Gå til innhold



Foto

Motoren ryker som ein dekk brann.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#21 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 22:06

Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#22 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 22:08

jeps, eg også held en knapp på turboen biggrin.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#23 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 23:17

utvilsomt biggrin.gif


Nei, jeg ville først sjekka over ventiltetningene, det er det billigste og enkleste stedet å begynne...

skaff en trykkluftnippel med gjenger som passer i plugghullene, og lag deg et verktøy du huker rundt kammen og kan presse ned fjærene med....


#24 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 23:22

Og når du skal montere inn stemplan så må du bruke så klemme for å få inn stemplet med ringene presset sammen og der er det lite plass underifra.
Akslingen vil også stå iveien så den må du og montere vekk wink.gif
min erfaring når det gjelder overhaling,men alle har sin måte;)

QUOTE(yakuza @ 18 Aug 2008, 23:04) <{POST_SNAPBACK}>
jepp, klart veiva må ut, men då går det vel??
(hmm no vart eg usikker....)
Jeg brukte 2 timer fra å ta av toppen og sette på den nye(hvist du har gjort det før vel og merke)

Uansett lettare å plukke ned veiva og remontere, enn toppen..



QUOTE(Snømannen @ 18 Aug 2008, 23:06) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.


Nå er det jeg som har turbo ikke han wink.gif

Edited by terje takras, 18 August 2008 - 23:23.


#25 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 15:03

QUOTE
QUOTE
(Snømannen @ 18 Aug 2008, 23:06)

Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.




Nå er det jeg som har turbo ikke han



Selvsagt forutsatt at han har turbo, ja biggrin.gif
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere