kostet 2200,-
fikk montert den idag og klarte å finjustere tenningen etter ca 30 forsøk....har ingen tenningsbank lengere Snakk om å være ømfintlig med 1 grader.....
Ps...hadde vakumlekasje i den ventilen som gå på innsuget(oljedampen) og ei vakumledning.
MEN...verdiene på lambdan var ikke det beste ;(
tomgang gikk den på 13.0 men når jeg gir full gass viser den fra 10,0 og ved 0,3 13,1 og så gjør den et hopp til 16,2 for så når trykket er max(o,5) ligger den stabilt på 14,6...har justert bensintrykksregulatoren på nesten max.
Tilleggsprut neste kansje og går det på gasser`n ?
Måleren er digg den, har 2 stk selv 1 brukes til justering på div, mens andre skal i Mercen (300ce24v m/man sportskasse) når twinturbo-satsen kommer på (ligger i garasjen )
Fikk nå endelig nok bensin på tomgang Prøv og strup den ( på blandingsskruen) ned til 14,5 på tomgang. Dette vil forhåpentligvis øke verdiene på mellomregisteret litt, for 10 er alt for fet blanding. Hoppet til 16,2 du nevner kan skyldes at du har klusset med bensintrykket..
Vet ikke hvilken forgasser du kjører, men bensintrykksregulatoren bør du ikke klusse med uten og vite hva du gjør.. På tomgang skal du ha ca 0,2-0,4 kg bensintrykk. Malpassien er kalibrert til overtrykk på 0,2 orginalt. Veivhusventilasjonen du nevner, regner jeg med du har bygget om slik at ikke der er noen slanger mellom innsuget på motoren og toppdekselet..?