Gå til innhold



Foto

Lurer på en Dodge ram 2500


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#41 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 September 2008 - 22:30

QUOTE(General Lee @ 18 Sep 2008, 23:28) <{POST_SNAPBACK}>
Aner ikke. Ser bare at Gjensidige har AI Truckmaster som bilmerke på lista si.
Bilen miner visstnok ikke en Dodge heller, men Multivan.
Så kan være noe nårsk luremus greier...



Ja det var det eneste jeg fikk opp når jeg googlet det jeg også. Gjensidige har det som bilmerke, men om du velger det så kommer det opp to andre bilmerker... dry.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#42 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 04:30

QUOTE(El Duce @ 18 Sep 2008, 23:30) <{POST_SNAPBACK}>
Ja det var det eneste jeg fikk opp når jeg googlet det jeg også. Gjensidige har det som bilmerke, men om du velger det så kommer det opp to andre bilmerker... dry.gif

Ha, ha. Har du kjøpt deg en Truckmaster? Det er en kopi av Dodge som er laget i Kina! ohmy.gif

Bare kødda, er bare en av de små triksa Paralellimportørene måtte bruke for å få godkjent de som seksetere og lettere gjennom registrering på BT. Truckmaster er et firma i Kanada som bygger om biler for kunder, de er også godkjent som egen fabrikant så de utstyrer bilene med nye chassinummer og nye sertifikater på aksler og totalvekter og slikt så bilene blir godkjent her hjemme. Mesteparten av Ram SRT 10 er Truckmasters tror jeg. Noen av kombiene med seks seter har totalvekt på over 5 tonn og de krever spesiel loadindex på dekkene, noen som tar Eu kan henge seg opp i det.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#43 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 04:35

dobbelpost

Edited by RamDodge, 19 September 2008 - 04:36.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#44 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 07:29

QUOTE(RamDodge @ 19 Sep 2008, 04:30) <{POST_SNAPBACK}>
Ha, ha. Har du kjøpt deg en Truckmaster? Det er en kopi av Dodge som er laget i Kina! ohmy.gif

Bare kødda, er bare en av de små triksa Paralellimportørene måtte bruke for å få godkjent de som seksetere og lettere gjennom registrering på BT. Truckmaster er et firma i Kanada som bygger om biler for kunder, de er også godkjent som egen fabrikant så de utstyrer bilene med nye chassinummer og nye sertifikater på aksler og totalvekter og slikt så bilene blir godkjent her hjemme. Mesteparten av Ram SRT 10 er Truckmasters tror jeg. Noen av kombiene med seks seter har totalvekt på over 5 tonn og de krever spesiel loadindex på dekkene, noen som tar Eu kan henge seg opp i det.


Ok, det hørtes jo greit ut, men hvordan blir det å forsikre da? skal den forsikres som en truckmaster, eller en dodge? unsure.gif Hva er gunstigst?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#45 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 15:52

QUOTE(El Duce @ 19 Sep 2008, 08:29) <{POST_SNAPBACK}>
Ok, det hørtes jo greit ut, men hvordan blir det å forsikre da? skal den forsikres som en truckmaster, eller en dodge? unsure.gif Hva er gunstigst?

Rent formelt er bilmerket Truckmaster, og det er vel det som den skal forsikres som. Du får ta en ringerunde til de forskjellige selskapene siden prisen varierer voldsomt. Er ofte postnummeret ditt som kan gi store utslag, så en kan ikke rett av sammenligne med andre folks biler. Jeg er forsikret hos Vesta og har en grei pris.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#46 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 16:16

Syns det høres kjent ut nå som gullfiskhjerna mi har fått jobba litt med saken.
Trur bilen min har vært borti Truckmaster eller noe lignende i Canada.
Min 6 seter er godkjent for 7.5 tonn, men ikke i Norge wink.gif
Men såklart en må jo prøve tongue.gif

Road Warrior

#47 Fox

Fox

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 19:19

Vil tro det er billigere å få den forsikra som dodge.
Sånn var det hvertfall med min "truckmaster silverado" som jeg hadde i vinter.
Var ganske mye prisforskjell på forsikringa på en tilsvarende chevrolet i forhold til truckmastern.
Det koster hvertfall ikke noe å skjekke hva forskjellen er.
2002 Silverado 2500HD Crew Cab

Fueled by diesel, powered by bullydog.

#48 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 20:08

Da er jeg Dodge Ram eier jeg også biggrin.gif

Hørte med forsikrings-mannen i dag å han fikk ikke til noe, og det ble enda verre etter jeg fortalte at det var en truckmaster dry.gif
Skal snakke med han på mandag igjen..

Men jeg har et par spørsmål. Det lekker olje en plass rett over diffen fremme. Det renner olje ned på den. Verkstedet har sagt at det var en overgang mellom en slange og et rør, men jeg lurte da på om det er en lekkasje som er typisk for disse bilene. For mørkt for meg å se når jeg kom hjem i kveld.. Det rant en del når motoren ble varm, ikke så mye ellers..

Det står 285/75-16 dekk på bilen. Hva vil det bli i tommer? Har prøvd å regne på det, men det sa bare stopp..

Ellers så var turen hjem helt topp, god komfor og bra drag. Krever litt tilvenning å kjøre, men det kom seg fort.. Håper jeg blir fornøyd med bilen biggrin.gif

Bilen har forresten tillatt totalvekt på vel 5 tonn ifølge vognkort, men det stod ingenting om hengervekt i vognkortet...

Edited by El Duce, 19 September 2008 - 20:10.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#49 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 20:18

QUOTE(El Duce @ 19 Sep 2008, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Da er jeg Dodge Ram eier jeg også biggrin.gif

Hørte med forsikrings-mannen i dag å han fikk ikke til noe, og det ble enda verre etter jeg fortalte at det var en truckmaster dry.gif
Skal snakke med han på mandag igjen..

Men jeg har et par spørsmål. Det lekker olje en plass rett over diffen fremme. Det renner olje ned på den. Verkstedet har sagt at det var en overgang mellom en slange og et rør, men jeg lurte da på om det er en lekkasje som er typisk for disse bilene. For mørkt for meg å se når jeg kom hjem i kveld.. Det rant en del når motoren ble varm, ikke så mye ellers..

Det står 285/75-16 dekk på bilen. Hva vil det bli i tommer? Har prøvd å regne på det, men det sa bare stopp..

Ellers så var turen hjem helt topp, god komfor og bra drag. Krever litt tilvenning å kjøre, men det kom seg fort.. Håper jeg blir fornøyd med bilen biggrin.gif

Bilen har forresten tillatt totalvekt på vel 5 tonn ifølge vognkort, men det stod ingenting om hengervekt i vognkortet...


dekka dine er: 32.83"
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#50 high-lux

high-lux

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 364 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 20:32

Grattis med ny bil! Hvilken ble det? Grønn eller blå?


NORDLYS 4x4

#51 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 19 September 2008 - 20:37

Grattis å lykke til.

#52 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 21:10

Grattis og ikke minst lykke til.
Samma hvor irritert, oppgitt og drittlei du kommer til å bli av enkelte ting vil det fortsatt være den beste bilen du noen gang har eid.
Road Warrior

#53 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 21:25

Det ble den blå Ü

Fargen er mye mørkere og finere i virkeligheten enn på bildene i annonsen..

Takker for all hjelp og lykkeønskninger i forbindelse med mitt bilkjøp! hehe

Men er det noen som har noen ideè om hva den oljelekkasjen over diffen fremme kan være? Oljen ser svart ut, så da kan jeg vel utelukke servoen?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#54 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 19 September 2008 - 22:48

Har ikke veivhusventilasjonen ett glass som må tømmes inni mellom? Sikkert noen som vet bedre enn meg, da jeg ikke har slkt...
Road Warrior

#55 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 20 September 2008 - 10:32

Ja, det ble vel nevnt her litt tidligere, men i.o.m. at verkstedethar sagt at det er en slange-rør kobling så tviler jeg på at det er den koppen, men jeg skal sjekke det happy.gif

Angående dekk, felger og dimensjoner... Hva må gjøres for å få på 37x13,5x20 dekk på 20x10 felger? Blir det alt for stort? Og hvilket innpress (offset) skal jeg ha når bilen har skjermbreddere på 2" ca?

Hvor er det greiest å bestille andre effekter fra, som eksos, filter, tuning boks, bøyler og diverse? Er jo greiest å få bestilt alt fra samme plass med tanke på frakt, men hvilken side har det meste og samtidig gode priser? Har kikket på forskjellige sider, men det er jo så mange...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#56 Boye

Boye

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 20 September 2008 - 15:19

QUOTE(El Duce @ 20 Sep 2008, 11:32) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, det ble vel nevnt her litt tidligere, men i.o.m. at verkstedethar sagt at det er en slange-rør kobling så tviler jeg på at det er den koppen, men jeg skal sjekke det happy.gif

Angående dekk, felger og dimensjoner... Hva må gjøres for å få på 37x13,5x20 dekk på 20x10 felger? Blir det alt for stort? Og hvilket innpress (offset) skal jeg ha når bilen har skjermbreddere på 2" ca?

Hvor er det greiest å bestille andre effekter fra, som eksos, filter, tuning boks, bøyler og diverse? Er jo greiest å få bestilt alt fra samme plass med tanke på frakt, men hvilken side har det meste og samtidig gode priser? Har kikket på forskjellige sider, men det er jo så mange...


Ikke alle har den koppen, noen har bare en svanehals ut fra registerdekslet. Burde være lett å se om det er der oljen kommer. Ellers er det ikke uvanlig med lekkasje mellom servopumpen og vakumpumpen. 50-lapp for en simmerring og litt skruing så holder det noen år til...
Boye
jonboye@andersen.as
Jeep M38A1/CJ5 B20-31"SLICKS!!
Dodge Durango SLT
Dodge RAM 2500 4x4 CTD-DTT-Smarty-4"-Juice-Attitude-BHAF

#57 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 21 September 2008 - 17:21

Hei igjen!

Har nå vært under bilen og kikket litt.. Det er en svanehals i framkant av motoren med en slags gummikopp i enden. Regner med det er dette dere mener med den "koppen".Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle åpne den, men uansett så kom det ikke noe olje derifra. Jeg fikk lokalisert det til servoen tror jeg. Skal prøve å forklare det med et bilde:

[attachment=24807:dodge__sevo_edited.jpg]

Fra der den røde rundingen er drypper det ned på det røret til høyre og følger det litt bakover slik at det drypper ned på diffen fremme..

Er dette den simmeringen dere snakker om som må byttes? Og hvor mye jobb er det? Skjønner jo at arbeidet ligger i å skru ut servomotoren, men den lå liksom "midt" i motorrommet. Er det enklere å komme til enn det ser ut?...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#58 Boye

Boye

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 21 September 2008 - 22:30

QUOTE(El Duce @ 21 Sep 2008, 17:21) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen!

Har nå vært under bilen og kikket litt.. Det er en svanehals i framkant av motoren med en slags gummikopp i enden. Regner med det er dette dere mener med den "koppen".Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle åpne den, men uansett så kom det ikke noe olje derifra. Jeg fikk lokalisert det til servoen tror jeg. Skal prøve å forklare det med et bilde:

[attachment=24807:dodge__sevo_edited.jpg]

Fra der den røde rundingen er drypper det ned på det røret til høyre og følger det litt bakover slik at det drypper ned på diffen fremme..

Er dette den simmeringen dere snakker om som må byttes? Og hvor mye jobb er det? Skjønner jo at arbeidet ligger i å skru ut servomotoren, men den lå liksom "midt" i motorrommet. Er det enklere å komme til enn det ser ut?...


Tja, litt kronglete, men forsåvidt enkel skruing. Skal se om jeg ikke finner dim. på den simmerringen. Er en o-ring der du like gjerne kan bytte også, selv om det 99% sikkert er simmerringen på akselen mellom servopumpa og vakumpumpa. Og bruk litt fint smergelpapir på akselen så blir det sikkert bra. Finnes også en simmerring med offset, slik at den ikke går i samme krateret på akselen som den gamle.
Boye
jonboye@andersen.as
Jeep M38A1/CJ5 B20-31"SLICKS!!
Dodge Durango SLT
Dodge RAM 2500 4x4 CTD-DTT-Smarty-4"-Juice-Attitude-BHAF

#59 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 22 September 2008 - 05:28

Allrigt! hadde vært kjempegreier om du hadde dimen på den simmeringen og o-ringen happy.gif

Kommer jeg til å måtte bytte servolje? isåfall, hvilken olje må jeg gå til anskaffelse av?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#60 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 27 September 2008 - 23:20

noe nytt om dimm'en på simmeringen? Skulle skaffet simmering før jeg demonterer og må nesten få gjort det snart. Hele oppkjørselen er full av oljeflekker sad.gif

Noen som kan si meg hvilke pærer som sitter i orginale dodgelamper forresten? Har prøvd å søkt litt og sånt, men da kommer jeg opp med 9006 eller noe sånt, men når jeg kikker inn i lampa så ser det ut som det sitter to h4 pærer der? Har ikke tatt meg bryet å prøve å ta dem ut, virker litt trangt der..
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries