Gå til innhold



Foto

Rocky


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Akre

Akre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 16:18

Er det noen som har noe tips som kan hjelpe rocky'n min på veien?

Bilen starter og går, varmapparater blåser varmt inntil det har gått 10-15 minutter, så slutter det å blåse varmt.
DA går det ett minutt eller to så står temperaturen på topp.... bilen er da for varm til å kunne kjøres med.

Hva er galt? termostaten? Noen som har en evt termostat liggende?

#2 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 24 November 2008 - 07:50

Jeg ville startet med følgende:

Tøm av all kjølevæska, ta ut termostaten og skyll godt gjennom. Sett i ny termostat, fyll opp med kjølevæske 50/50 med vann og frostvæske, og luft systemet. Så ser du åssen den oppfører seg nå. Er den lik, så kan du ha så uflaks at toppen har ryki.

Jeg ville også putta den gamle termostaten i en kjele med vann, og sett på hvor mange grader den åpner.

Ønsker deg lykke til biggrin.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#3 Akre

Akre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 24 November 2008 - 12:14

Jeg har tatt ut termostaten, (kjørere bare uten), men det blir ikke noe annerledes, bilen blir fortsatt veldig fort varm. Har sett at vannpumpa funker å.
Det er et lite hull på slangen inn på toppen av radiatoren, men det skal da ikke ha noe å si....

Tror helt det er veldig uflaks denne gangen her, kan type på at topp pakningen har gått.
Men den er vel grei å skifte på den bilen der, må bare planslipes først...

Noen som har en framaksing til Rocky 85mod da? som er i god stand



#4 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 26 November 2008 - 09:12

At det er et lite hull på slangen inn på toppen har veldig mye å si. Det fører til at all den tid motoren er igang - lekker det ut kjøleveske - som erstattes med luft - som først fører til at varmapparatet slutter å gi varmluft - deretter blir motoren for varm.

Det kan selvsagt være flere feil også - (sprengt toppakkning osv)som nevnt tidligere i tråden, men jeg ville startet med hullet i slangen inn på toppen først.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#5 Akre

Akre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 12 January 2009 - 10:48

QUOTE(Moejoe @ 26 Nov 2008, 09:12) <{POST_SNAPBACK}>
At det er et lite hull på slangen inn på toppen har veldig mye å si. Det fører til at all den tid motoren er igang - lekker det ut kjøleveske - som erstattes med luft - som først fører til at varmapparatet slutter å gi varmluft - deretter blir motoren for varm.

Det kan selvsagt være flere feil også - (sprengt toppakkning osv)som nevnt tidligere i tråden, men jeg ville startet med hullet i slangen inn på toppen først.


Nå er topp pakningen byttet, det gikk veldid greit, har vel brukt 10-12 timer, Bilen går som ei kule nå...
Men en liten slark i vannpumpa.