Tomas' Garasje - Wrangler TJ 2.5 Sport
#1
Posted 07 February 2004 - 00:00
Hey, endelig fått meg garasje. Riktig nok en virtuell eller fiktiv garasje, men det får være inntill jeg får bygd en i real life.
Kjøpte meg en nesten splitter ny Wrangler TJ 2001 modell. Registrert i Juni 2001, så det er vel en av de siste som rakk å bli registrert som varevogn før reglen ble endret.
01-TJ / 31x10,5 MTR
Warn 8000i Winch
#2
Posted 26 October 2004 - 23:00
Har det blitt nok et stikkaksel bytte?? Eller hvor blir det av superior akslingene...
Har du fått vist og godkjent bilen din enda??
#3
Posted 18 February 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hørte også at på BT i Moss så skulle de være noe greie når det gjelder godkjenninger, kanskje jeg skulle ha forhørt meg der nede. noen som har erfaringer derifra??
BT på Lillestrøm skal vistnok være ganske greie
Jeep'en ble skikkelig rå
Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________
PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.
Opprinnelig postet av Team Low Cost Offroad
Hei, da får jeg kanskje ringe å høre med dem på lillestrøm i morra også. Er jo snart sjøen for alle messe der, så da passer det kanskje å svinge innom en kjapp tur.
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#4
Posted 18 February 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Det hjelper ikke at bilen blir godkjent. Stikker hjula langt utafor får du mangellapp neste gang uansett. Likegreit å skaffe skikkelige breddere med en gang.
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
Opprinnelig postet av simon
Vel simon, jeg tror ikke dekkene skal stikke så alt for mye på utsiden. Kjørte sammen med en på Rena i fjord, Morten, se link
http://www.offroad.n...de=View&RID=122
Han har samme skjermbreddere, hevesett og hjul og felger. det ser ikke så halvgæli ut egentlig. Hadde håpet at det skulle gå.
Men det som verre er, blir nok å få godkjent bilen hvis de begynner å mase om sporvidde. Maks du har lov å endre er 7,5mm pr side pr aksel, det blir 15 mm totalt på en aksel uten godkjenningspapirer. Med 10x15 så blir vel sporvidden bortimot 15 cm tenker jeg.
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#5
Posted 18 February 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hørte også at på BT i Moss så skulle de være noe greie når det gjelder godkjenninger, kanskje jeg skulle ha forhørt meg der nede. noen som har erfaringer derifra??
BT på Lillestrøm skal vistnok være ganske greie
Jeep'en ble skikkelig rå
Fordi Det Er Best Og Størst
________________________________
PS.
Vet du om en Lada Niva til salgs, send mail til lco@epost.no eller hkakh@usa.com takk.
#6
Posted 18 February 2004 - 00:00
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#7
Posted 18 February 2004 - 00:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000 Mfa@offroad.no OBS HAR FERIE FREM TIL 1/3
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#8
Posted 18 February 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Da har de blitt det, BT i Moss var helt håpløse før i hvertfall!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000 Mfa@offroad.no OBS HAR FERIE FREM TIL 1/3
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Opprinnelig postet av Per F
Fikk beskjed ifra BGnor om å høre med de der nede. Hm, ringte i stad til moss, men jeg var 5 minutter for sen, de stengte kvart over 3.
Får ringe med de å høre i morra hva de syns.
Noen som kjenner til andre BT som kan være behjelpelige istedet for motarbeidende??
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#9
Posted 18 February 2004 - 00:00
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#10
Posted 18 February 2004 - 00:00
må nesten prøve å få lånt/leid et sett med 33x12,5" på 8" felg da.
Syns ikke jeg kan ta meg råd til å kjøpe et ekstra sett med 8" felger for at BT skal bli mer medgjørlige altså.
Noen som har slikt??
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#11
Posted 18 February 2004 - 00:00
Utrolig fin bil!
Vil anbefale deg å godkjenne bilen med 8" brede felger. Jeg hadde samme hevesett/ breddere og 10" brede felger på TJ`n min(2000 mod.). Ble stoppa av tilsynet hver gang de så meg! Fikk mangellapp 3 ganger..
Dekkene ble ca. 8 cm utenfor.
Jeg hadde 33*12,5 BFG på 10*15 Mickey classic 2 felger.
Terje http://www.offroad.n...de=View?RID=239
#12
Posted 09 March 2004 - 00:00
Kopi av melding:¨
Synd med akslingen, Tomas.
Bilen ble jo bra den, hadde du montert bodyliften når du tok fleksebildene?
Subbet det??
Det ble MT 10x15 med -46 ser det ut som, det stikker ikke mye utenfor ser det ut som(ekko?)
Blir vel noe lignende på meg, håper jeg.
