Heisann! Det er på tide å skifte glødeplugger på Patrolen min. Y60. Finner bare plugger for 428.- per stk! Noen av dere som vet om en plass på nettet eller en forhandler som selger noen som er billigere?
På forhånd takk
Rimelige glødeplugger
Started by
Patrolmania
, Sep 15 2008 19:13
8 replies to this topic
#1
Posted 15 September 2008 - 19:13
#2
Posted 15 September 2008 - 23:31
Ring Økonomideler! http://www.okonomideler.no/ Du finner ikke de på nettsidene deres, men mener at de har, rimeligere enn 400 +. Kjøpte dysespisser der for en billig penge, til Y60. Verdt 4 tellerskritt i alle fall.
Det meste er laga av folk!
#3
Posted 16 September 2008 - 19:22
Tusen takk for hjelpa!
#4
Posted 16 September 2008 - 19:59
88 chevy subb 4x4
79 cutlass
å div ræl
79 cutlass
å div ræl
#5
Posted 21 September 2008 - 22:47
Hvor kjøpte du fra og hva ble prisen?
Har blåst 2 plugger på min nå. noen andre modeller det går ann å bruke plugger fra?
Har blåst 2 plugger på min nå. noen andre modeller det går ann å bruke plugger fra?
-Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!-
#6
Posted 22 September 2008 - 12:06
Hei
Jeg kjøpte 6 stk. 24 V glødeplugger til Patrol 3,3 og de kostet 2200.- hos Nissan synes ikke den prisen er så verst da det er orginalt...
Jeg kjøpte 6 stk. 24 V glødeplugger til Patrol 3,3 og de kostet 2200.- hos Nissan synes ikke den prisen er så verst da det er orginalt...
#7
Posted 23 September 2008 - 20:38
Hei!
Har ikke kjøpt enda. Plug 1,2 og 3 kostet 169.- + moms, mens 3,5 og 5 kostet ca 229.- pluss moms som forøvrig virket litt vanskelig å skaffe selv for økonomideler. Var en bekjent som målte de for et par uker siden og han sa d var 2 som var ok. Så jeg skal finne 100% sikkert hvilke som er deffekte først.
Har ikke kjøpt enda. Plug 1,2 og 3 kostet 169.- + moms, mens 3,5 og 5 kostet ca 229.- pluss moms som forøvrig virket litt vanskelig å skaffe selv for økonomideler. Var en bekjent som målte de for et par uker siden og han sa d var 2 som var ok. Så jeg skal finne 100% sikkert hvilke som er deffekte først.
#8
Posted 23 September 2008 - 22:05
Bare som et tips: Har vært borti flere tilfeller med måling av glødeplugger der målingene blir "feil". Det har skjedd ved flere tilfeller at jeg har ohmet dem og de virker ok. Men når man setter strøm på virker de likevel ikke. Dette er tilfeller der de "virker" når de er kalde, men blir brudd i dem ved varme. Beste og tryggeste måten å teste de på er å koble de på et batteri og se at de blir glødende. Hvis de glør opp for så å dø ut av seg selv er de defekt. Glør de helt til du kobler fra er de ok. Pass på de tre bakerste (syl 4,5 og 6). Der skal ikke spenningen kobles mot skrue på toppen og gjenger/kropp som du gjør med de 3 fremste, men mellom skrue og ring under skrue. Se anleggsflatene på strømskinnene som er montert org i bilen. Kroppen/gjengene er nemlig fraisolert og kan ikke brukes som minus...
Det meste er laga av folk!
#9
Posted 23 September 2008 - 22:05
Bare som et tips: Har vært borti flere tilfeller med måling av glødeplugger der målingene blir "feil". Det har skjedd ved flere tilfeller at jeg har ohmet dem og de virker ok. Men når man setter strøm på virker de likevel ikke. Dette er tilfeller der de "virker" når de er kalde, men blir brudd i dem ved varme. Beste og tryggeste måten å teste de på er å koble de på et batteri og se at de blir glødende. Hvis de glør opp for så å dø ut av seg selv er de defekt. Glør de helt til du kobler fra er de ok. Pass på de tre bakerste (syl 4,5 og 6). Der skal ikke spenningen kobles mot skrue på toppen og gjenger/kropp som du gjør med de 3 fremste, men mellom skrue og ring under skrue. Se anleggsflatene på strømskinnene som er montert org i bilen. Kroppen/gjengene er nemlig fraisolert og kan ikke brukes som minus...
Det meste er laga av folk!