Gå til innhold



Foto

Lurer på en Dodge ram 2500


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#21 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 12 September 2008 - 17:45

Snakket med han som har den siste der (ustrucks) i går kveld. Bilen er jo grei den, men jeg fikk han til å legge ut interiørbilder på hjemmesidene deres og det er jo et slik lysbrunt stoffinteriør... ikke helt min smak, men... Ikke er setene elektriske heller som han sa.Alt utenom tak, panser og framfanger er lakket opp igjen og det er byttet diverse i forstilling for å få den gjennom eu-kontrollen. Dieselpumpe er ikke byttet, men mener han sa fødepumpa var byttet. Baksete følger heller ikke med og denne er godkjent med skilleveggen bak på planet visstnokk. Den andre bilen jeg var å så på i helga hadde ikke skillevegg i hele tatt..? Bilen er importert i 2005 visstnokk.
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#22 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 September 2008 - 19:10

Ser jo grei ut den egentlig, nå er jo ikke el.seter det mest nødvendige utstyret da, og de fleste svarte bilene har dette interiøret. Synd det ikke fulgte med baksetepute, men du har jo noen år på deg å finne en smile.gif

Er et par detaljer jeg stusser litt på. Ser det sitter en hengerbrems under dashbordet, det betyr tung henger, mulig den har slitt tungt i et tidligere liv. Ikke noe negativt for maskinisten, men resten av bilen slites jo mer, spesielt automaten. Emblemene på siden hører ikke til en Sport. Og så er jeg skeptisk i utgangspunktet til en bruktbil som er nylakka og nytectylert unsure.gif
Har bilen gått 200k og ikke byttet VP44'n så bør du legge unna 15 000.- med en gang, den jobber nok overtid akkurat nå.

Skillevegg eller ikke, er mye ymse ute å går, mange 6-setere har ikke (kombi) og alle lastebilregga skal ha men har ofte "ramlet av"
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#23 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 14 September 2008 - 11:41

QUOTE(RamDodge @ 12 Sep 2008, 20:10) <{POST_SNAPBACK}>
Ser jo grei ut den egentlig, nå er jo ikke el.seter det mest nødvendige utstyret da, og de fleste svarte bilene har dette interiøret. Synd det ikke fulgte med baksetepute, men du har jo noen år på deg å finne en smile.gif

Er et par detaljer jeg stusser litt på. Ser det sitter en hengerbrems under dashbordet, det betyr tung henger, mulig den har slitt tungt i et tidligere liv. Ikke noe negativt for maskinisten, men resten av bilen slites jo mer, spesielt automaten. Emblemene på siden hører ikke til en Sport. Og så er jeg skeptisk i utgangspunktet til en bruktbil som er nylakka og nytectylert unsure.gif
Har bilen gått 200k og ikke byttet VP44'n så bør du legge unna 15 000.- med en gang, den jobber nok overtid akkurat nå.

Skillevegg eller ikke, er mye ymse ute å går, mange 6-setere har ikke (kombi) og alle lastebilregga skal ha men har ofte "ramlet av"



El seter er vel ikke noen nødvendighet nei, men jo mer utstyr, jo bedre =) Men det er sant så du sier at er det en hengerbrems der så har nokk bilen dratt tungt en periode av livet, mest sannsynlig.. Det at den er nylakkert og tectylert er jo litt suspekt, men han mente det bare var pga. steinsprut og diverse slitasje dry.gif

Er jo en her også, jeg liker jo blå som farge, men synes den ble litt vel lys huh.gif :http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1879828;username=

Dette ser jo helt klart ut som en grei bil i helt grei stand? Ikke noe særlig ekstrautstyr som eksos, bøyler og slikt, men et veldig greit utgangspunkt kanskje? Ikke er den gått så langt som alle andre jeg har sett på heller.. Å så er det jo en 6 seter biggrin.gif

Edited by El Duce, 14 September 2008 - 11:42.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#24 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 September 2008 - 13:18