Untatt akselbruddet, det vil jeg helst slippe.
Hvis ikke du får det på garantien, ville jeg gått for kraftigere enn orginalt, er ikke de mest solide akslingene......
Lykke til:)
Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi
Opprinnelig postet av Rudi
Hey, jo takk for det. bilen blir bra. bodylift var ikke montert når bilde ble tatt. Er ikke sikker på om jeg gidder å montere den allikevel.
Med den fleksingen der, så subbet det bak på høyresiden.
Er veldig rart at 10x15 har så mye som 46 i innpress. Har (veldig) mye mer plass fra dekk kanten og inn til fjærene nå, enn med original felgen og 31x10,5" dekk. Og hjulene stikker vel nesten 2" på utsiden av skjermene, hvis du skal ta med balongen på dekket (som du må ifølge biltilsynet).
Jepp, rimelig kjipt med brudd. Jeg kommer til å bytte til moser aksler senere. Men siden jeg fikk alt på garanti, og siden alt av bremse-greier også må byttes så var det greit for meg.
Jeg kan ivertfall anbefale oppsettet jeg kjører på. Procomp var ganske stivt med orignal felg og 31x10,5" MT/R, men det ble mye bedre med det andre felg og hjul oppsettet.
Det eneste som er jæ.... kjedelig med så breie dekk er:
I dag skulle jeg laste bilen opp på en biltilhenger for å frakte den til verksted. Men det er jo fa.... meg ikke plass på tralla!
Jeg valgte til og med den breieste tralla de hadde (av 2), så jeg måtte stå og legge om til 31 toms hjula mine for å få bilen oppå biltralla.. blei mye ball av det.
Bruker en 96 modell Grand Cherokee til å dra dette bort til verksted. Veide lasset bare for morro skyld. Bilen veide 1950 kg med hengeren på kroken, og hengeren veide 2350 med min TJ oppå. Egenvekten på hengeren var 650 kg ca. Dette blir ett totalt lass på 4200 kg. Jeg har lov til å kjøre 3500 kg på mitt førerkort og bilen har lov til å dra maks tilhenger med 1750 kg.
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#13
Posted 09 March 2004 - 00:00
Bilen ble jo bra den, hadde du montert bodyliften når du tok fleksebildene?
Subbet det??
Det ble MT 10x15 med -46 ser det ut som, det stikker ikke mye utenfor ser det ut som(ekko?)
Blir vel noe lignende på meg, håper jeg.
Untatt akselbruddet, det vil jeg helst slippe.
Hvis ikke du får det på garantien, ville jeg gått for kraftigere enn orginalt, er ikke de mest solide akslingene......
Lykke til:)
Måtte vi alle møte Våren Høyere og bedre skodd,
Rudi
#14
Posted 17 February 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Serveren bytter ut bildet med det nye du laster opp hvis de har samme navn
Fin bil!
Opprinnelig postet av ShuDuck
Takk for det, da får jeg prøve å se på navningen.
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn x8000i Winch
#15
Posted 27 October 2004 - 23:00
du skulle vært i kongsberg. var skikkelig gøy. skal legge ut noen bilder snart.
har vært så mye å gjøre på jobben også. hsr snart ikke tid til å sove.
bilen er ikke godkjent enda. må ha på bodylift først.
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#16
Posted 17 February 2004 - 00:00
Fin bil!
#17
Posted 16 February 2004 - 00:00
De bildene er jo til og med tatt på forksjellige tider. og lagt ut rett etter de er tatt.
Er det noen andre som har kjenner til om serveren til offroad.no kan rote med bilder`??
Eventuelt, er det noen forhåndsregler man kan ta for å slippe dette??
2.5" Procomp
31x10,5 MTR
Warn 8000i Winch
#18
Posted 28 February 2004 - 00:00
bilen begynner å ta litt form. Har blitt akkurat slik jeg vil ha den. Det eneste som er kjedelig er at jeg måtte poste et innlegg om akselbrudd på TJ.
Syns bilen ble skikkelig kul med felger, dekk og hevesett. alt sammen faktisk. Så var jeg og noen andre kammerater ute å kjørte litt i snøen, eller de kjørte rettere sagt. Jeg kjørte nesten ikke og bare tauet de andre ut med winchen. Men så greide jeg å sette meg litt fast. Og da jeg prøvde å komme ut selv, så knakk stikk akslen bak på venstre side.
GJETT OM JEG BLE FORBANNA!!!
Så morroa var kortvarig. Bilen står pal, og slår vel snart rot. Den er nemlig vandt med å bli kjørt HVER dag
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#19
Posted 25 February 2004 - 00:00
Her er noen med bedre kvalitet, men det ble fort mørkt da. Det får så være.
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#20
Posted 25 February 2004 - 00:00
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE