Gå til innhold



Foto

Rockymotor i Korandoen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 25 September 2008 - 22:46

Hvordan vil en Rockymotor passe inni Korandoen motorfeste og girkassefeste + aksling til girkasse.
Er det noe problemer man må være ops på?

Edited by tutti, 04 October 2008 - 18:25.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#2 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 25 September 2008 - 22:55

Det er i allefall gjort flere ganger, så det er sikkert ikke noen spesiele problemer. Selv har jeg kjøpt inn en rocky som jeg skal ha motoren fra, om litt ehhhhhhh..

AR
oohh! silly me, again...

#3 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 04 October 2008 - 18:19

Hvilken motortype er best av Isuzu 2,8td og Rockys 2,8td.
Det jeg vil vite er Holdbarhet og ytelse (best trekkraft).

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#4 camel 1

camel 1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 10 October 2008 - 17:45

Skal du ha mer effekt i bilen din vil jeg anbefale å sette på turbo fra trooper.jeg har gjort det på min nå,og det virker!!Det er bortimot bolt on.blir usansynelig mye sterkere og mye sprekere.

#5 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 10 October 2008 - 21:26

Det er så at orginal motoren er en historie blått nå.
Førete troopermotoren gikkvarm og den andre vart det vann i.
Det er derfoe jeg vil ha en 2,8 td motor og om den kommer i fra en Trooper eller en Rocky er meg det samme, bare det holder.
Turboen kan vel hende at den kommer i fra Biltema om sider.

Edited by tutti, 10 October 2008 - 22:47.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#6 camel 1

camel 1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 11 October 2008 - 16:29

QUOTE(tutti @ 10 Oct 2008, 22:26) <{POST_SNAPBACK}>
Det er så at orginal motoren er en historie blått nå.
Førete troopermotoren gikkvarm og den andre vart det vann i.
Det er derfoe jeg vil ha en 2,8 td motor og om den kommer i fra en Trooper eller en Rocky er meg det samme, bare det holder.
Turboen kan vel hende at den kommer i fra Biltema om sider.

Skal du bruke motorpakke fra rocky,må du bygge en del nytt.motorfester,eksos,mellomaksler,gass og clutch overføringer det elektriske er vel ganske greit.men det er en del jobb.

#7 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 12 October 2008 - 19:02

QUOTE(camel 1 @ 11 Oct 2008, 17:29) <{POST_SNAPBACK}>
Skal du bruke motorpakke fra rocky,må du bygge en del nytt.motorfester,eksos,mellomaksler,gass og clutch overføringer det elektriske er vel ganske greit.men det er en del jobb.



Så det er ikke bare å putte den nedi i bilen da.
Da er det bedre med troopermotor da, ja den på 2,8 td. For der passe jo festene på alle ponkter. Eller gjør den det.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#8 camel 1

camel 1

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 13 October 2008 - 08:51

QUOTE(tutti @ 12 Oct 2008, 20:02) <{POST_SNAPBACK}>
Så det er ikke bare å putte den nedi i bilen da.
Da er det bedre med troopermotor da, ja den på 2,8 td. For der passe jo festene på alle ponkter. Eller gjør den det.

Jeg er ikke sikker men tror det er lite som er helt likt,må nesten finne en bil med2,8 og se nøye.tror det er lurt å ta en runde med et målebånd også.Når det gjelder rocky motor så er jo den knall god og kjempe sterk.og en annen fordel,hvis du har litt offroad ambisjoner er at transferkassa i rocky`n har 2,78-1 på lavserie.

#9 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 00:34

QUOTE(camel 1 @ 13 Oct 2008, 09:51) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er ikke sikker men tror det er lite som er helt likt,må nesten finne en bil med2,8 og se nøye.tror det er lurt å ta en runde med et målebånd også.Når det gjelder rocky motor så er jo den knall god og kjempe sterk.og en annen fordel,hvis du har litt offroad ambisjoner er at transferkassa i rocky`n har 2,78-1 på lavserie.


Jeg har en ROCKY PÅ HANDEN den tar jeg.
Om det ikke kommer en Trooper seglende for bi da.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#10 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 14:01

Du må være forberedt på høyt turtall med Rocky motor, gir og transfer. Jeg har det på en Hilux med 4,56 i akslene. Målte 80 med gps og hadde 115 på speedometeret. Det er med 35" hjul. Ideelt for ren offroadkjøring. Rockymotoren er en solid motor.

#11 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 14 October 2008 - 23:45

Skal ta alt i fra kardangen til Rockyen og putter det i Korandoen. Ser ut som alt i fra japs og korea produkter passer over ends. Og på denne måtan får jeg rett utveksling.
Om det ikke er tilfeldig, hva er det som passer i difhuset på en stakkare Korando. Slik at jeg får en riktig utveksling.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#12 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 15 October 2008 - 02:24

QUOTE(tutti @ 14 Oct 2008, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Skal ta alt i fra kardangen til Rockyen og putter det i Korandoen. Ser ut som alt i fra japs og korea produkter passer over ends. Og på denne måtan får jeg rett utveksling.
Om det ikke er tilfeldig, hva er det som passer i difhuset på en stakkare Korando. Slik at jeg får en riktig utveksling.


trur ikke er best a go fra korando dana 44, til rocky axel deler..........utvex. korrigeres billigere(rigtigere) med dekk dim.....ikke go over 31/32 inch (33 er way too high) pga. stress i gear/transferkassa..+small diesel engine med gammel tech = low power ............................spedometer man maa byte spedometer gear i kasa eller noe lignende, men man maa finne 1 dekk dimmen i relasjon til utveksling man her i diffen.

husk ogsaa, stress foverre seg i lav gir. biggrin.gif

er ikke din korando lang?? ........den lange mod egner seg ikke saa bra for terreng som den korte utg. pga lang axel avtd...+ mye lengere overhang i bakkenden...

alt er kompromiser her i livet ... laugh.gif
viss penger og tid er ikke problemen ......da muligetene er infinit....men da blir kona og biltilsinet i full likkestiling (les NEI paa nesten alt man finner paa. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

#13 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 15 October 2008 - 11:11

rockyen har en utveksling på akslingen 3,73 okk og Korandoen har en på 4,88.
Det jeg hadde tenkt er å ta diffen ut i fra Rock til Korandoen, slik at KORANDOEN får 3,73 i utveksling.
Det enneste som kan bli problem er om splines og tykkelsen på akslingen er det samme.
Passer dette, så karra, da vet du, da blir det fest i stua ja.

Det som iriterer mest er at det ikke finnes en enneste Trooper til salgs til en grei pris med 2,8td motor i.

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#14 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 15 October 2008 - 22:34

Hei!

Tror nok neppe du får Rockydiffen til å passe i Dana 44 akslelen, og foran er det dana 30 aksling, de er ikke like. Fikk for meg at Rockyen har lik aksling foran og bak, og at diffbremsen bak, kan settes foran om en vil.
De finnes haugevis med dana 30 og 44 akslinger verden over, veldig lett å få tak på annen utveksling om du vil.

AR
oohh! silly me, again...

#15 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 16 October 2008 - 19:21

QUOTE(fillefranz @ 15 Oct 2008, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!

Tror nok neppe du får Rockydiffen til å passe i Dana 44 akslelen, og foran er det dana 30 aksling, de er ikke like. Fikk for meg at Rockyen har lik aksling foran og bak, og at diffbremsen bak, kan settes foran om en vil.
De finnes haugevis med dana 30 og 44 akslinger verden over, veldig lett å få tak på annen utveksling om du vil.

AR


Jeg har Dana akslinger med samme tromler og bremsesystem bak som Korandoen og skiver med kalippere forran - Jeep.
Dette er orginale for Jeep narrow og passer bredden på Korando, men er 5 bolts.
Disse har 3.73 utveksling og er i toppform i drivverket. Kalipepr må som vanlig makes opp, men er i god stand - og fjørputene må sveises der de skal være (må gjøres på de fleste uorg. aksler)
Disse selges for 8000,- samlet og burde være nettopp det du kikker etter.
Disse kan du også om ønskelig også flytte over innmaten. Innmaten koster ganske nøyaktig det samme som disse akslingene og da får du to Dana aksler til overs.....
DANA0011.JPG
DANA4401.JPG
Axle0004.JPG

#16 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 17 October 2008 - 20:26

QUOTE(tutti @ 15 Oct 2008, 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
rockyen har en utveksling på akslingen 3,73 okk og Korandoen har en på 4,88.
Det jeg hadde tenkt er å ta diffen ut i fra Rock til Korandoen, slik at KORANDOEN får 3,73 i utveksling.
Det enneste som kan bli problem er om splines og tykkelsen på akslingen er det samme.
Passer dette, så karra, da vet du, da blir det fest i stua ja.

Det som iriterer mest er at det ikke finnes en enneste Trooper til salgs til en grei pris med 2,8td motor i.



ok......og du vil 3,73 fordi????? blink.gif du forstaa du velger et hoyere, OG IKKE lavere utveksling !!!!!!! ok? og med dette faar du et mye slapere bil med strre... dekk ala 32/ 33 !! ?????

ok du vett naa. unsure.gif

#17 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 23 October 2008 - 17:13

QUOTE(HAVANA @ 17 Oct 2008, 21:26) <{POST_SNAPBACK}>
ok......og du vil 3,73 fordi????? blink.gif du forstaa du velger et hoyere, OG IKKE lavere utveksling !!!!!!! ok? og med dette faar du et mye slapere bil med strre... dekk ala 32/ 33 !! ?????

ok du vett naa. unsure.gif


Jeg skal bruke den til dagelig kjøring.
Det er derfor jeg vil ha 3,73, eller at når spidometeret viser 80 så går også bilen i 80.
Jeg har jo lav serie på den og om jeg skal ut i det fri okk

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.