Lurer på en Dodge ram 2500
#1
Posted 01 September 2008 - 19:11
Hvordan er drivstoff utgiftene på disse bilene og hvor har dere forsikring hen? Hørte hos gjensidige og de skulle ha ca 13000,- med 8000,- i egenandel (naf-medlem) og 12000 i kjørelengde.. Synes den var drøy, men...
Takker for alle svar!
#2 Guest_axsling_*
Posted 01 September 2008 - 20:20
Hvordan er drivstoff utgiftene på disse bilene og hvor har dere forsikring hen? Hørte hos gjensidige og de skulle ha ca 13000,- med 8000,- i egenandel (naf-medlem) og 12000 i kjørelengde.. Synes den var drøy, men...
Takker for alle svar!
Har en 01 mod. Om ikke du har hatt Ram før, bør du se etter en annen bil. Tøff å se på men ellers er det meste med bilen rævva. Bare min personlige mening. Men lykke til.
#3
Posted 01 September 2008 - 20:33
#4 Guest_axsling_*
Posted 01 September 2008 - 22:43
...om du søker på forumet på mine innlegg, så står det endel om mine problemer med bilen, føler det er mye det samme som går igjen. Vet fra tidligere ang Dodge, så er delene veldig dyre i forhold til GM. Min er nå gått 117000 miles, å girkassen har allerede måtte overhales, noe som kom på 43000.-. Men netthandel er jo en fin ting.
Bilen er veldig framtung, å virker på meg som om at framskslingen er underdimmensjonert. Mye støy, vinglete å kjøre, går på høyt turtall, svært dårlige hovedlykter mm. Kan unnskylde mye med at det er en lastebil, men får være måte på. Sikkert suveren som arbeidsbil, men som privatbil til/fra jobb, håpløst.
Ellers er jeg vel en av de få som ikke legger skjul på at bilen er en skranglekasse. Tøff å se på, godt frermiljø, men der stopper det for min del...
Sikkert mange som bare har godt å si om bilen, for all del
#5
Posted 01 September 2008 - 23:22
(2003 mod)
#6
Posted 02 September 2008 - 02:49
Hvordan er drivstoff utgiftene på disse bilene og hvor har dere forsikring hen? Hørte hos gjensidige og de skulle ha ca 13000,- med 8000,- i egenandel (naf-medlem) og 12000 i kjørelengde.. Synes den var drøy, men...
Takker for alle svar!
http://www.autodb.no...l.pl?nr=1972670
#7
Posted 08 September 2008 - 22:06
Var å så på denne i helga. Ble egentlig litt skuffet.. Veldig sliten i lakken, spesielt på framskjermene. Det var mye steinsprut som var behandlet med lakkstift. Bilen hadde skjermbreddere som hadde løsnet fra karrosseriet (Dobbeltsidig teip), men det er jo en bagatell. Bilen var litt ustabil synes jeg, den hadde dårlig retnongsstabilitet. Vandret lett fra side til side på veien (Slitte foringer?) Det som bekymret meg mest var at den svettet olje fra Bunnpanne og girkasse/converter.. Både ny og gammel olje. Ellers var bilen tøff å se på og med 20" felger med 35"x13,5" hjul.. Hevet en tomme fremme på gummiforingen i topp av fjær og den hadde bøyle fremme, stigtrinn, "nye" lykter rundt om, AEM-filter, edge juice boks, 4" eksosanlegg, rulletypen plancover, etc.
Vi ble enige om at han skulle eu-godkjenne bilen og sjekke opp det med den oljesvettinga før jeg eventuelt kjøper bilen. Kunne tenkt meg å ha bilen på en naf-test også, men..
Hva tror dere karer?
#8
Posted 08 September 2008 - 23:07
De 2 største svakhetene ved disse bilene er hjuloppheng og girkasse.
Girkasse fra Goerend kommer på rundt 20k, da har du noe som varer evig.
Hjuloppheng får du fra KORE i forskjellige prisklasser.
Noe mer negativt har ikke jeg å si, men så har jeg en -04.
#9
Posted 08 September 2008 - 23:21
Vandrer den i veien så er det mest sannsynligvis ikke slitte foringer, men alt fra slitte endeledd, slitte bærekuler, eller så vedder jeg en femmer på at det er kula som sitter i enden av reaksjonstaget som holder framakselen sideveis. Kan jo være slitt styresnekke også.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#10 Guest_axsling_*
Posted 08 September 2008 - 23:25
Vandrer den i veien så er det mest sannsynligvis ikke slitte foringer, men alt fra slitte endeledd, slitte bærekuler, eller så vedder jeg en femmer på at det er kula som sitter i enden av reaksjonstaget som holder framakselen sideveis. Kan jo være slitt styresnekke også.
....stemmer det med den lille "oljeflasken", var endel søl under min og, fikk vasket rent under, å tømt oljeflasken, ikke en dråpe å se etter det. Bemerkelsesverdig tett maskin Der må jeg gi terningkast : : : +
#11
Posted 08 September 2008 - 23:41
#12
Posted 09 September 2008 - 05:22
Det med styringa er vel mest sannsynlig noe som er slitt ja. Har jo hørt rykter om at det er ei kule som blir byttet på hver eu-kontroll..
Styredemperen var byttet til en uorginal en, husker ikke navnet, men..
#13 Guest_axsling_*
Posted 09 September 2008 - 13:56
Det med styringa er vel mest sannsynlig noe som er slitt ja. Har jo hørt rykter om at det er ei kule som blir byttet på hver eu-kontroll..
Styredemperen var byttet til en uorginal en, husker ikke navnet, men..
Ang styredemper, om du skal skifte, så bruk penger på en kvalitetsdemper, jeg måtte skifte på min etter en svært ubehagelig "wobble", like før hele bilen gikk i fjellveggen, i 80 sone, en syk opplevelse.
#14
Posted 09 September 2008 - 19:35
ikke interresert i å deise inn i fjellveggen i 80 nei, må vare en trist opplevelse :S
Men hva synes dere om pris i forhold til utstyr på den jeg linket til da? Er det en grei pris om jeg får den til 250000,- med det utstyret der? Tatt i betraktning at det var litt oljesøl som mest sannsynlig er en bagatell og at den var temmelig sliten i lakken og at styringen ikke var helt 100%?
Er også en annen med lite utstyr og som er gått forholdsvis langt, men til en overkommelig pris jeg lurer på. Noen synspunkter på denne?: http://www.autodb.no...55625;username=
#15
Posted 11 September 2008 - 15:34
Resten står ikke iforhold til prisen, vertfall ikke uten oppgradert girkasse.
Tuningbox, eksos og filter får du fra USA levert på døra til 7.5-15k avhengig av hva og hvor du kjøper.
Dieselpumper kommer du uansett til å måtte skifte engang, slitedel.
Som sagt, kjøpe den billigste og oppgrader det DU måtte syns trenger å oppgraderes. Får mye morro for 70k.
Om bilen har gått langt gjør ingenting, motor er bortimot uslitelig om det blir bytta olje til rette tider.
Kasse, org. og oppgradert får du i USA.
Bare å søke her på forumet og google.
#16
Posted 11 September 2008 - 19:56
Jeg har ikke ringt på den siste der, men vurderer å gjøre det nå. Er jo stor prisforskjell. Litt dumt at det er såpass langt å reise for å se på en bil, men.. Hvordan er interiøret på denne da mon tro? Siden det ikke står at det er skinn? Er det stoffinteriøret som sitter i disse bilene greit eller? Dette er vel mest sannsynlig en importbil, siden det er UStrucks.no som selger den. Fordeler/Ulemper med det?
edit: http://ustrucks.no/s...kst.asp?side=91
Edited by El Duce, 11 September 2008 - 19:58.
#17 Guest_axsling_*
Posted 11 September 2008 - 20:13
Jeg har ikke ringt på den siste der, men vurderer å gjøre det nå. Er jo stor prisforskjell. Litt dumt at det er såpass langt å reise for å se på en bil, men.. Hvordan er interiøret på denne da mon tro? Siden det ikke står at det er skinn? Er det stoffinteriøret som sitter i disse bilene greit eller? Dette er vel mest sannsynlig en importbil, siden det er UStrucks.no som selger den. Fordeler/Ulemper med det?
edit: http://ustrucks.no/s...kst.asp?side=91
ang seter, jeg har stoff å det er ikke antydninger til slitasje, bilen er gått 117000. Min oppfatning er at skinnsetene har en tendens til å rakne på v siden av førersetet. Min brors Taho å en kamerats Subb har skinnseter, å de har store rifter i førersetet. Min er importbil.
#18
Posted 11 September 2008 - 20:31
Hva beskriver de? Erdet noe spesifikt eller er det individuelt?
#19
Posted 11 September 2008 - 22:02
Hva beskriver de? Erdet noe spesifikt eller er det individuelt?
Heavy duty er bare en betegnelse de bruker på 2500 og 3500. Laramie, SLT og Sport er utstyrsnivået. Er ikke helt logisk, men Laramie er som regel toppmodellen, og SLT er den mest vanlige. At det er en Laramie betyr merklig nok ikke at det er skinninteriør, det kalles SLT+ og da følger det med skinnseter, oppvarmede seter og imitert treverk på dasjen . SLT betyr el. vinduer, og sentralås, ac og slikt. På Laramie så kommer kjørecomputer, skyvbart vindu i bakvinduet og el førersete mener jeg.
Sport går kun på utseendet. Annen støtfanger, grill, hovedlys og klistremerker i steden for emblemer. Og støtfangere, grill og baklys er lakka i samme farge som resten av bilen.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#20
Posted 12 September 2008 - 15:35
Mitt skinninteriør fra 04 som har gått 80k km har begynt å få småsprekker, noe som er naturlig på skinn, er fargen i sprekkene som forsvinner.
Derfor satser jeg på å prøve Swisswax Leather Healer iløpet av vinteren. Ref. her