Gå til innhold



Foto

Spørsmål 1993 frontera 2.3D


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 25 August 2008 - 22:22

Jeg solgte en 1965 Chevy Pickup og tok en Frontera i bytte.

1.Virker som Auto hubben på framhjula henger på en stund lenger enn den skal, finnes det manuelle?

2. El vindu på førerdør går fint ned, men opp så tar det pauser, der jeg må slippe knappen og trykke på den igjen. I midtkonsollen framme kan man kun kjøre ned bakvinduene, men ikke opp. Knappen lar seg ikke trykke på. Ved å bruke knappene bak virker det fint både opp og ned. Skal det være sånn eller er bryterne defekte?

3. Bilen er tungstartet. Glødeplugger er byttet. Det lekker fra en diesel slange, så jeg går utfra at det vil komme seg når den er byttet. Men glødelampa blinker en stund etter at bilen har startet. Hvorfor?

4. Bilen har vert varebil, og to av sindevinduene er byttet ut til stål. Er dette pga en eller annen "god" grunn er skal det være slik?

5. Bilen har slappe fjærer bak. Finnes det nye fjærer som er kraftigere enn orginalt?

6. Har tilgang på noen 31" dekk. Forstår det slik at det er maks av hva som går på. Må noe gjøres før man tar de i bruk eller er det bare å skru de på?
IPB Image

www.terrengbil.com

#2 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 13:27

Skal finnes manuelle hubs,men en god start er å kjøre rein di som står på,og smøre opp med olje.Ikke bruk grease,for den blir så seig i minusgrader at hubsene ikke slipper før di blir varme.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#3 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 18:36

Takk for svaret.

Er det ikke så mange som har slike biler, evt som holder til her?

Var litt lite svar her.
IPB Image

www.terrengbil.com

#4 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 00:52

QUOTE(Frode @ 25 Aug 2008, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg solgte en 1965 Chevy Pickup og tok en Frontera i bytte.

1.Virker som Auto hubben på framhjula henger på en stund lenger enn den skal, finnes det manuelle?

2. El vindu på førerdør går fint ned, men opp så tar det pauser, der jeg må slippe knappen og trykke på den igjen. I midtkonsollen framme kan man kun kjøre ned bakvinduene, men ikke opp. Knappen lar seg ikke trykke på. Ved å bruke knappene bak virker det fint både opp og ned. Skal det være sånn eller er bryterne defekte?

3. Bilen er tungstartet. Glødeplugger er byttet. Det lekker fra en diesel slange, så jeg går utfra at det vil komme seg når den er byttet. Men glødelampa blinker en stund etter at bilen har startet. Hvorfor?

4. Bilen har vert varebil, og to av sindevinduene er byttet ut til stål. Er dette pga en eller annen "god" grunn er skal det være slik?

5. Bilen har slappe fjærer bak. Finnes det nye fjærer som er kraftigere enn orginalt?

6. Har tilgang på noen 31" dekk. Forstår det slik at det er maks av hva som går på. Må noe gjøres før man tar de i bruk eller er det bare å skru de på?

3. gløderele er også en slitedel på enkelte bilmerker

4. trur det var meininga at en ikkje skulle ha vindu ei periode bak på varebil, mange andre som også har stål der, SJ, S10, Pajero, Patrol osv.. sjekk med høgger for vindu.

6. lurer på om eg skal ha dei sjøl for å selge SJ min... -unnskyld smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 20:51

Har en 92 mod frontera jeg , Har satt på 31t dekk på org stålfelg. funker fint dette, har da ikke testet noe særlig i terreng da så vet ikke om d subber ved full fleks.

Her er en link hvor de selger hevesett evt kun hevesjakler pluss manuelle frihjulsnav. Calmini heter de, er i usa, men dollaren er jo lav for tiden:) er til izusu men d er samme bil som frontera http://www.calmini.com/

Edited by edgexman, 29 August 2008 - 20:51.


#6 McDiver

McDiver

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 02:16

QUOTE(Frode @ 25 Aug 2008, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg solgte en 1965 Chevy Pickup og tok en Frontera i bytte.

1.Virker som Auto hubben på framhjula henger på en stund lenger enn den skal, finnes det manuelle?

2. El vindu på førerdør går fint ned, men opp så tar det pauser, der jeg må slippe knappen og trykke på den igjen. I midtkonsollen framme kan man kun kjøre ned bakvinduene, men ikke opp. Knappen lar seg ikke trykke på. Ved å bruke knappene bak virker det fint både opp og ned. Skal det være sånn eller er bryterne defekte?

3. Bilen er tungstartet. Glødeplugger er byttet. Det lekker fra en diesel slange, så jeg går utfra at det vil komme seg når den er byttet. Men glødelampa blinker en stund etter at bilen har startet. Hvorfor?

4. Bilen har vert varebil, og to av sindevinduene er byttet ut til stål. Er dette pga en eller annen "god" grunn er skal det være slik?

5. Bilen har slappe fjærer bak. Finnes det nye fjærer som er kraftigere enn orginalt?

6. Har tilgang på noen 31" dekk. Forstår det slik at det er maks av hva som går på. Må noe gjøres før man tar de i bruk eller er det bare å skru de på?



1. Navene koples fri ved å trille en meter eller to i motsatt retning av utgangspunktet for kjøring med 4wd
3. 2,3TDi er tungstartet, blir brukbart med 100ah batteri som får mere fart på motoren. Blinkende glødelampe = vann i dieselfilteret!

Trond