Gå til innhold



Foto

svakheter på Hummer h1?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 31 July 2008 - 22:41

hva må man passe på å se etter på en hummer h1. tenkte på 97 mod 190hk disel. er det noen svakheter? er dette en dyr bil å ha? tenker på servicer og deler.

#2 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 08 September 2008 - 17:30

svakheter er vel motor og girkasse , 6.5 kjent motor for sine dieselpumper og dyser osv.. men litt oppgraderinger så er det gode motorer..

smøring av styring og oppheng er viktig på disse , er mye "mandags" biler blandt hummere..

men selvfølgelig.. høre med folk som har peiling på disse er lurt... og dem finner man vel neppe blandt "nissan-toyota-mitsubushi" folk... laugh.gif

ville ikke valgt en slik bil med mindre at du er en ihugga hummer fan , da de treenger sitt vedlike hold smile.gif
..noe som er synd , er at det virker som mange kjøper dem for di at dem er store tøffe barske og se til ...litt status ikke sant.. og så har dem ikke peiling på hva de kjøper og synes det er en dritt bil fordi at den trenger mer vedlike hold enn en nissan micra... og bruker det at det er militærbil og må holde bedre..

er du bestemt på og ikke kvitte deg med den om 5mnd og veit hva bil det er og kjøper av sjel - kjøp
...synes den er tøff ? - finn noe annet..

hehe kan virke litt negativ , men bare min mening.. smile.gif

Edited by Hummer, 08 September 2008 - 17:36.

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#3 Kokken

Kokken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 15:28

Har hatt en 97 H1 i snart 2 år nå så kan vel dele litt erfaringer.
Har brukt bilen så og si daglig siden jeg kjøpte den ,både på og utenfor vei, og er ikke avskrekket på noen måte når det gjelder kostnader, bortsett fra diesel forbruket da.....
Bruker 1.7-1.8 på mila på langkjøring så det er her det er mest utgifter.
Olje og filter bytter jeg selv , + at jeg gir bilen en god runde med fettpressa et par ganger i året,oftere hvis jeg har vært mye offroad.
Synes jeg byttet flere deler når jeg kjørte Jeep enn jeg gjør nå.
Deler finner man i USA til en grei penge.
Ellers er det en herlig bil både å kjøre og å se på biggrin.gif
Kvaliteten er i mine øyne mye bedre enn fryktet,var VELDIG skeptisk til 6.5TD men har ikke hatt noen problemer ennå.
Men er litt lite power til så tung bil.venter på lottogevinsten- da blir det Duramax og Allison girkasse.
Uansett et kjempe kjøretøy som det er synd at ikke produseres lenger.