Gå til innhold



Foto

Trenger vi egentlig 4hjulstrekkere??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#1 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 Innlegg:

Posted 18 November 2008 - 22:37

Jeg og en av brødrene mine har alltid hatt den evige diskusjonen om hva som er fornuftig bilvalg. Jeg har alltid hatt en 4x4. Helt fra min bil nr. 2, som var en 4x4 bestemte jeg meg for at jeg aldri skulle ha noe annet igjen. Det er jo min smak.

Broderen mener at en 4x4 er TOTALT bortkasta. Det er ingen positive sider med en 4x4 . De er store og tar mye plass, de er dyre, de er vanskelige å skru på (sier han ... rolleyes2.gif ), de bruker mye drivstoff og er ikke bra for miljøet. Dessuten trenger man aldri en bil med 4x4 i norge. De få dagene det snør, så er det jo bare å la vær å ta bilen, og evt ta bussen. Ellers på året kommer man mer enn lang nok med hvilken som helst annen bil.

Så hvorfor har vi egentlig firehjulstrekkere, gutter?? (og jenter)

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#2 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 18 November 2008 - 22:51

Trur det er noen som har blitt hjernavaka her rolleyes.gif

Nei, med det forfallet man har på vegane idag, som kommer til å fortsette endel år til, så trenger man snart enten 4x4, eller hest og kjerre.

Ingen andre skal bestemme over hvilken bil eg skal ha i framtida....
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 18 November 2008 - 23:22

Det er ingen positive sider med en 4x4 .

4x4 i seg selv er jo positivt

De er store og tar mye plass, de er dyre, de er vanskelige å skru på (sier han ... rolleyes2.gif ),

Suburban med bare drift på bakhjulene er like stor, tar like mye plass og er likedan å skru på i hovedsak.

de bruker mye drivstoff og er ikke bra for miljøet.

Når jeg ikke har 4x4 innkoblet er forbruket og miljøforurensningen omtrent den samme som om jeg kun hadde bakhjulsdrift.

Dessuten trenger man aldri en bil med 4x4 i norge. De få dagene det snør, så er det jo bare å la vær å ta bilen, og evt ta bussen. Ellers på året kommer man mer enn lang nok med hvilken som helst annen bil.

Bor tre mil nord for Oslo, men fortsatt så usentralt til at jeg ikke kommer meg på jobb til 0645 med buss. Når jeg går nattevakt så er det ofte ikke prioritert å brøyte ut av byen.
En annenting er jo at med en bil med egenvekt på 2700, så er nesten et must å ha 4x4. Kjører du deg fast med en slik bil kun med bakhjulsdrift så er det ikke bare å vinke på næreste frue med barnevogn og høre om hun kan dytte litt....


Bror din har ikke behov for 4x4, la han bli respektert for det.... andre har behov for 4x4... la de bli respektert for det...

Edited by Chevy-LPG, 18 November 2008 - 23:23.


#4 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 18 November 2008 - 23:59

QUOTE(slimjim @ 18 Nov 2008, 22:37) <{POST_SNAPBACK}>
Dessuten trenger man aldri en bil med 4x4 i norge.


Kjøpte min første pajero etter å ha kjørt meg fast midt på en vei under vårløsninga. Gikk ut av bilen og så den stakkars sunnyen synke sakte ned i veibanen. Jobbet i to timer med å stabilisere den med busker og stein fra fjæra, slik at slepefestene ikke skulle forsvinne og understellet suge seg fast i gjørma. Måtte slepes opp med traktor og legge ut plank for å komme fram. Det verste med hele historien er at jeg ikke overdriver heller.

Med andre ord: Norge er et vidstrakt land, og det er ikke alle veier som har samme standard som E18.

Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#5 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 00:12

Jeg for min del har fått ødelagt div akslinger, hjullager, eksosanlegg og kardanger på 3,5 år.
Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe en bil med GOD høyde under, som også gikk å komme seg hjem med, selv om veien opp her på fjellet verken var brøyta eller vedlikeholdt på noen måte smile.gif

Funker som F...
Har ALDRI vært så fornøyd, og jeg har vært innom 14+ biler i "karrieren"

That`s why I drive a JEEP wub.gif

Btw: alle som bor her, har såkalt 4x4, men jeg er eneste med "orntli" 4X4 cool.gif

Edited by Rocker, 19 November 2008 - 20:31.


#6 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 07:38

Jeg bor så sentralt som det er mulig å kome i Kristiansand, uten å måtte bo midt i byen.

MEN. Når det snør, så er gata jeg bor i sist prioritert. Dermed er det jeg som sørger for at alle de andre komer ut, og på jobb.
OG. Hvorfor kan ikke jeg få nyte friheten i skogen med bilen, når alle andre bråker der inne alikavel med bikjer, unger og orienteringsløpere...???
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#7 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 17:45

Trenger ikke 4hjulstrekk? Hah, hvor mye og hvor kjører broren din?
Jeg kjører MYE og overalt i Norge og grunnen til at jeg valgte stor 4hjulstrekker var at jeg var lei av å subbe nedi på hvert telehiv på innlandet og sitte med hjertet i halsen
så snart jeg bevegde meg mer enn 2-3 mil ut av en storby. Ikke at det er noe bedre å kjøre i storby med alle idioter på veien...
Kunne helt klart kjøpt noe lite rask med 4hjulstrekk, men jeg vil ha noe stort og brutalt som tåler en trøkk om du skulle smelle i grøfta + at en får med seg mye.

Er det NOE sted en trenger 4hjulstrekk er det i Norge.
Road Warrior

#8 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 18:11

Jeg er så heldig å bo på en plass der det kun går skolebuss,så jeg er avhengig av bil.Det er en bakke på 2km opp,så 2km ned på andre siden.Det er 10% stigning på begge sider.Er endel ganger på vinteren regner i bunn,og snør på toppen.Midt i mellom der er det da VANSKELIG føre.Nei,vi trenger ikke 4x4,men det er utrolig greit å vite du kommer opp uansett.Slippe å bli stående midt i bakken og måtte legge kjettinger.Er ikke så farlig for meg,men det er verre med kona som har med ungene som skal i barnehagen,på fotball,eller noe annet.

Har faktisk opplevd med toyota hiace å bli stående på glatta (utrolig,men sant...) Var første vinteren med denne bilen,å skulle vise kona hvorden kjettingene skulle legges på.Gikk ut av bilen,og la kjettingene under hjulene (hurtigkjettinger) Da jeg skulle svinge på venstre kjetting,ville ikke bilen mer og stakk av.Stoppet i autovernet 10 meter nedi bakken....Skal legge til at det satt 3 unger i bilen.Etter dette har vi hatt 4x4 iiam.gif .Var ikke såverst så lenge bilen stoppet der,men det kunne gått mye verre!

Nei,vi trenger ikke 4x4,men det er utrolig kjekt å ha!Har en VW caravelle.Den er ikke verken større eller bruker stort mer diesel enn en 2wd av samme typen smile.gif Fantastisk bil,men ingen offroader.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#9 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 18:17

QUOTE
Er det NOE sted en trenger 4hjulstrekk er det i Norge.

Vi kan jo selvsagt begynne å argumentere med Antarktis, Sibir, Sahara og slikt, men da ødelegger jeg kanskje poenget ditt bittelitt? happy.gif


Har du noengang prøvd å dratt en fireskjærsplog uten firehjulstrekket innkoblet? Eller slept fram tømmeret i skogen?

Joa, vi trenger 4wd.
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#10 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 23:33

først og fremst fordi det er så utrolig enkelt å ha det, det brukes til mye morsomt, som feks denne hobbyen som gjør at vi er her inne..
for det andre så er 4hjulstrekkere som regel litt høyere og det er utrolig godt å se over brøytekantene på vintern og i tillegg vite med sikkerhet at en kommer seg ut av alle kryss uten å hindre de som står bak å venter på tur...

man MÅ ikek ha 4hjulstrekk, men jeg syns dte er kjedleig å gå ut av bilen, montere kjettinger feks for å komme ut av et kryss i en oppoverbakke der det er veldig glatt for så å komme ut og opp på veien, finne et egnet sted også demontere kjettingen for å komme kjøre vidre til jobb kl 07 om morran.... da er det bedre med en ekstra girspak inni bilen og 4x4 smile.gif

men igjen, mest for morro skyld og det teller aller mest:)
_RalliArt_

#11 sprintercarib

sprintercarib

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 10:16

det finnes vel biler med 4x4 som ikke går i stykker hele tia og har ynkelig lite forbruk.ikke di bilene du kaster ut i skogen men 4x4 er det uansett.
ville vel heller si at der er flere i norge som faktisk skulle hatt 4x4 en det egentlig er .diskusjonen her er kanskje svære 4x4 og det er det vel ikke alle som har bruk for men det går vel litt mer på hva du liker og kanskje hva du har hengenes på bak.
jan olav
99451185
allt jeg har er til salgs når prisen er riktig
Medlemsnr. 126,

#12 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 15:32

La de som ikke ønsker 4x4 slippe og omvendt. I min garasje vil det alltid være en elle annen form for 4x4 helt frem til den dagen jeg kan ha råd til privat helikopter med ubegrenset bruk. Inntil det 4x4.






#13 loovmo

loovmo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 15:47

Kan si det slik da, i mitt tilfelle så er det slik at jeg gikk over i fra en gammel bakhjulstrekk (opel omega)
og over til en stor 4-hjulstrekker. Mye av grunnen er at jeg forbandte meg over alle de gangene jeg ble
stående fast i en liten oppoverbakke når det kom snø. En god del andre grunner er at jeg driver som
Lakseguide/roer om sommeren å da blir del en del kjøring ned til elva, med mye løs grus, steiner osv.
Skulle likt å sett broren din kjørt der med en opel omega:P hehe..
Driver også å kjører snøscooter om vinteren, og da å dra med seg en 300kg scooter å 2-300kg henger over fjellet med en
gammal bakhjulstrekker er ikke akurat morsomt. Er litt derfor det ble pick up og , men det har vel strengt tatt ikke noe med saken og gjøre:P

Konklusjonen min er i værtfall at hvis man BRUKER bilen, er nesten 4x4 et must. da tenker jeg ikke på å kjøre fra og til jobb,
men hvis man driver med vedhoggst, jakt, fiske, snøscooter osv osv. Er altid en eller annen gang man får buk for det i de sammenhengene!

#14 aerialis

aerialis

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 16:26

QUOTE(Jeeps @ 18 Nov 2008, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, med det forfallet man har på vegane idag, som kommer til å fortsette endel år til, så trenger man snart enten 4x4, eller hest og kjerre.


Da er jeg heldig! Har både 4x4, tre hester og ei kjerre. La forfallet komme! tongue.gif

Edited by aerialis, 20 November 2008 - 16:26.


#15 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 20:37

QUOTE
La forfallet komme!


Det er her allerede. Oh joy!
_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#16 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 21:19

Jeg fikk førerkort i '92 og hadde bare bakhjulstrekka biler fram til '99. Da kjøpte dumstuten en Hyundai Elantra stv. med forhjulstrekk. Jeg sto for 1. gang i mitt liv fast på flat mark med nye piggdekk. Jeg begynte å kjøre avisa i mars 2000. Vintern 2001 satte jeg meg fast på avisruta midt på natta, og måtte etterhvert gå ruta istedet shiftyninja.gif Da kjøpte jeg meg en '88 mod. Pajero. Og har aldri angra på det, og jeg har forbanna meg på at jeg aldri kommer til å ha en bil uten 4x4 etter det.

Kan ta et typisk dumstut eksempel fra min egen hverdag....Muttern begynner jo å dra på åra, og ville kjøpe seg en ny bil for å slippe tekniske problemer. Hu har en bil fra 1979. Da sa jeg til henne at hu burde velge en bil med konstant 4x4. Hu ville på liv og død ha en Skoda Octavia. Det er jo knallbiler det, så det hadde jeg ingenting imot. Men hu skulle på liv og død ikke ha med 4x4. Hu hadde jo kjørt bil i over 30 år uten, så da trengte hu jo ikke det nå heller ??!!

Da stiller jeg et spm.tegn ved inteligensen.....jeg spurte henne om følgende....har du aldri behøvd å rygge ned en bakke, fordi du ikke har kommet opp da du måtte ta bakkestart, og at dette gjerne berører andre biler som er bak deg også ? Svaret var...jo, det hadde jo skjedd innimellom hver vinter det da. Og da sa jeg at det hadde du antageligvis ikke trengt hvis du hadde 4x4. Svaret var at nei, jeg trenger ikke det, så hu gikk å kjøpte seg en Octavia uten 4x4 for ca. 2 mnd. siden. Knallfin bil, 1 eier, godt vedlikeholdt, alle sevicer fulgt, pen pris....men jeg hadde nå lagt på noen tusen, og fått meg en med 4x4 jeg da. Ja, hu har råd til det. Uten problemer. På mandag holdt hu på å ta en traktor som hu skulle kjøre forbi fordi bilen sklei rett ut for henne.

Men enda så skjønner hu ikke dette. Jeg sa til henne at hvis hu står fast så kan hu ringe til NAF, for jeg driter i det.

Hver og en får gjøre som dem sjøl vil, men jeg mener det blir for dumt å gjøre livet vanskeligere for seg sjøl i en alder av snart 60 år. Men å prate til en vegg nytter ikke.

Og til broren til trådstarter, så får jo han også gjøre som han vil, og leve i sin lille boble og tru at han forurenser mindre enn oss andre. Jeg har en Patrol på nåværende tidspunkt, og den er bakhjulstrekka helt til jeg drar i spaken, så jeg tviler på at jeg forurenser så alvorlig mye mer enn han. Og en liten ting til....hvis han ringer deg og sier at han står fast, så si at han kan ringe NAF, og ikke plage deg med sånt tull tongue.gif

Edit: Det var broren, ikke kameraten som jeg skreiv først.

Glemte å få med meg noe istad. Jeg driver i tillegg med jakt, og har ikke den enkleste veien å hanskes med på vintern, så det er også en stor grunn til at jeg vil ha 4x4, men om jeg ikke hadde jakta også, så hadde jeg hatt det. Jeg bor litt i utkantnorge, og jeg har opplevd mer enn 1 gang at det blir måkt snø her på ettermiddagen. Og ved nullføre, så er det helseskadelig med vanlige biler her. Vi er flere oppi grenda her som har skjønt det, men det er jaggu mange som ikke har skjønt det, og som det hender jeg ser står etter veien og klundrer. Tida mi er verdt mer enn å klundre med ting jeg ikke trenger.

Edited by Kenneth32, 20 November 2008 - 21:30.

'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#17 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 21:23

Neida, det trenger vi itte. Kan gjerne ta noe med belter istedet je smile.gif

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#18 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 21:54

OI, dette ble en populær, eller rettere sagt UPOPULÆR tråd... tongue.gif men det er jo godt og se at jeg ikke er alene om synspungtene mine! Det er jo også interessant å se andres kommentarer på dette.

At min storebror velger å kjøre Volvo 240 stv er jo helt greit for meg. Samma det. Men at han er så fryktelig i mot 4x4 biler, synes jeg er rart. Som jeg sier til han "Forskjellen på deg og meg er at jeg er avhengig av bil nesten hele døgnet hele året. jeg kjører 60k i året, og du kjører 6k i året. Når du er hjemme fra sjøen og ser at det snør ute, så velger du å sette deg i sofan å se på tv til våren kommer. Så heldig er ikke jeg.."

Når dette er sagt, så må jeg jo si at det er ikke noen sure miner mellom oss. Vi er bare veldig uening når det gjelder bil wink.gif og de gangene han ringer for å spørre meg om å trekke han løs fra ei snøfonn, eller for å dra tunge hengere, så skal jeg love dere at han får høre det, men jeg hjelper han etter det cool.gif

Som han sier " Det finnes kun en bil, og det er VOLVO 240! Alt det andre på hjul, er søppel! Og de som klarer å sette seg fast med en Volvo på snøføre, har ingenting bak et ratt å gjøre..." rolleyes.gif

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#19 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 21:58

QUOTE(slimjim @ 20 Nov 2008, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
OI, dette ble en populær, eller rettere sagt UPOPULÆR tråd... tongue.gif men det er jo godt og se at jeg ikke er alene om synspungtene mine! Det er jo også interessant å se andres kommentarer på dette.

At min storebror velger å kjøre Volvo 240 stv er jo helt greit for meg. Samma det. Men at han er så fryktelig i mot 4x4 biler, synes jeg er rart. Som jeg sier til han "Forskjellen på deg og meg er at jeg er avhengig av bil nesten hele døgnet hele året. jeg kjører 60k i året, og du kjører 6k i året. Når du er hjemme fra sjøen og ser at det snør ute, så velger du å sette deg i sofan å se på tv til våren kommer. Så heldig er ikke jeg.."

Når dette er sagt, så må jeg jo si at det er ikke noen sure miner mellom oss. Vi er bare veldig uening når det gjelder bil wink.gif og de gangene han ringer for å spørre meg om å trekke han løs fra ei snøfonn, eller for å dra tunge hengere, så skal jeg love dere at han får høre det, men jeg hjelper han etter det cool.gif

Som han sier " Det finnes kun en bil, og det er VOLVO 240! Alt det andre på hjul, er søppel! Og de som klarer å sette seg fast med en Volvo på snøføre, har ingenting bak et ratt å gjøre..." rolleyes.gif


Med nærmere 20 Volvoer i mitt eie må je NESTEN væra enig med'n... wink.gif Bortsett fra 7 og 9 serien... Der har dom bomma stygt!!! Er en bra bil på vinterføre, med riktige dekk vel og merke.

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#20 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 22:14

QUOTE(Skauing @ 20 Nov 2008, 22:58) <{POST_SNAPBACK}>
Med nærmere 20 Volvoer i mitt eie må je NESTEN væra enig med'n... wink.gif Bortsett fra 7 og 9 serien... Der har dom bomma stygt!!! Er en bra bil på vinterføre, med riktige dekk vel og merke.


Da har dere sikkert mye å snakke om laugh.gif

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....