stor suv med 4x4 og bensinmotor.
#1
Posted 19 September 2008 - 19:22
de fleste større 4x4 biler kan ikke kjøre med trekk på alle 4 på tørr vei..
hadde en småskummel opplevelse med pu`n idag og kunne tenkt meg en som kan kjøre med 4x4 hele veien
hvilke alternativer sitter jeg igjen med da?
pajero gen 3 gdi?
zj med VC kobling?
nye typen tahoe??? eller ikke?
#2
Posted 19 September 2008 - 19:28
de fleste større 4x4 biler kan ikke kjøre med trekk på alle 4 på tørr vei..
hadde en småskummel opplevelse med pu`n idag og kunne tenkt meg en som kan kjøre med 4x4 hele veien
hvilke alternativer sitter jeg igjen med da?
pajero gen 3 gdi?
zj med VC kobling?
nye typen tahoe??? eller ikke?
Cherokee med NP242 kasse. Den har full time og part time valg. Jeep sliter litt med de VC koblingene sine, så det ville ikke jeg valgt ihvertfall, og å fikse det koster svinmye. Med mindre du kjøper fra USA og skrur sjøl da. Da er det jo håp.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#3
Posted 19 September 2008 - 20:32
tror jeg vil ha spiralfjærer på bakaksel...
#4
Posted 19 September 2008 - 20:45
#5
Posted 19 September 2008 - 20:49
innerst inne så er det tahoe jeg vil ha... men er lite utvalg pga at alle er lastebilregga
nye typen tahoe koster jo bare 120.000---->er da ofte gått ca200k... ser det ligger en og annen med grønneskilter til 170..+\-
#6
Posted 19 September 2008 - 22:28
#7
Posted 20 September 2008 - 08:21
min 4år gammle nissan har ikke 4x4 som kan brukes på tørr vei..
men den auto funksjonen til chevy virker genial..har jo saggt jeg skal ha chevy nå i over 2år
så bør vel kanskje gå for det..er jo også mest og velge i når det gjelder chevy..
det var på vei til jobb jeg kom inn på tanken, 4x4 som kun kan brukes i snø og skauen kan være dummt..(farlig)
,var akuratt kommt inn til byen,skulle gjennom ei rundkjøring,til høyre
måtte gire til 1 før jeg skulle inni rundkjøringa,girer til 2 idet jeg kjører ut av rundkjøringa,gir ikke veldig mye gass,men jeg kjenner den begynner og slippe bak...farten var lav så det var ikke noe problem...men er da greit med en bil som ikke begynner og slenge med ræva med en gang du gir gass
var vått og det regnet,dekka er nye.. men med stiv bakaksel og bil som er lett i ræva så blir det vel lett sånn
hadde denne bilen hatt 4x4 auto så hadde vel ikke dette skjedd.....
men har da kjørt med bilen på vått føre før..har aldrig oppført seg sånn...så det kan jo hende jeg har kjørt oppi noe olje\diesel el...er nesten sikker på at jeg har kjørt kvassere før på våte veier...da har den aldrig gitt antydning til at den er lett i ræva...
puttputt..
tror uansett at jeg vil ha bil med spiralfjærer og auto eller permanet 4x4 på min neste bil..
det humper og rister med bladfjærer
#8
Posted 20 September 2008 - 11:26
Hei.
Min Cherokee er slett ikke humpete og skumpete, selv om jeg har OME hevesett på den
På dårlig vei er den det(se sign) men det blir alle biler, ellers er den stort sett helt som en vanlig bil med spiralfjærer.
Komforten er upåklagelig, slik jeg ser det.
Chevy-LPG: hvis du mener permanent 4wd med "det" så er det feil.
Min har understell fra-90 og har "det"
Mvh
rocker
#9
Posted 20 September 2008 - 12:14
Min Cherokee er slett ikke humpete og skumpete, selv om jeg har OME hevesett på den
På dårlig vei er den det(se sign) men det blir alle biler, ellers er den stort sett helt som en vanlig bil med spiralfjærer.
