Slepetau
#1
Posted 07 October 2008 - 12:35
Noe enkelt som er å anbefale for "onroad" bruk?
#2
Posted 07 October 2008 - 21:28
Noe enkelt som er å anbefale for "onroad" bruk?
Ikke finn på å kjøpe det greien som Biltema har. Da henger bilen i en tynn tråd... (hmm poetisk av meg.. )
Kjenner du en lastebilsjåfør, evt noen på et lastebilverksted, så kan du sikkert få en skikkelig stropp med løkke i begge neder som tar mange tonn.
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#3
Posted 08 October 2008 - 00:12
Kjøpte det på statoil.
http://www.youtube.com/watch
Pajero snowfun
http://www.youtube.com/watch
Pajero Mudding
#4
Posted 08 October 2008 - 06:36
#5
Posted 08 October 2008 - 13:02
Mulig jeg er i overkant forsiktig men jeg har lite slepeerfaring. Nå som første vinteren med Landcruiseren kommer håper jeg på å måtte trekke opp en del biler
#6
Posted 08 October 2008 - 16:16
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#7
Posted 08 October 2008 - 16:22
Uansett hva du kjøper så pass på at det tåler 3-4 tonn, da skal det mye til å dra av under vanlig bruk.
#8
Posted 08 October 2008 - 17:00
Mulig jeg er i overkant forsiktig men jeg har lite slepeerfaring. Nå som første vinteren med Landcruiseren kommer håper jeg på å måtte trekke opp en del biler
Jeg har alltid en sjakkel hengende klar i slepekroken foran jeg, så vet jeg hvor jeg har den. Tror ikke det er noe spes risiko med at du får noe "strikk" effekt med mindre du bruker vaier. Har røket endel tau og stropper opp igjennom i jobbsammenheng, og aldri vært borti at noe har gått gjennom lufta...
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#9
Posted 08 October 2008 - 20:29
Ikke bruk jekkstropp, for guds skyld. Ryker stroppa så kommer jekkstrammeren og hilser på. Jeg har selv vært med på å dra en rundball ut av en bekk med en slitt 5 tonns jekkstropp (Ikke min ide). Da røk stroppa, og strammeren slo i stykker det ene baklyset og ødela baksjermen.
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#10
Posted 08 October 2008 - 20:56
Det kommer an på kva man skal bruke den til, men eg ville nok ha hatt ei med litt lengde på.
#11
Posted 09 October 2008 - 07:16
#12
Posted 09 October 2008 - 08:02
Har lest tidligere her på forumet at noen har et skjema liggende i bilen sin, som den som har behov for assistanse må underskrive. Der står det noe slikt som at den som sleper fraskriver seg ansvaret hvis det oppstår skader på den andre bilen.
Det er jo unektelig surt å bli avkrevd erstatning når den andre bilen blir skadet, bare fordi man ville være snill og taue vedkommede løs.
LA5MSA
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
#13
Posted 09 October 2008 - 08:49
#14
Posted 18 November 2008 - 10:55
Har lest tidligere her på forumet at noen har et skjema liggende i bilen sin, som den som har behov for assistanse må underskrive. Der står det noe slikt som at den som sleper fraskriver seg ansvaret hvis det oppstår skader på den andre bilen.
Det er jo unektelig surt å bli avkrevd erstatning når den andre bilen blir skadet, bare fordi man ville være snill og taue vedkommede løs.
Så jævli har verden blitt at vennlighet straffes med erstatningsansvar. Nekter du å hjelpe og vedkommende setter seg i bilen og fryser seg skakk i løpet av natta kan du bli straffet for at du unnlot å hjelpe og skader du bilen til vedkommende når du drar den løs risikerer du å måtte erstatte skaden.
Hvor har fornuften blitt av. Har ingen ansvar for seg selv lenger. Vi er i ferd med å bli amerikanisert hvor alt handler om å saksøke seg til velstand.
Slå ihjel alle jurister med engang så er problemet løst. Jurister og økonomer er kjernen i all verdens elendighet. Sammen med prestene da for de bruker religionen som unnskyldning for hva det enn handler om. Vekk med dem også. Og campingvognfolket, som ligger der og gnur med de svære jævli vognene så det er umulig for andre å komme frem. For ikke å snakke om de forvridde naturvernerne. Ikke kjør på traktorveger for det kan bli hjulspor. Du kan skremme en elg om den hører motorlyd. Herregud for et folk. Samme ulla er poitikere. De vetar all verdens galskap bare for å få sikret plassen sin på tinget. Lar det gå ut over den eneste fornuftige gruppen med mennesker i dette samfunnet. Den gruppa som alle andre forsøker plage og ødelegge for. Offroaderne.
#15
Posted 19 November 2008 - 08:52
Hvor har fornuften blitt av. Har ingen ansvar for seg selv lenger. Vi er i ferd med å bli amerikanisert hvor alt handler om å saksøke seg til velstand.
Slå ihjel alle jurister med engang så er problemet løst. Jurister og økonomer er kjernen i all verdens elendighet. Sammen med prestene da for de bruker religionen som unnskyldning for hva det enn handler om. Vekk med dem også. Og campingvognfolket, som ligger der og gnur med de svære jævli vognene så det er umulig for andre å komme frem. For ikke å snakke om de forvridde naturvernerne. Ikke kjør på traktorveger for det kan bli hjulspor. Du kan skremme en elg om den hører motorlyd. Herregud for et folk. Samme ulla er poitikere. De vetar all verdens galskap bare for å få sikret plassen sin på tinget. Lar det gå ut over den eneste fornuftige gruppen med mennesker i dette samfunnet. Den gruppa som alle andre forsøker plage og ødelegge for. Offroaderne.
Årets innlegg på offroad.no
Edited by Tombra, 19 November 2008 - 08:53.
#16
Posted 22 November 2008 - 23:20
Jeg bruker sjakler for å koble stropp og bil sammen. Bruker du 3/4" sjakler eller større får du dem ikke til å ryke.
#17
Posted 23 November 2008 - 09:46
og litt ekstra kilo bak på bilen er ikke dumt på vinteren
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#18
Posted 23 November 2008 - 10:22
og litt ekstra kilo bak på bilen er ikke dumt på vinteren
Håper den kjettingen er beregnet for løft da, sidekjetting til for eksempel lastebil ryker på sia av sveisene når du får den typen belastning.
#19
Posted 23 November 2008 - 13:46
Også strekker dem seg vel fort.
#20
Posted 01 December 2008 - 23:46