noen som har postitive eller negative erfaringer med niva 1,9 diesel?
lada niva diesel.
Started by
ragnar0202
, Aug 28 2008 16:42
9 replies to this topic
#1
Posted 28 August 2008 - 16:42
#2
Posted 28 August 2008 - 16:49
QUOTE(ragnar0202 @ 28 Aug 2008, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
noen som har postitive eller negative erfaringer med niva 1,9 diesel?
Heilt fantastisk bil!!! Kjempe go motor. ekstrem i skogen.
Ulempen e at den har en talentlaus innfeting av framdiffen, men det har æ førsterka på min, tar ca en par 3 tima. Dette e også dokumentert her på forumet.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#3
Posted 28 August 2008 - 21:04
QUOTE(ragnar0202 @ 28 Aug 2008, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
noen som har postitive eller negative erfaringer med niva 1,9 diesel?
jeg bygge om min fra 1.6 forgasser til diesel, og det var helt klart verdt en måned i garasjen!
mye mere dreimoment, og det skal mye mere til før den kveler seg. (serlig ved terrengkjøring)
sprekere og raskere ble den også.
#4
Posted 28 August 2008 - 21:15
QUOTE(ragnar0202 @ 28 Aug 2008, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
noen som har postitive eller negative erfaringer med niva 1,9 diesel?
Dieselmotoren har aldri bydd meg på noe problem. Er driftsikker som 1000... Har gått 150000 nå, og alt som har måttet blitt gjort (bortsett fra det "vanlige" som reimer og olje), er å bytte glødepluggene.
Det eneste negative som må nevnes er at den er usedvanlig daff. Gjør som Aman om du har sjansen; Sett inn turbo og intercooler...
Lykke til.
#5
Posted 29 August 2008 - 06:55
QUOTE(origo @ 28 Aug 2008, 21:15) <{POST_SNAPBACK}>
Dieselmotoren har aldri bydd meg på noe problem. Er driftsikker som 1000... Har gått 150000 nå, og alt som har måttet blitt gjort (bortsett fra det "vanlige" som reimer og olje), er å bytte glødepluggene.
Det eneste negative som må nevnes er at den er usedvanlig daff. Gjør som Aman om du har sjansen; Sett inn turbo og intercooler...
Lykke til.
Det eneste negative som må nevnes er at den er usedvanlig daff. Gjør som Aman om du har sjansen; Sett inn turbo og intercooler...
Lykke til.
Jepp den riv ikke skinnet av pølsa uten turbo nei
E fort gjort å sett på turbo. Æ kjøpte BX19 dele bil før 1500 krona. Men prøv å få fatt på et innsug fra en anna bil en bx. Et som passa på turbotoppen å som ikke tar i torpedoveggen. Vistnokk pug406 ??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#6
Posted 29 August 2008 - 11:40
QUOTE(AMan @ 29 Aug 2008, 06:55) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp den riv ikke skinnet av pølsa uten turbo nei
E fort gjort å sett på turbo. Æ kjøpte BX19 dele bil før 1500 krona. Men prøv å få fatt på et innsug fra en anna bil en bx. Et som passa på turbotoppen å som ikke tar i torpedoveggen. Vistnokk pug406 ??
E fort gjort å sett på turbo. Æ kjøpte BX19 dele bil før 1500 krona. Men prøv å få fatt på et innsug fra en anna bil en bx. Et som passa på turbotoppen å som ikke tar i torpedoveggen. Vistnokk pug406 ??
¨
Har turbo og intercooler fra 406 på min. intercooleren ligger over motorblokka, og intercooleren vil stange i panseret og intercooleren og innsugsmanifoilen vil stange i torpedoveggen. men mya er gjort med en slegge og vinkelsliper!
i tillegg så er innsugs og eksosportene på ladablokka firkanta, mens de er runde på peguot blokka, så må bare lage noen mellomlags-skims.
men det er ikke no big deal å lage til da
#7
Posted 29 August 2008 - 12:43
QUOTE(vladimir @ 29 Aug 2008, 11:40) <{POST_SNAPBACK}>
¨
Har turbo og intercooler fra 406 på min. intercooleren ligger over motorblokka, og intercooleren vil stange i panseret og intercooleren og innsugsmanifoilen vil stange i torpedoveggen. men mya er gjort med en slegge og vinkelsliper!
i tillegg så er innsugs og eksosportene på ladablokka firkanta, mens de er runde på peguot blokka, så må bare lage noen mellomlags-skims.
men det er ikke no big deal å lage til da
Har turbo og intercooler fra 406 på min. intercooleren ligger over motorblokka, og intercooleren vil stange i panseret og intercooleren og innsugsmanifoilen vil stange i torpedoveggen. men mya er gjort med en slegge og vinkelsliper!
i tillegg så er innsugs og eksosportene på ladablokka firkanta, mens de er runde på peguot blokka, så må bare lage noen mellomlags-skims.
men det er ikke no big deal å lage til da
Portan på ladablokka er firkanta å på den andre er dem rund, dette er forskjellen på NA å Turbo. Æ bytta topp på bilen i samme slenge, da passa alt. Men på BXen så ligg manifolden over torpedoveggen å kommer i veien før denne, går bra om du banka, men det bi problem om du ska bytt girkassa på bilen.
Om det va 406 eller ikke e æ ikke sekker på, men på en eller anna PSA motor ska det følg me et innsug har påkoblinga på mitten. Det e noe å trakt etter eller å lag
Post gjærne bilda
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8
Posted 29 August 2008 - 22:07
QUOTE(AMan @ 29 Aug 2008, 06:55) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp den riv ikke skinnet av pølsa uten turbo nei
E fort gjort å sett på turbo. Æ kjøpte BX19 dele bil før 1500 krona. Men prøv å få fatt på et innsug fra en anna bil en bx. Et som passa på turbotoppen å som ikke tar i torpedoveggen. Vistnokk pug406 ??
E fort gjort å sett på turbo. Æ kjøpte BX19 dele bil før 1500 krona. Men prøv å få fatt på et innsug fra en anna bil en bx. Et som passa på turbotoppen å som ikke tar i torpedoveggen. Vistnokk pug406 ??
hvor får jeg tak i turbo?
#9
Posted 30 August 2008 - 00:25
QUOTE(ragnar0202 @ 29 Aug 2008, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
hvor får jeg tak i turbo?
Kjøp delebil eller dra til huggern...
Du kan også leite på finn.no
#10
Posted 30 August 2008 - 12:55
QUOTE(ragnar0202 @ 29 Aug 2008, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
hvor får jeg tak i turbo?
Kjøp en delebil, et eller anna me PSA 1.9 med turbo å intercooler. Du kan selvfølgelig bytte motorn. Men det er gjort på en par kvelder å bytte toppen å montere alt. Da slipper du å tilpasse innsug utblås etc
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!