Gå til innhold



Foto

Fartsperre Ram 2006


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#1 aarak

aarak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 21 September 2008 - 19:25

Hei. var på eu.kontroll med min 2006 mod. 2500 RAM. for en uke siden då fekk eg beskjed om at bilen skulle ha fartsperre ellers ble den avskiltet..
Kontaktet forhandler som monterte en Mads sl Speed Limiter for 13000 kr. Denne boksen er identisk med Mads sl junior en
boks som kan gi +30 +60 eller +90 Hk. samt kan flytte org. fartsperre frå 160 km/t til hva en vil !!

Nå er bilen er godkjent men ubruklig !! det er farlig å kjøre forbi vogntog for over 90 km/t så er det stopp !!
Så om eg skal beholde Ram`n så må eg få endret dette..Eg prøvde å laste ned programmet til mads jr. til speed limiter men det gikk ikke!
Da tok eg kontakt med levrandør av speed-limter (godkjedt av vegdirektoratet!) Norske forhandleren : Ctech Diesel Engineering han påstar at
det er kun hans andre produkt Smarty S-06 som kan oppheve eller endre sperra og den koster ca.9000 kr. å det går ikkje an å kjøpe smarty S-06
på nettet fra USA for det er bare hans "Norske" boks som vil oppheve sperra !!
Er det andre som har erfaring med dette ???

Attached Thumbnails

  • IMG_1700.jpg


#2 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 21 September 2008 - 19:47

QUOTE(aarak @ 21 Sep 2008, 20:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. var på eu.kontroll med min 2006 mod. 2500 RAM. for en uke siden då fekk eg beskjed om at bilen skulle ha fartsperre ellers ble den avskiltet..
Kontaktet forhandler som monterte en Mads sl Speed Limiter for 13000 kr. Denne boksen er identisk med Mads sl junior en
boks som kan gi +30 +60 eller +90 Hk. samt kan flytte org. fartsperre frå 160 km/t til hva en vil !!

Nå er bilen er godkjent men ubruklig !! det er farlig å kjøre forbi vogntog for over 90 km/t så er det stopp !!
Så om eg skal beholde Ram`n så må eg få endret dette..Eg prøvde å laste ned programmet til mads jr. til speed limiter men det gikk ikke!
Da tok eg kontakt med levrandør av speed-limter (godkjedt av vegdirektoratet!) Norske forhandleren : Ctech Diesel Engineering han påstar at
det er kun hans andre produkt Smarty S-06 som kan oppheve eller endre sperra og den koster ca.9000 kr. å det går ikkje an å kjøpe smarty S-06
på nettet fra USA for det er bare hans "Norske" boks som vil oppheve sperra !!
Er det andre som har erfaring med dette ???


..forstå meg rett.... smile.gif Konsekvensen av å unngå fartssperren ved uhell/ulykke ville jeg ha tenkt grundig igjennom før jeg hadde opphevet den. At bilen stopper på 90 km/t er bare en vanesak. Når man er bevisst det, foretar man ganske enkelt ikke forbikjøringer i den hastigheten. Har kjørt med sperre siden 96Žå har aldri hatt problemer med det.

Men for all del, skjønner frustrasjonen... blink.gif

Sperre er bare en forsmak på alt av "overvåking - begrensninger" som kommer i tiden fremover. huh.gif


#3 el gringo

el gringo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 26 October 2008 - 16:32

QUOTE(aarak @ 21 Sep 2008, 19:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. var på eu.kontroll med min 2006 mod. 2500 RAM. for en uke siden då fekk eg beskjed om at bilen skulle ha fartsperre ellers ble den avskiltet..
Kontaktet forhandler som monterte en Mads sl Speed Limiter for 13000 kr. Denne boksen er identisk med Mads sl junior en
boks som kan gi +30 +60 eller +90 Hk. samt kan flytte org. fartsperre frå 160 km/t til hva en vil !!

Nå er bilen er godkjent men ubruklig !! det er farlig å kjøre forbi vogntog for over 90 km/t så er det stopp !!
Så om eg skal beholde Ram`n så må eg få endret dette..Eg prøvde å laste ned programmet til mads jr. til speed limiter men det gikk ikke!
Da tok eg kontakt med levrandør av speed-limter (godkjedt av vegdirektoratet!) Norske forhandleren : Ctech Diesel Engineering han påstar at
det er kun hans andre produkt Smarty S-06 som kan oppheve eller endre sperra og den koster ca.9000 kr. å det går ikkje an å kjøpe smarty S-06
på nettet fra USA for det er bare hans "Norske" boks som vil oppheve sperra !!
Er det andre som har erfaring med dette ???


kjipe greier dette!!!!. i å med at du kjøre laste bil er du vel klar over at lappen rykker på uansett 116kmt i 90 & 100 sona.
så det er nok bare å rusle av gårde i 90kmt.det er no bare slikk. kansje stå opp litt før om mårran?
flott kjerre biggrin.gif


#4 Pilipotus

Pilipotus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 05 February 2009 - 06:25

QUOTE(aarak @ 21 Sep 2008, 19:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. var på eu.kontroll med min 2006 mod. 2500 RAM. for en uke siden då fekk eg beskjed om at bilen skulle ha fartsperre ellers ble den avskiltet..
Kontaktet forhandler som monterte en Mads sl Speed Limiter for 13000 kr. Denne boksen er identisk med Mads sl junior en
boks som kan gi +30 +60 eller +90 Hk. samt kan flytte org. fartsperre frå 160 km/t til hva en vil !!

Nå er bilen er godkjent men ubruklig !! det er farlig å kjøre forbi vogntog for over 90 km/t så er det stopp !!
Så om eg skal beholde Ram`n så må eg få endret dette..Eg prøvde å laste ned programmet til mads jr. til speed limiter men det gikk ikke!
Da tok eg kontakt med levrandør av speed-limter (godkjedt av vegdirektoratet!) Norske forhandleren : Ctech Diesel Engineering han påstar at
det er kun hans andre produkt Smarty S-06 som kan oppheve eller endre sperra og den koster ca.9000 kr. å det går ikkje an å kjøpe smarty S-06
på nettet fra USA for det er bare hans "Norske" boks som vil oppheve sperra !!
Er det andre som har erfaring med dette ???

Edge er godkjent for Dodge, å den kan du forandre akkurat som du vil sjøl. Dette var ivertfall hva de sa til meg på Minges når jeg snakket med de. Der får du også sertifikat og farsperre oblat å hele pakka ferdig godkjent å wroooooooooooooooooooom. Hehe

#5 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 05 February 2009 - 17:50

Hei. joda det stemmer som du sier,det er kun den smarty 06 fra tore hos ctech som tar den sperren de har lagt inn.
Dette kommer av at det er han som har fått laget den eneste som er godkjent til disse bilene,men.... Han laget jo også det slik at du må kjøpe "hvis du ikke vil ha fartsperre"Den 06X fra han som også er den eneste som klarer å overgå den sperra som er lagt inn.Da får du i samme slengen et tuningprogram som virker uten å ødelegge noe annet på din bil.
Jeg har det samme med min bil og jeg har den 06X tuneren i bilen for å ha det lille ekstra av og til.
Jeg sitter ikke å kjører for fort hele tiden av den grunn men jeg har det av og til litt travelt til jobben sånn klokka 3 om morgenen så da hender det jo det er greit med litt mere en 88km..
Åh..Åh. for ikke å glemme. jeg sytes jo at bilen var litt treg og sløv før."vant til gen2" det blei det brått slutt på gitt. måtte jo prøve på steg 9 på smarty 06X.. Slo av OD og venta til den la inn lock up. og førte gasspedalen mot stål.....åh dæven
å det fikk fart på alt oppsamlet sot i anlegget.plutselig hadde jeg 130 og slo på OD igjen og ga mere gass, litt forsiktig for ikke å jage filler av converter og vips hadde jeg 190km.. virker voldsomt bra.
Kjører nå på steg 3 og forbruket ligger på 1.2 på vanlig kjøring.Bare å ringe om du lurer på noe..
thomas tømmerkjører

#6 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 05 February 2009 - 18:08

Så du får papirer og oblat med Smarty?
Trur jeg må investere i sperre til sommeren jump.gif

Road Warrior

#7 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 05 February 2009 - 19:56

Når du først skal ha kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke kan gjøres i egen regi. hvis man viser bilen og den gjør bare 88 km så må de jo godkjenne det. hadde kjøpt meg en smarty og satt grensen på 88 og vist den på det lokale eu verksted og sagt at fartsperre er montert og det er bare å prøve så mye dere orker å få en over. kan jo bare gå godt..
Min satt det i når jeg kjøpte bilen.
anbefales på det stekeste å prøve ja.. 3100kg med bil skal i teorien ikke gå så lett.
thomas tømmerkjører

#8 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 09 February 2009 - 00:01

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 5 Feb 2009, 19:56) <{POST_SNAPBACK}>
Når du først skal ha kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke kan gjøres i egen regi. hvis man viser bilen og den gjør bare 88 km så må de jo godkjenne det. hadde kjøpt meg en smarty og satt grensen på 88 og vist den på det lokale eu verksted og sagt at fartsperre er montert og det er bare å prøve så mye dere orker å få en over. kan jo bare gå godt..
Min satt det i når jeg kjøpte bilen.
anbefales på det stekeste å prøve ja.. 3100kg med bil skal i teorien ikke gå så lett.



så med andre ord, vist ein kjøper ein med sperre innlagt og så kjøper ein smarty 06x så kan du bare koble til å fjerne sperra?

