Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.
Motoren ryker som ein dekk brann.
Started by
båbbærn
, Aug 15 2008 18:24
24 replies to this topic
#21
Posted 18 August 2008 - 22:06
_____________________
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#22
Posted 18 August 2008 - 22:08
jeps, eg også held en knapp på turboen
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#23
Posted 18 August 2008 - 23:17
utvilsomt
Nei, jeg ville først sjekka over ventiltetningene, det er det billigste og enkleste stedet å begynne...
skaff en trykkluftnippel med gjenger som passer i plugghullene, og lag deg et verktøy du huker rundt kammen og kan presse ned fjærene med....
Nei, jeg ville først sjekka over ventiltetningene, det er det billigste og enkleste stedet å begynne...
skaff en trykkluftnippel med gjenger som passer i plugghullene, og lag deg et verktøy du huker rundt kammen og kan presse ned fjærene med....
#24
Posted 18 August 2008 - 23:22
Og når du skal montere inn stemplan så må du bruke så klemme for å få inn stemplet med ringene presset sammen og der er det lite plass underifra.
Akslingen vil også stå iveien så den må du og montere vekk
min erfaring når det gjelder overhaling,men alle har sin måte;)
Nå er det jeg som har turbo ikke han
Akslingen vil også stå iveien så den må du og montere vekk
min erfaring når det gjelder overhaling,men alle har sin måte;)
QUOTE(yakuza @ 18 Aug 2008, 23:04) <{POST_SNAPBACK}>
jepp, klart veiva må ut, men då går det vel??
(hmm no vart eg usikker....)
Jeg brukte 2 timer fra å ta av toppen og sette på den nye(hvist du har gjort det før vel og merke)
Uansett lettare å plukke ned veiva og remontere, enn toppen..
(hmm no vart eg usikker....)
Jeg brukte 2 timer fra å ta av toppen og sette på den nye(hvist du har gjort det før vel og merke)
Uansett lettare å plukke ned veiva og remontere, enn toppen..
QUOTE(Snømannen @ 18 Aug 2008, 23:06) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.
Nå er det jeg som har turbo ikke han
Edited by terje takras, 18 August 2008 - 23:23.
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#25
Posted 29 August 2008 - 15:03
QUOTE
QUOTE
(Snømannen @ 18 Aug 2008, 23:06)
Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.
Jeg og ville gjettet ventiltettinger/oljeringer, men jeg nevner samtidig turboen slik at vi ikke glemmer den. Er tetningene i turboen ødelagt så kan den lekke ganske mye olje.
Nå er det jeg som har turbo ikke han
Selvsagt forutsatt at han har turbo, ja
_____________________
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere