Gå til innhold



Foto

Bensinforbruk på G wagen 280 GE


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
28 replies to this topic

#21 Nadar

Nadar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 07 September 2008 - 02:58

QUOTE(Subbman @ 7 Sep 2008, 02:25) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg sparte drivstoff ved å sette i chevy V8..... blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Tror nok at 280 vil ha litt mer enn hva effekten tilsier whistle.gif

Hehe, det sier vel alt.

Igjen, om dere ser på hva Mercedes oppgir som forbruk i tabellen jeg la ut lenger opp så kan dere vel neppe mene at dette er annet enn mye. At det så GÅR ANN å kjøre en bil billigere dersom man ligger konstant i 60 og aldri aksellerer er en annen sak - for meg er det lite interessant wink.gif

Edited by Nadar, 07 September 2008 - 02:59.


#22 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 07 September 2008 - 10:44

QUOTE(Nadar @ 7 Sep 2008, 02:58) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, det sier vel alt.

Igjen, om dere ser på hva Mercedes oppgir som forbruk i tabellen jeg la ut lenger opp så kan dere vel neppe mene at dette er annet enn mye. At det så GÅR ANN å kjøre en bil billigere dersom man ligger konstant i 60 og aldri aksellerer er en annen sak - for meg er det lite interessant wink.gif

Det beste med listen er jo att det viser seg att både GE280 og GD300 med automat går billigere i byen en Manuell.......... smile.gif

Jeg synes uansett att totaløkonomien er viktigere en forbruket, men selvfølgelig, kjører man 50000km/år blir jo forbruket viktigere en for meg som ligger rundt 15000km/år

5000mil*1.4l/mil=7000liter drivstoff 7000*13kroner/liter=91000kroner/år

91000/12=7583kr/mnd


1500mil*1.4l/mil=2100liter drivstoff 2100*13kroner/liter=27300kroner/år

27300/12=2275kr/mnd

2275kr/mnd i drivstoffutgifter synes iallefall jeg er helt ok mens derimot 7583kroner/mnd føles litt i drøyeste laget selv for en G-wagenentusiast som meg.................. whistle.gif

#23 steppdeck

steppdeck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 243 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 07:56

www.tennplugg.no De reklamerer med lavere forbruk og mer effekt, men prisen er drøy da.
sven

#24 junkern2

junkern2

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 00:40

Er det noen som har bygget om disse til gass, som vet hva det koster og hvor bra det fungerer? Jeg har lyst på g-wagen igjen (har hatt noen år pause, men nå er det på tide å skaffe firehjulstrekker igjen). Jeg vil ha automatgir, og skal i utgangspunktet ha bilen som en arbeidsbil. Kjører ikke så vanvittig langt, men tror ikke jeg overdriver hvis jeg påstår at min nåværende 300TE fra 89 bruker nærmere 1,3 på småkjøring. Da vil jeg heller kjøre en STOR G hvis det holder å legge på en drøy halvliter ekstra på mila. Hva koster en gass-ombygging til disse bilene? Jeg bygde jo om en jeg hadde til diesel, men nå har jeg nok ikke tid eller ork til å gjøre det igjen.

#25 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 09:34

Regner med du er klar over at du da må få det gjort før 1- april 2009.

Noen som har prøvet de pluggene? Mitt forbruk øket, fikk uren gange ved å gå bort fra originale platinaplugger på min Chevy. Men var Bosch jeg prøvde.

Edited by Chevy-LPG, 04 December 2008 - 09:39.


#26 californiaman

californiaman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 224 Innlegg:

Posted 04 December 2008 - 23:52

###Regner med du er klar over at du da må få det gjort før 1- april 2009.###

Vad med detta....har man ej lov efter det? eler kommer det någon ny regel
med avgifter på dessa då???

#27 g300

g300

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 183 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 15:06

QUOTE(Iver460 @ 4 Sep 2008, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
....og noen av oss har aldri kjørt 280 GE Automat under 1,44 l/mil.



har kjørt en 280 GE på langkjøring. forbruk rett over literen, 1,2L (manuell)

#28 Fenalaar

Fenalaar

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 614 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 23:46

I det siste har jeg kjørt skruzukien nesten utelukkende i 4wd (fremdeles på aviskjøring) pga kjipt føre og en kommunekasse som er allergisk mot å strø veiene. Forbruk ved siste fylling - 2.2L/mil...

Drivstofforbruk er bare en av utgiftene man må tenke på. Det har liten hensikt å betale 200000 ekstra for å spare 3-4dl/mil. Da må du kjøre noe j*vli mye for at det regnestykket skal gå opp...

Se på årlig kjørelengde, og beregn hvor mye ekstra du bruker på en 280GE i forhold til en 300GD (regn 0,5l/mil i merforbruk). Jeg tror du blir overrasket...

I tillegg, så er det mye enklere å finne pene 280GE til en hyggelig pris enn en 300GD, siden etterspørselen etter bensinslukerne er lav. Med en 280GE, så slipper du i å spekulere i å finne en god 617A eller 603A for å få nok trøkk til å klare motbakkene i mere ennn 60km/h biggrin.gif

Johan-Kr
MB 300GD '86

#29 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 December 2008 - 23:51

QUOTE(californiaman @ 4 Dec 2008, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
###Regner med du er klar over at du da må få det gjort før 1- april 2009.###

Vad med detta....har man ej lov efter det? eler kommer det någon ny regel
med avgifter på dessa då???


Nye EU regler, som da selvsagt Norge skal være de første til å håndheve....

Bruk søkefunsjonen her på forumet så vil du se at det er skrevet en del om dette. Var vilt kaos på BT her i september for å få godkjent, som var utsatt frist, denne er nå ytterligere utsatt til 1.spril 2009.

Kort fortalt, nye krav til at den spesifikte bilen er godkjent med det spesifikte anlegget. Med andre ord, dette blir noe leverandøren av LPG anlegg blir å legge seg på i fremtiden, ikke på eldre biler enn 2003-2005