Gå til innhold



Foto

amg-styling til Gelandewagen og ny motor til Gelandewagen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Viksund

Viksund

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 29 July 2008 - 19:50

Hei,
Ser på ny Gelandewagen. Jeg har funnet to som jeg liker.
http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde
og
http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde
Jeg synes begge er meget fine.
Hvis jeg går for den første vil jeg fikse litt på "looken". Vil helst oppgradere til nyere AMG - look. hvor kan jeg få tak i slike deler? Eventuelt at den ser ut som den bilen som er på den siste linken. Noen som har tips til hvor jeg bør lete? Nettsider? bedrifter som har slik? telefonnummer?

Den siste bilen er meget pen, men er litt skeptisk til motoren, så vurderer motorbytte til en motor som maks er kjørt 100 000. Noen som vet hvor jeg kan få tak i slik brukt? Og hvem som kan montere den ?
Hører rykter om at bilen ikke blir godkjent med større motor, stemmer dette? vil helst ha en 3,0 liter med 185 hk. lar dette seg gjøre? Eventuelt noen som vet ca pris? kan også gå for mindre motor hvis den ikke blir godkjent med større.

PÅ forhånd takk for alle svar!
Mvh
Petter

#2 Fenalaar

Fenalaar

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 614 Innlegg:

Posted 29 July 2008 - 23:54

Umm - den siste der synes jeg var dyr til '86-modell å være. Riktignok er motoren ifølge annonsen overhalt, interiør og eksteriør shina, men dog...

Motoren er en 280 på 156 hk - den bør gå rimelig bra på en SWB. Merk at dette er en tørst j*vel hvis du er hard på gassen. Nyere og sprekere motorer er gjerne litt knøvlete å få i, hvis det er mere elektronikk på dem. Det er folk som har putta i 4,5L v8 fra gammel S-klasse i de, og fått de godkjent. Ikke regn med noe mindre forbruk på en slik løsning.

Når det gjelder km-standen på den siste, så tror jeg ikke et øyeblikk på den. Speedoen har nok gått noen ganger rundt her, men hvor mange ganger anes ikke. Dette burde ikke ha så mye å si hvis motor og andre slitedeler er overhalt.

Johan-Kr

Edited by Fenalaar, 29 July 2008 - 23:55.

MB 300GD '86

#3 californiaman

californiaman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 224 Innlegg:

Posted 30 July 2008 - 00:11

den sist nemda har jag vart å sett på in real life...han bor 5 min från mej...den är den absolut den finaste jag har sett som är upp shine`ad upp, verkligen bra arbete med intr. han sa som sagt att hela drivverket är total overhalt å bilen ger ett verkligen bra intryck. Men han skulle ha haft 463. sidestep å 18" felger 463: modell. så hade det vart komplett.


Han vil inte säga var det ar han fixade sin bil..hummm... sad.gif

har själv köpt en 280:ge bensin motorn drar klart en del (mesta av alla) men det varkar vara en bra motor och min går bara het perfekt....

Men ska byta nu snart....om nån vill ha motor & aut så är det bara å komma med bud. 220"km ....

#4 Eon280

Eon280

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 30 July 2008 - 11:16

Jeg vet noen sliter med enkelte traffikstarsjoner når det gjelder godkjenelser, men jeg har fått godkjent en 5,0L med 300HK på en -86 mod. og 2,8L kompressormatet med 300HK på en annen -86 mod.
Så det burde hvere en mulighet for og få godkjent en 3,0L.
Har også hørt at SFOR driver og vurderer motoralternativene på G-wagen.
Alternativt er det jo "bare" og bytte og kjøre på, motorene ser jo like ut, så ingen ser jo forskjell. devil.gif shiftyninja.gif
X 280GE