Hvor mange grader?
#1
Posted 07 November 2008 - 07:52
Orginalt skal den ligge på -10 fortenning men når fordeleren bygger opp trykk istede for vakum hvilken vei går tenningen da?
med vakum går den vel mere mot fortenning eller er det bare tull?
Går ikke å sjekke tenning med ladetrykk pga at den lader ikke uten motstand og det er fryktilig ubehagelig å stå på fangeren med bånn gass og tenningslampen nedi motoren...
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#2
Posted 07 November 2008 - 12:25
http://www.slickcar....?ProductID=1908
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#3
Posted 07 November 2008 - 15:36
#4
Posted 07 November 2008 - 18:34
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5
Posted 07 November 2008 - 19:11
Edited by sven, 07 November 2008 - 19:16.
#6
Posted 07 November 2008 - 22:59
Spørs bare hvor mye penger som skal legges i.....DÆR kjente eg en lusing kom fra kjærringa.....blir den motoren jeg har
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#7
Posted 07 November 2008 - 23:04
hadde ikke mi gått og lagt meg hadde jeg nok fått en lusing jeg og
#8
Posted 08 November 2008 - 19:43
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#9
Posted 08 November 2008 - 21:08
Spørs bare hvor mye penger som skal legges i.....DÆR kjente eg en lusing kom fra kjærringa.....blir den motoren jeg har
Bygg om til en 416i Turbo. Da løser du fryktelig mange problemer. Bruk Megasquirt til styring av inj så blir det justerbart i alle retninger.
#10
Posted 09 November 2008 - 13:14
skal nå få fiks på bilen min igjen....må bare få bredbåndslmbdaen på slik at jeg kan utelukke bensinmangel
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#11
Posted 09 November 2008 - 14:48
skal nå få fiks på bilen min igjen....må bare få bredbåndslmbdaen på slik at jeg kan utelukke bensinmangel
La oss si at du må gi ca 5 tusen for en G16 motor med hele ledningsnettet, du trenger jo ikke ha med injstyringen. Så bruker du 2 tusen på å overhale motoren med nytt registerrem, oljepumpe, oljefiler, plugger, pluggledninger, luftfilter etc.
En tusenlapp til motorfester og adapter til girkassa.
4 tusen for Megasquirt siden du sikkert ikke gidder lage det selv fra bunnen av men kjøper det ferdig bygget i boks.
0 kroner for programmet til å justere innsprøytningen.
Bredbåndslambda har du allerede så det trenger du ikke kjøpe og smalbåndslambda sitter på G16 motoren og du kan justere Megasquirt i forhold til hvem av dem du vil bruke. Bredbånd gir muligheter til å justere for både minimalt forbruk eller minimalt utslipp eller maksimal effekt mens smalbånd er beregnet på minimalt utslipp.
Et skikkelig bra tenningsystem fra MSD kan du legge 4 tusen i.
Det vil si at om du setter av ca snaut 15 tusen kan du bygge om til en G16 motor med inj med full justering og da mener jeg full justering.
Så kommer kostnadene med turboen ved siden av men den har du jo allerede så det vil ikke koste all verdens.
Det er lite i forhold til hva du har brukt på bilen så langt.
#12
Posted 09 November 2008 - 18:39
Skal jeg først sette inn en 1600 blir jeg å oppgradere jeg stempel og topp pakning(4000,-+ekstra) slik at jeg kjører safe,ikke sånn som jeg gjør nå med alt orginalt med klump i halsen om når han skal skjære seg
Men du er inne på noe gunnar,letter og bedre alternativ å sette inn 1600 og sikkert enklere med inj en det jævla gasser systemet(sikkert en grunn til at inj ble oppfunnet)
Hadde vært kjekt med over 200 hk
Spørsmålet er hvor mange timer dette vil ta,har jo ingen nr 2 biler:(
Brukte ca 100 timer totalt med motoren jeg har nå
Skulle til bergen å kjøpe meg en 1600 motor men hørte ikke mere fra fyren som skulle selge den motoren
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#13
Posted 11 November 2008 - 21:05
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#14
Posted 11 November 2008 - 22:03
Men du er inne på noe gunnar,letter og bedre alternativ å sette inn 1600 og sikkert enklere med inj en det jævla gasser systemet(sikkert en grunn til at inj ble oppfunnet)
Hadde vært kjekt med over 200 hk
Spørsmålet er hvor mange timer dette vil ta,har jo ingen nr 2 biler:(
Brukte ca 100 timer totalt med motoren jeg har nå
Skulle til bergen å kjøpe meg en 1600 motor men hørte ikke mere fra fyren som skulle selge den motoren
Jeg ville kjøpt en 1600 motor og overhalt og gjort den helt ferdig, satt på overhalt girkasse inj og turbo. Så kunne du løftet ut 1300 motoren du har nå og solgt den med turbo og gasser og hele pakka. Sikkert noen som gir deg noen kroner for den.
Da hadde du vært uten bil bare ei litt hektisk helg.
'
Eller så kan du gjøre som meg. Ta bussen i ett år. Og siden det ikke går noen buss går jeg.
#15
Posted 11 November 2008 - 23:33
Morsom du ha ha ha ha.....
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#16
Posted 11 November 2008 - 23:36
Da hadde du vært uten bil bare ei litt hektisk helg.
'
Eller så kan du gjøre som meg. Ta bussen i ett år. Og siden det ikke går noen buss går jeg.
BUSS?.....klart det....
fiksa nytt eksos idag 2"1/5 sidepipes :)og montert bredbåndslambdan.....Bråker FÆLT
Må ha 2 potter på
Har ikke brydd meg om tenninga enda....skal få meg time i bergen på benk til jusering
Edited by terje takras, 11 November 2008 - 23:37.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#17
Posted 12 November 2008 - 00:02
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#18
Posted 12 November 2008 - 19:30
Det sto at jeg skulle montere den 9" fra manifoilden...men hadde ikke plass så det ble litt nærmere.
Har kikket på div biler og der varierer det fra manifoild til grenrøret og heilt til mitten av hele eksosen.
En kompis av meg har montert samme på cossien sin 10cm fra turboen og det gikk fint.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#19
Posted 12 November 2008 - 19:44
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#20
Posted 13 November 2008 - 22:38
kostet 2200,-
fikk montert den idag og klarte å finjustere tenningen etter ca 30 forsøk....har ingen tenningsbank lengere Snakk om å være ømfintlig med 1 grader.....
Ps...hadde vakumlekasje i den ventilen som gå på innsuget(oljedampen) og ei vakumledning.
MEN...verdiene på lambdan var ikke det beste ;(
tomgang gikk den på 13.0 men når jeg gir full gass viser den fra 10,0 og ved 0,3 13,1 og så gjør den et hopp til 16,2 for så når trykket er max(o,5) ligger den stabilt på 14,6...har justert bensintrykksregulatoren på nesten max.
Tilleggsprut neste kansje og går det på gasser`n ?
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt