Tja, jeg fant vel egentlig ikke ut selve grunnen til at trykket holdt seg i dagesvis, men jeg hadde en totalhavarert topp. Den hadde sprekt mellom innsug/utblås ventiler på flere sylindre.
Så jeg har skifta topp, slipt ventiler, skifta ventiltetninger, og montert sammen + brukt rød frostvæske. Nå forsvinner trykket i kjølesystemet etter det jeg kaller normal tid av det jeg har opplevd med andre biler.
Hvis toppen er så ny, og du sliter med temp. i varmeapp., så kan det være :
1. luft i kjølesystemet.
2. defekt termostat.
3. tett varmeapp.register.
4. sjekk at vaieren fra håndtak og til spjell funker som den skal. Dem kan hoppe av, eller strømpa kan skli i holderen sin, og da stilles jo ikke spjeldet i riktig posisjon.
Lykke til
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no