QUOTE(El Duce @ 14 Sep 2008, 12:41) <{POST_SNAPBACK}>
El seter er vel ikke noen nødvendighet nei, men jo mer utstyr, jo bedre =) Men det er sant så du sier at er det en hengerbrems der så har nokk bilen dratt tungt en periode av livet, mest sannsynlig.. Det at den er nylakkert og tectylert er jo litt suspekt, men han mente det bare var pga. steinsprut og diverse slitasje dry.gif

Er jo en her også, jeg liker jo blå som farge, men synes den ble litt vel lys huh.gif :http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1879828;username=

Dette ser jo helt klart ut som en grei bil i helt grei stand? Ikke noe særlig ekstrautstyr som eksos, bøyler og slikt, men et veldig greit utgangspunkt kanskje? Ikke er den gått så langt som alle andre jeg har sett på heller.. Å så er det jo en 6 seter biggrin.gif

Den siste der ser jo helt grei ut den, men må få lakka skjermbredderene. Er nok solgt ny i Norge også vil jeg tro, om det er noen fordel da? Jeg personlig syntes at fargen var fin jeg, uvanlig, de fleste er jo mørk grønn eller svart jo smile.gif

Skal du se på 01 modeller så forsøk å få tak i en sen utgave. De hadde en oppgradering midt i modellåret der den viktigste forandringen var at de fikk skivebremser på bakakselen, mye bedre bremser på de smile.gif

Ikke sikkert at det er noe muffens med den tectyleringa. Bilen min var gullende ren under når jeg fikk den hjem, så det første jeg gjorde var å få den Dinitrol-behandlet. Men er blir jo skeptisk når slik har nettopp blitt gjort når den legges ut til salg whistle.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#25 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 14 September 2008 - 14:01

QUOTE(RamDodge @ 14 Sep 2008, 14:18) <{POST_SNAPBACK}>
Den siste der ser jo helt grei ut den, men må få lakka skjermbredderene. Er nok solgt ny i Norge også vil jeg tro, om det er noen fordel da? Jeg personlig syntes at fargen var fin jeg, uvanlig, de fleste er jo mørk grønn eller svart jo smile.gif

Skal du se på 01 modeller så forsøk å få tak i en sen utgave. De hadde en oppgradering midt i modellåret der den viktigste forandringen var at de fikk skivebremser på bakakselen, mye bedre bremser på de smile.gif

Ikke sikkert at det er noe muffens med den tectyleringa. Bilen min var gullende ren under når jeg fikk den hjem, så det første jeg gjorde var å få den Dinitrol-behandlet. Men er blir jo skeptisk når slik har nettopp blitt gjort når den legges ut til salg whistle.gif


En ting ang sen utgave å bremseskiver, min er førstegangsreg. i USA 2001.01.01, altså 1 jan. 2001. Den ble første gang reg i Norge 2005.03.11. Den jeg har, er det skiver på alle 4, ellers har min utgave (SLT Laramie) blanke store plater i rustfritt stål, nedenfor "pyntelisten" er sjeden jeg ser det, selv når jeg søker på nettet etter Dodge Ram. Har du peilign på hvorfor det er slike plater på min RamDodge?....Er det bare enda en "option"?.


#26 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 14 September 2008 - 16:13

Pynt og steinsprutbeskyttelse. Har sett av de, både OEM og ettermarkeds, så er nok en option/ekstrautstyr.
Road Warrior

#27 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 14 September 2008 - 16:23

QUOTE(General Lee @ 14 Sep 2008, 16:13) <{POST_SNAPBACK}>
Pynt og steinsprutbeskyttelse. Har sett av de, både OEM og ettermarkeds, så er nok en option/ekstrautstyr.


ok, et slit å polere, spes med Autosol, men så blir deg jaggu "blingbling" også wink.gif Syns egentlig ikke det passer seg, men vil ikke ta de av, går utfra de er limt fast, kanskje med Sicafleks, sitter ihvertfall noe sinnsykt. Skal de av må det være for en evt hellakkering, å da dkal de ikke på igjen.


#28 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 15 September 2008 - 02:06

Modellåret 2001 for Dodge Ram begynte 1-1-2000 og gikk til ca. 1-7-2001. Hvorfor vet jeg ikke, men 2000 modellen ble produsert bare noen få måneder.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#29 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 15 September 2008 - 12:55

QUOTE(RamDodge @ 15 Sep 2008, 03:06) <{POST_SNAPBACK}>
Modellåret 2001 for Dodge Ram begynte 1-1-2000 og gikk til ca. 1-7-2001. Hvorfor vet jeg ikke, men 2000 modellen ble produsert bare noen få måneder.



hehehehe....er et eget tidssystem i bilverdenen...