#9 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 09:50

Nei, det blei feil. 06x er den som tar den alerede innlagte fartssperra.Vanlig smarty 06,,eller rettere sagt de fleste smarty'er har speed limiter innlagt som du kan justere til den hastighet du vil ha.Kjempefint om du skal låne bort bilen din... 450hk som gjør 80km't.... hehe..



thomas tømmerkjører

#10 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 16:36

Aha, nei lurer på kanskje kjøpe ein 04 model RAM med fartsperre, hadde vert kjekt å fått fjerna den då. er ikkje typen til å råkjøre men liker å kunne blåse litt sot ut av systemet når det ligger søndagskjørere og annet ymse framfor meg. Og då kan det bli ugunstigt å ha sperre som stopper meg tongue.gif

#11 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 18:45

Åhh sånn ja,, Ja da må du handle i fra ctec i røyken. maken til min 06x.Det syns jeg virkelig du skal gjøre. bare å handle inn. jasså på forum alerede før du handler bil,,tøff't. løp å kjøp..
thomas tømmerkjører

#12 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 22:04

Greit å sette seg inn i kva ein kjøper før ein handler wink.gif Men trur eg kjøper i fra usa, billigare derifrå, reknar med dei fungerer på samme måte som dei du får kjøpt her.

#13 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 13 February 2009 - 13:55

jaja. værste som kan skje er jo at den ikke tar fartsspærra,da får du jo masse krefter opp til 88km't også er det stopp.
thomas tømmerkjører

#14 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 13 February 2009 - 21:04

Er vel samme boksen som de selger fra usa? Surt å handle der då og så finne ut at det ikkje virker =S

http://www.madselect...SmartyREVO.html står her at den gjer det så får håpe det =)

edit for andre gang, har lest meg te det du meinte no, at det er han som selger her i europa. Då er det greit, forsto det no wink.gif

Edited by Beinlausen, 13 February 2009 - 22:04.


#15 Rampage

Rampage

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 13 March 2009 - 10:45

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 5 Feb 2009, 19:56) <{POST_SNAPBACK}>
Når du først skal ha kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke kan gjøres i egen regi. hvis man viser bilen og den gjør bare 88 km så må de jo godkjenne det. hadde kjøpt meg en smarty og satt grensen på 88 og vist den på det lokale eu verksted og sagt at fartsperre er montert og det er bare å prøve så mye dere orker å få en over. kan jo bare gå godt..
Min satt det i når jeg kjøpte bilen.
anbefales på det stekeste å prøve ja.. 3100kg med bil skal i teorien ikke gå så lett.


Hadde min Excursion på EU for noen dager siden, og endte opp med en 2`er på fartsperra som ikke var der.
Kontrolløren sa at de gikk etter merket på bilen. Var ikke merket der som tilsa at bilen hadde sperre, så ble det mangel. Veiene i nærheten kan det ikke kjøres over 80 på uansett, så alt de går etter er merket. Vet ikke om det er sånn 90-merke bakpå som noen busser har.

#16 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 13 March 2009 - 15:45

De ser etter oblatet.
Lite klistremerke som det står dekkdim. hvor fort bilen går, når det er sjekka og underskrift til vedkommende som utførte testen.
Sitter som regel på setet eller døråpninga på lastebiler og busser.
Road Warrior

#17 Dodgeram1994

Dodgeram1994

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 20:11

Hvordan er disse reglen ang fartsperre? Årsmodel osv ....

#18 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 21:20

dieselbiler over 3,5 t må ha fartsperre fra oktober 2001
bensinbiler over 3,5 t må ha fartsperre fra januar 2005 (tror jeg det var, skyt meg om jeg tar feil... cool.gif )

Edited by El Duce, 01 April 2009 - 21:30.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#19 ram it!

ram it!

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 02 April 2009 - 18:38

QUOTE(El Duce @ 1 Apr 2009, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
dieselbiler over 3,5 t må ha fartsperre fra oktober 2001
bensinbiler over 3,5 t må ha fartsperre fra januar 2005 (tror jeg det var, skyt meg om jeg tar feil... cool.gif )

nei da må du jo ta feil

#20 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 02 April 2009 - 19:47

hvorfor må det være feil??? det er slik det er skrevet.. blir iitno skyting enda. makan, skulle tatt seg pent ut med en skutt DODGE RAM eier..
thomas tømmerkjører