsker at andre skal, så går det nok bra
Sist, men ikke minst husk hva dere kjører, og hva dette kan medføre
God sommer til dere som kjøre tungt, og måtte det bli en skadefri en ( dette til ettertanke).
PS Godt å få lettet på hjertet, og jeg mente og står for hvert eneste ord. Jeg vil bare at alle skal komme seg helskinnet gjennom trafikken.
Suzuki'n min er tilsalgs......
#15
Posted 16 July 2008 - 23:24
God ferie! I morgen er det raka vegen sørover landet.
#16
Posted 18 July 2008 - 19:49
#17
Posted 18 July 2008 - 20:56
Poenget mitt var at det står et sted en skal ferdes hennsynsfullt og varsom, så en ikke volder fare osv.. Kan`ke tenke meg noe mer skremmende enn disse podene som på død og liv skal stresse forbi, kun for og ligge disse nevnte fem under farstgrensen, KUN for og irritere.. That`s all..
#18
Posted 18 July 2008 - 21:49
Poenget mitt var at det står et sted en skal ferdes hennsynsfullt og varsom, så en ikke volder fare osv.. Kan`ke tenke meg noe mer skremmende enn disse podene som på død og liv skal stresse forbi, kun for og ligge disse nevnte fem under farstgrensen, KUN for og irritere.. That`s all..
Skjønner deg når det gjelder tidspress og slikt. Vet hvordan det er. Men du skal aldri legge deg klint intil ræva på en bil. Det vet du godt, så da gjør du det ikke. Jeg sto en gang i kø ve Atna der et vogntog hadde kjørt over en bil og drept begge i personbilen, og du sto der du og, den Pajeron din. Så du vet hvordan det kan gå. (nå var dette tilfelle ikke vogntog sjåførens skyld, men var bare for og ilustrere hvor galt det kan gå.
Jeg var med min far (han har kjørt vogntog lenger enn de fleste her inne vil jeg tørre å påstå...47 år) og hadde hentet en Hilux sørpå, og rett før ulykken hadde vi fått en trailer i ræva, og vi hold 5-10 km/t over fartsgrensa, men alikavel så kom han heeeeeelt intil bilen vår....hadde vi måtte stoppe for noe, så hadde vi vært død p.g.a traileren bak oss.....
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#19
Posted 18 July 2008 - 21:52
Min teori er at mange av disse "sinkene" kjører i korrekt hastighet etter sitt eget speedometer, som i de aller fleste tilfeller viser litt for mye. Og at de ikke vil at de andre bak skal bryte fartsgrensen heller. Når jeg i min egen bil har speedometernåla akkurat på 70 så viser måletavla mellom melhus og klett 61. Og jeg har hørt om splitter nye biler som viser over 10% feil, men hvilket merke husker jeg ikke.
Edited by Snømannen, 18 July 2008 - 21:57.
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#20
Posted 23 July 2008 - 21:17
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!