Gå til innhold



Foto

Lurer på en Dodge ram 2500


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#61 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 10:07

QUOTE(El Duce @ 28 Sep 2008, 00:20) <{POST_SNAPBACK}>
noe nytt om dimm'en på simmeringen? Skulle skaffet simmering før jeg demonterer og må nesten få gjort det snart. Hele oppkjørselen er full av oljeflekker sad.gif

Noen som kan si meg hvilke pærer som sitter i orginale dodgelamper forresten? Har prøvd å søkt litt og sånt, men da kommer jeg opp med 9006 eller noe sånt, men når jeg kikker inn i lampa så ser det ut som det sitter to h4 pærer der? Har ikke tatt meg bryet å prøve å ta dem ut, virker litt trangt der..



Spørs hvilke lykter du har. De orginale "ikke" sport har en pære i hver lykt type 9004. Sportslyktene har to pærer, 9004 innerst og 9007 ytterst. Ihvertfall var det slik i mine..

Men nå finns det jo en drøss av ettermarkedslykter da og..



RB


#62 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 12:12

Mine lykter har to pærer i hver lykt ja og det er en sportmodell. Er det de ytterste pærene som er nærlys og de innerste som er langlys da? Altså 9004 for langlys og 9007 for nærlys...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#63 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 18:43

QUOTE(El Duce @ 28 Sep 2008, 13:12) <{POST_SNAPBACK}>
Mine lykter har to pærer i hver lykt ja og det er en sportmodell. Er det de ytterste pærene som er nærlys og de innerste som er langlys da? Altså 9004 for langlys og 9007 for nærlys...


Mulig det er slik på en orginal sport modell. Jeg har nettopp byttet de gamle gule lyktene mine til lykter fra sportsmodellen, derfor husket jeg det. Men jeg blir å ha nærlys i alle og langlys i alle og. cool.gif
9004 og 9007 pærene har jo både nær og fjærnlys, akkurat som H4.
RB


#64 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 19:51

QUOTE(SubbV20 @ 28 Sep 2008, 18:43) <{POST_SNAPBACK}>
Mulig det er slik på en orginal sport modell. Jeg har nettopp byttet de gamle gule lyktene mine til lykter fra sportsmodellen, derfor husket jeg det. Men jeg blir å ha nærlys i alle og langlys i alle og. cool.gif
9004 og 9007 pærene har jo både nær og fjærnlys, akkurat som H4.



De har det ja? for det så nemlig ut som begge var h4 pærer, altså nærlys og fjernlys i begge pærene.. Men det er faktisk bare lys i de ytterste pærene før jeg slår på fjernlys, da blir det lys i de innerste også.

Tenkte jeg skulle montere xenonkit i alt av lys skjønner du, derfor jeg lurer...

Grøftlysene da? Vet du vilke pærer det sitter der?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#65 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 20:08

QUOTE(El Duce @ 28 Sep 2008, 19:51) <{POST_SNAPBACK}>
De har det ja? for det så nemlig ut som begge var h4 pærer, altså nærlys og fjernlys i begge pærene.. Men det er faktisk bare lys i de ytterste pærene før jeg slår på fjernlys, da blir det lys i de innerste også.

Tenkte jeg skulle montere xenonkit i alt av lys skjønner du, derfor jeg lurer...

Grøftlysene da? Vet du vilke pærer det sitter der?



Holder på med xenonkonvertering sjøl. Men blingsa på type pærer iom at jeg byttet til sportlykter.. Bestillte 9004 kit, og så viste det seg at sportlysa bruker 9007 til "hovedpærer". Så nå er et 9007 kit på tur over dammen. cool.gif

Nei vet ikke hva som sitter i tåkelysa.
Skal bytte de i noen hellalykter, tror de heter compact 100 eller noe sånt. Skal passe fint i hulla de. Gidder ikke å kjøpe nye plastlykter som gulner etter en stund uansett.. wink.gif
RB


#66 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 22:00

Har jo kikket litt på kit nå og jeg forstår det slik at du får 9007 som både "kun nærlys" og som "nær og fjern lys". regner med deter det samme med 9004 da, men i prinsippet så skal det jo gå an å få både nær og fjernlys i samme pære og derfor to langlys og to nærlys i samme lykt? bør jo bli greit lys også da? cool.gif Men jeg kunne tenkt meg 50W ballaster på langlysene jeg da, det blir kanskje vanskelig da, men det trenger jeg jo ikke, blir jo bra lys uansett... Tenkte kanskje å bestille et h3 sett til å ha i to tusenmetere jeg har liggendes også og få de på bøyla i grillen cool.gif

Hvor bestiller du kit fra forresten? Har kikket litt på ebay, men...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#67 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 22:17

QUOTE(El Duce @ 28 Sep 2008, 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Har jo kikket litt på kit nå og jeg forstår det slik at du får 9007 som både "kun nærlys" og som "nær og fjern lys". regner med deter det samme med 9004 da, men i prinsippet så skal det jo gå an å få både nær og fjernlys i samme pære og derfor to langlys og to nærlys i samme lykt? bør jo bli greit lys også da? cool.gif Men jeg kunne tenkt meg 50W ballaster på langlysene jeg da, det blir kanskje vanskelig da, men det trenger jeg jo ikke, blir jo bra lys uansett... Tenkte kanskje å bestille et h3 sett til å ha i to tusenmetere jeg har liggendes også og få de på bøyla i grillen cool.gif

Hvor bestiller du kit fra forresten? Har kikket litt på ebay, men...


Jepp, har kjøpt et sett med 9004 og et sett 9007 Bi-xenon, alså nær og fjærn me samme pæra. D vil bli 4 nær og fire fjærnlys type xenon.. burde lyse bra det! cool.gif
Og var ikke dyrt heller, mener hvert sett kom på ca $120. ca 600 pr stk inkl frakt.
Nå gjenstår det jo selvsagt å sjekke kvaliteten på de setta, har enda ikke fått montert dem. Har byttet til sportlykter i går, skal montere inn xenon når 9007 kitet ankommer.

Bruker ebay mye... cool.gif
9004: http://cgi.ebay.com/...em=190248941723
9007: http://cgi.ebay.com/...em=170263753896

Måtte prøve to leverandører.. wink.gif
RB


#68 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 28 September 2008 - 22:24

QUOTE(El Duce @ 28 Sep 2008, 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Har jo kikket litt på kit nå og jeg forstår det slik at du får 9007 som både "kun nærlys" og som "nær og fjern lys". regner med deter det samme med 9004 da, men i prinsippet så skal det jo gå an å få både nær og fjernlys i samme pære og derfor to langlys og to nærlys i samme lykt? bør jo bli greit lys også da? cool.gif Men jeg kunne tenkt meg 50W ballaster på langlysene jeg da, det blir kanskje vanskelig da, men det trenger jeg jo ikke, blir jo bra lys uansett... Tenkte kanskje å bestille et h3 sett til å ha i to tusenmetere jeg har liggendes også og få de på bøyla i grillen cool.gif

Hvor bestiller du kit fra forresten? Har kikket litt på ebay, men...


Og når det gjelder enkle pærer type H3 koster jo kitene ingenting.. fra $6 og opp. er vel muligens tvilsom kvalitet men. Eneste som koster er frakten alt mellom $40 og $60.
RB


#69 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 29 September 2008 - 05:19

Er vel mulig å bestille flere kit fra samme leverandør på ebay også eller? er jo tull å by på 5 forskjellige auksjoner når en selger har alle kitene jeg trenger? sparer jo frakt også da...

Har også et kit jeg har kjøpt hos dybviktrading.no med 50w ballaster, men de trenger jeg bare nye pærer til for de jeg har er h7...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#70 Tahoe666

Tahoe666

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 12:38

mener å huske at det er 894 pærene i spredera heter. Har ikke funnet de perene i xenon kit her i norge. Sitti å lurt på å bytte ut til xenon jeg også. men lurer på hvordan ombygginga vil bli. For i og med at lysa er minusstyryrt. er et noen som har montert xenon enda?
Knut
Større jo bedre.. :-}

#71 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 21 September 2009 - 23:07

QUOTE(SubbV20 @ 28 Sep 2008, 22:17) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp, har kjøpt et sett med 9004 og et sett 9007 Bi-xenon, alså nær og fjærn me samme pæra. D vil bli 4 nær og fire fjærnlys type xenon.. burde lyse bra det! cool.gif
Og var ikke dyrt heller, mener hvert sett kom på ca $120. ca 600 pr stk inkl frakt.
Nå gjenstår det jo selvsagt å sjekke kvaliteten på de setta, har enda ikke fått montert dem. Har byttet til sportlykter i går, skal montere inn xenon når 9007 kitet ankommer.

Bruker ebay mye... cool.gif
9004: http://cgi.ebay.com/...em=190248941723
9007: http://cgi.ebay.com/...em=170263753896

Måtte prøve to leverandører.. wink.gif
Hvilken leverandør av Sportlykter anbefaler du, og var lyktene bolt on?

/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"