Komforten er upåklagelig, slik jeg ser det.
Chevy-LPG: hvis du mener permanent 4wd med "det" så er det feil.
Min har understell fra-90 og har "det"
Mvh
rocker
er jo passelig str på xj + at den har alt...men det har jo tahoe også...
det som er greit med jeep er at alle er tot vekt under 3.5
#10
Posted 20 September 2008 - 13:00
det som er greit med jeep er at alle er tot vekt under 3.5
Hei.
1600 kg på min Limited
STOR forskjell fra tahoe f.eks
Mvh
Rocker
#11
Posted 20 September 2008 - 14:11
1600 kg på min Limited
STOR forskjell fra tahoe f.eks
Mvh
Rocker
bør jo kanskje prøve nye tahoe,xj ,zj og
wj
japser med bensin er det lite av og mb gw er ikke aktuell.....
land rover vil jeg ikke ha...for lite brukte deler og få fatt i + det er for mye dill og dall på de..
finns det flere alternativer?
#12
Posted 20 September 2008 - 14:57
wj
japser med bensin er det lite av og mb gw er ikke aktuell.....
land rover vil jeg ikke ha...for lite brukte deler og få fatt i + det er for mye dill og dall på de..
finns det flere alternativer?
Porche Cayene, Touareg, X3 , X5,..... men prisen blir jo deretter
Den nye Izuzu'en da?
#13
Posted 20 September 2008 - 18:02
Den nye Izuzu'en da?
cayenne og touareg er samme dritten,x3,x5 er jo bmw...asj.. og alle koster flesk...
izusu?
#14
Posted 20 September 2008 - 19:30
izusu?
prøvde en grand cherokee 98 mod med konstant 4 trekk og hakka 4 dekk på snø og is i fjor vinter.hadde den i 2 dager.faktisk beste bilen jeg har kjørt på vinerføre.prøvde også en med vanli 4 trekk som kan kobles inn og ut,syns ikke den var like bra.har også prøvd chevy pick up,blazer k5/s10 og div japse men granden var bedre.var en diesel så kunne vært mer motor var eneste minuset.bare min mening men
#15
Posted 20 September 2008 - 19:35
jeg må ha bensin motor...
#16
Posted 20 September 2008 - 19:38
Rexton har ikkje bensinmotor?
#17
Posted 20 September 2008 - 19:46
stemmer d...
noen som trenger en billig diesel PU?
eneste fra asia med bensin er vel pajero..finnes vel noen få LC og patrol med bensin i norge..
regner med bensinjapse 4x4 er tungsolgt,den dagen den skal selges...
så asia er vel uteukket..
så de beste alternativa kommer fra usa...
#18
Posted 20 September 2008 - 21:34
noen som trenger en billig diesel PU?
eneste fra asia med bensin er vel pajero..finnes vel noen få LC og patrol med bensin i norge..
regner med bensinjapse 4x4 er tungsolgt,den dagen den skal selges...
så asia er vel uteukket..
så de beste alternativa kommer fra usa...
Hvorfor skal du ha bensin?
#19
Posted 20 September 2008 - 23:55
Min Cherokee er slett ikke humpete og skumpete, selv om jeg har OME hevesett på den
På dårlig vei er den det(se sign) men det blir alle biler, ellers er den stort sett helt som en vanlig bil med spiralfjærer.
Komforten er upåklagelig, slik jeg ser det.
Chevy-LPG: hvis du mener permanent 4wd med "det" så er det feil.
Min har understell fra-90 og har "det"
Mvh
rocker
Hva mente du egentlig nå?
#20
Posted 21 September 2008 - 01:25
grand c kommer vel med v8 og 6syl bensin,usikker på vilket 4trek system det er da.men fin og kjøre uansett system