#30 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 15 September 2008 - 18:59

Hei igjen!

var å så på en grønn sport utgave nå i dag. Han fortalte at sport utgaven har heveklosser bak og lengre spiralfjærer fremme enn andre modeller, stemmer dette. Dette var en sport slt 2000 mod. godkjent med warn viltfanger.. Han sa også at disse bilene må være førstegangsregistrert i Norge før 30 september 2001 ikke som jeg trodde at det var 30. september 2001 uavhengig av når bilen ble importert? stemmer det? Isåfall så er det mange misvisende annonser som ligger ute dry.gif

Dette var en bil som var ny i Norge og det var 6 seter. Hadde også svart/mørkegrått skinninteriør..

Den var gått 198000 og han antydet en pris på 180000,-

Skal forresten opp å se på den blå som jeg nevnte tidligere her, i kveld... Spent på hvordan den ser ut cool.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#31 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 15 September 2008 - 21:22

Førstegangsregistrert? Hva tenker du på nå?
Road Warrior

#32 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 15 September 2008 - 23:24

QUOTE(General Lee @ 15 Sep 2008, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Førstegangsregistrert? Hva tenker du på nå?

Om det er når bilen er førstegangsregistrert eller om det er når bilen er førstegangsregistrert i NORGE som gjelder med tanke på dato for påbud om fartsperre...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#33 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 15 September 2008 - 23:56

QUOTE(El Duce @ 15 Sep 2008, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen!

var å så på en grønn sport utgave nå i dag. Han fortalte at sport utgaven har heveklosser bak og lengre spiralfjærer fremme enn andre modeller, stemmer dette. Dette var en sport slt 2000 mod. godkjent med warn viltfanger.. Han sa også at disse bilene må være førstegangsregistrert i Norge før 30 september 2001 ikke som jeg trodde at det var 30. september 2001 uavhengig av når bilen ble importert? stemmer det? Isåfall så er det mange misvisende annonser som ligger ute dry.gif

Dette var en bil som var ny i Norge og det var 6 seter. Hadde også svart/mørkegrått skinninteriør..

Den var gått 198000 og han antydet en pris på 180000,-

Skal forresten opp å se på den blå som jeg nevnte tidligere her, i kveld... Spent på hvordan den ser ut cool.gif

Det eneste som skiller Sport fra andre modeller er som tidligere nevnt frontstøtfanger, grill, ingen krom noen steder, ingen pyntelister på dørene, andre framlykter og klistremerker istedenfor emblemer.
Heveklossene bak har alle som har 4x4, og det er normalt at 2500 stuper litt i fronten. Den er ca. 2" lavere foran. Grensa for fartsperra er 1/10-01, dette gjelder førstegangsregistrert uansett hvor i verden. At denne selgeren blander inn førstegangsregg i Norge er bare tull. Min egen er registrert første gang 7/5-01 i USA, og det ble notert i vognkortet, og ingen krav om fartsperre, jeg importerte den i Mai 05 forresten.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#34 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 16 September 2008 - 01:17

QUOTE(RamDodge @ 16 Sep 2008, 00:56) <{POST_SNAPBACK}>
Det eneste som skiller Sport fra andre modeller er som tidligere nevnt frontstøtfanger, grill, ingen krom noen steder, ingen pyntelister på dørene, andre framlykter og klistremerker istedenfor emblemer.
Heveklossene bak har alle som har 4x4, og det er normalt at 2500 stuper litt i fronten. Den er ca. 2" lavere foran. Grensa for fartsperra er 1/10-01, dette gjelder førstegangsregistrert uansett hvor i verden. At denne selgeren blander inn førstegangsregg i Norge er bare tull. Min egen er registrert første gang 7/5-01 i USA, og det ble notert i vognkortet, og ingen krav om fartsperre, jeg importerte den i Mai 05 forresten.



Gode greier, det var det jeg trodde og håpet på, men ble usikker når han sa han hadde snakket med biltilsynet om dette.. Den blå var forresten meget fin, litt slitt førersete, men ellers helt ok. gått vel 140000 nå og nylig eu-godkjent. Var en liten oljelekkasje fra en rør-slange skøyt og litt lekkasje fra navene fremme som hun skulle på verksted i morgen for å ordne. Men med denne også opplevde jeg at styringen på en måte hadde litt slark i seg. Når jeg ligger på svingete vei og skal over fra en siden til den andre så føler jeg at den går litt for mye rett frem før den svinger motsatt vei om dere skjønner?..

Denne var helt orginal, bortsett fra skjermbredderne og 285 hjul som fylte helt ut.. Helt grei bil til en grei pris. Får nokk prutet litt også kanskje. Men vil vente til helgen etter jeg har snakket med han som har den første jeg var å så på i Lom før jeg bestemmer meg. Selv om jeg kanskje heller vil gå for denne uansett, og heller handle meg en stor pakke fra Statene biggrin.gif

God natt!

Edited by El Duce, 16 September 2008 - 05:23.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#35 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 16 September 2008 - 17:27

Hehe, det med fartsperre hadde jeg tatt med en stor klype salt.
Noen som har blitt stoppa og sjekka eller lignende?
Politi og Vegvesen har ikke sagt noe til meg på utekontroller vertfall.
Og den dagen bilen sklei gjennom Eu kontroll uten feil var jeg faen så happy, men er vel bare å gru seg til neste gang...
Road Warrior

#36 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 17 September 2008 - 20:43

Kom til å tenke på det at den blå jeg var å så på. Der stod det 140000 km på tellern i bilen. Er det kilometer? Dette er vel en bil som er kjøpt ny i norge mener jeg, men i den første bilen jeg så på stod det nemlig
i miles. Isåfall om det er miles, så har jo bilen gått langt over 200000 kilometer...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#37 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 02:39

QUOTE(El Duce @ 17 Sep 2008, 20:43) <{POST_SNAPBACK}>
Kom til å tenke på det at den blå jeg var å så på. Der stod det 140000 km på tellern i bilen. Er det kilometer? Dette er vel en bil som er kjøpt ny i norge mener jeg, men i den første bilen jeg så på stod det nemlig
i miles. Isåfall om det er miles, så har jo bilen gått langt over 200000 kilometer...

Om du ser på speedometeret om det er Miles eller Km/t som er den dominerende på skalaen så vil det si hva odometeret teller. Dodge har ikke solgt nye biler i Norge før de to-tre siste åra. Alle andre er privatimportert eller paralellimportert, så det kan være ymse hva som har kommet hjem. Men mange av de som ble nyregistrert var Kanada-import og de bruker km/t.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#38 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 05:25

QUOTE(RamDodge @ 18 Sep 2008, 02:39) <{POST_SNAPBACK}>
Om du ser på speedometeret om det er Miles eller Km/t som er den dominerende på skalaen så vil det si hva odometeret teller. Dodge har ikke solgt nye biler i Norge før de to-tre siste åra. Alle andre er privatimportert eller paralellimportert, så det kan være ymse hva som har kommet hjem. Men mange av de som ble nyregistrert var Kanada-import og de bruker km/t.



Ok, regnet egentlig med det, men måtte spørre først, hehe.. Da skal jeg sjekke opp det i dag. Mulig det blir bilhandel i morgen om alt stemmer smile.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#39 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 22:07

Da har jeg vel egentlig bestemt meg og skal opp å hente bil i morgen, men jeg lurer på en ting til. I vognkortet på den blå så står det "A.I. Truckmaster" Hva betyr det? Husker ikke om det stod på Merke, Modell eller Type der i vognkortet, men det stod iallefall ikke slt eller laramie. Så regner med dette er en ren sport versjon bare.. Ikke at det stod i vognkortet heller, men..
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#40 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 22:28

Aner ikke. Ser bare at Gjensidige har AI Truckmaster som bilmerke på lista si.
Bilen miner visstnok ikke en Dodge heller, men Multivan.
Så kan være noe nårsk luremus greier...
Road Warrior