Gå til innhold



Foto

1898 nissan kingcab hevesett/dekk/diverse


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 kingkongcrab

kingkongcrab

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 28 October 2008 - 15:24

Hei

har gått til innkjøp av en 1989 nissan kingcab, ådet jeg lurte på er følgene:

Hvor får man tak i hevesett til denne?
Er det lov?
Hvor store dekk kan man få på ? smile.gif

Er det noe annet jeg burde være obs på?


på forhånd takk..




#2 Hjul

Hjul

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Innlegg:

Posted 28 October 2008 - 16:36

Hei.. Gratulerer med ny bil! Her finner du iallefall det meste du trenger til en kingcab: http://www.4x4parts.com
33x12,5 er mulig å få montert vist du karos hever bilen din. Utenom det klarer du 32" med litt kapping i skjermene framme og hever den endel på torsjonsfjærende framme. Jeg vil anbefale deg det siste alternativet det er i allefall ikke så ulovlig som å heve karossen på bilen.
Og for all del ikke fjærn støtputene framme for å få den høyere for da må du bytte endeled i hytt og pine og de tåler ingenting!

Kingcab er foresten ikke noe bra egnet bil vist du skal bruken den hardt i skogen..

Edited by Hjul, 28 October 2008 - 16:37.

Mvh Anders
-----------------------------
BMW e39
Ford Sierra 3dørs 86 mod
xNissan Patrol Super Roof 86 mod 3,3 Turbo
xNissan Patrol Super Roof 85 mod 3,3 Turbo
xNissan King Cab 86mod 2,5 Turbo
xFord Sierra Cosworth stv 92 mod

#3 kingkongcrab

kingkongcrab

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 29 October 2008 - 14:12

QUOTE(Hjul @ 28 Oct 2008, 16:36) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.. Gratulerer med ny bil! Her finner du iallefall det meste du trenger til en kingcab: http://www.4x4parts.com
33x12,5 er mulig å få montert vist du karos hever bilen din. Utenom det klarer du 32" med litt kapping i skjermene framme og hever den endel på torsjonsfjærende framme. Jeg vil anbefale deg det siste alternativet det er i allefall ikke så ulovlig som å heve karossen på bilen.
Og for all del ikke fjærn støtputene framme for å få den høyere for da må du bytte endeled i hytt og pine og de tåler ingenting!

Kingcab er foresten ikke noe bra egnet bil vist du skal bruken den hardt i skogen..



Takk for svar, nei dette er en bruks bil som skal brukes på vintere, de ser bare så mye bedre ut med store dekk å litt heving

#4 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 29 October 2008 - 15:07

Hei, Grattulerer med bil!

Jeg har også en king cab d21 stående, et offroad prosjekt.. jeg vil ikke anbefale deg noen større dekk enn 31", det går uten heving, jeg har 33" med 3"body lift, og max stramming av torsion, og har kappa MYE i skjermer, og bygd om hjulhusene forran.. men det subber enda en del ved terreng kjøring.. men det kommer jo også såklart ann på inpresset du har på felgene.. jeg har 10" rock crawler felger med -44 i inpress, det er ingen god løsning om du vil prøve å holde den nogenlunde orginal og lovlig, men du verden så tøft da wink.gif
Mvh Øyvind

#5 kingkongcrab

kingkongcrab

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 31 October 2008 - 08:28

QUOTE(ROXY @ 29 Oct 2008, 15:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, Grattulerer med bil!

Jeg har også en king cab d21 stående, et offroad prosjekt.. jeg vil ikke anbefale deg noen større dekk enn 31", det går uten heving, jeg har 33" med 3"body lift, og max stramming av torsion, og har kappa MYE i skjermer, og bygd om hjulhusene forran.. men det subber enda en del ved terreng kjøring.. men det kommer jo også såklart ann på inpresset du har på felgene.. jeg har 10" rock crawler felger med -44 i inpress, det er ingen god løsning om du vil prøve å holde den nogenlunde orginal og lovlig, men du verden så tøft da wink.gif



hehe ja er tøft wink.gif

31" it its, så slipper man kanskje en del man av politiet.

Trenger nye felger å dekk til dette, noen god plass å kjøpe slikt ifra?



#6 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 31 October 2008 - 12:02

QUOTE(kingkongcrab @ 31 Oct 2008, 08:28) <{POST_SNAPBACK}>
hehe ja er tøft wink.gif

31" it its, så slipper man kanskje en del man av politiet.

Trenger nye felger å dekk til dette, noen god plass å kjøpe slikt ifra?


ja det er i allefall en grei løsning om du skal ha den på veien. Mange steder å få dekk og fleg fra, hør med bg nor, de har mye og veldig god service. ellers er det jo diverse nettbutikker ol.
Mvh Øyvind