Gå til innhold



Foto

plassering av hilift ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 14 December 2008 - 20:34

sittrt her med en laang hilift jekk og spekulerer på hvor jeg skal gjøre av den. på hiluxen hadde jeg sånn hendig brakett bakpå platten .. men hvor har suzuki folket yndlingsplassering ? står å ser på bakdøra rundt ekstrahjulsfeste.. men da må jeg kappe jekken noe for at det skal se fornuftig ut .. erfaringer evt gode bilder ??
takgrind e.l blir senere
amplifier..
funksjon før finish

#2 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 14 December 2008 - 21:38

hvor lang er den da?

om den er under 150 kan du jo bolte den på tvers rett over bakfangeren... eller integrere den i en custom fanger...


#3 are

are

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 09:41

Jeg har stroppa min rundt skråstiveren i buret slik at den står på skrå (slik \) men nå er det vel ikke sikkert du har bur og vist du har den lange typen så blir den for lang og vil stikke opp over takhøyde.

#4 suzuki-sj

suzuki-sj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 09:46

QUOTE(amplifier @ 14 Dec 2008, 20:34) <{POST_SNAPBACK}>
sittrt her med en laang hilift jekk og spekulerer på hvor jeg skal gjøre av den. på hiluxen hadde jeg sånn hendig brakett bakpå platten .. men hvor har suzuki folket yndlingsplassering ? står å ser på bakdøra rundt ekstrahjulsfeste.. men da må jeg kappe jekken noe for at det skal se fornuftig ut .. erfaringer evt gode bilder ??
takgrind e.l blir senere


Litt utenfor temaet, hvilke fordeler har en Hi Lift jekk? Syntes den ser litt ustødig ut, skulle bilen falle av det lille nebbet så blir det vel en real bulk? Eller har jeg misforstått? Bare lurer har aldri prøvd selv biggrin.gif

Mer gass løser alle problemer..


#5 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 10:57

dersom du ikke ser fordelen av en hilift jekk har du aldri kjørt deg skikkelig fast tongue.gif
amplifier..
funksjon før finish

#6 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 11:14

Hi lift er ikke noe mann bruker i innkjørselen for å mekke på bilen det brukes gjerne ut i skogen etc. når mann ikke har mulighet å bruke en garaje jekk.
for eks.

Attached Thumbnails

  • suzuki_002__2_.JPG

Edited by McZuk, 15 December 2008 - 11:16.


#7 are

are

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 11:17

QUOTE(suzuki-sj @ 15 Dec 2008, 10:46) <{POST_SNAPBACK}>
Litt utenfor temaet, hvilke fordeler har en Hi Lift jekk? Syntes den ser litt ustødig ut, skulle bilen falle av det lille nebbet så blir det vel en real bulk? Eller har jeg misforstått? Bare lurer har aldri prøvd selv biggrin.gif


Du kan jekke veldig høyt, fin og jekke bilen over en stubbe eller lignende. Med en liten ekstra dings kan du jekke opp i felgen. Prøv en engang så merker du fort hvor mye bedre verktøy den er i skauen enn en garasjejekk dribble.gif

#8 suzuki-sj

suzuki-sj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 11:10

QUOTE(are @ 15 Dec 2008, 11:17) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan jekke veldig høyt, fin og jekke bilen over en stubbe eller lignende. Med en liten ekstra dings kan du jekke opp i felgen. Prøv en engang så merker du fort hvor mye bedre verktøy den er i skauen enn en garasjejekk dribble.gif


Ok, da får jeg vel gå til innkjøp bare lommeboka tilsier det. Er nok fin til offroad.
Man lærer så lenge man lever biggrin.gif Takk for svar.

Mer gass løser alle problemer..


#9 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 19:34

Er vel lenge siden jeg fant løsningen for min del , jeg kan vel legge den ut her smile.gif
IMG_1005__Small_.jpg
Den måtte kortes inn mye men jeg er meget fornøyd rolleyes.gif
amplifier..
funksjon før finish

#10 Sectio

Sectio

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 372 Innlegg:

Posted 12 July 2009 - 02:35

er jo mulig og legge den framma for frontrutramma, mellom ruterama og pansert. må jo også da stuttes inn men, men mer egnet for oss som bruker hardtopp om vinter`n (som har bakrute som festes på baklemmen) noen som har prøvd dette? har selv fundert på hvor jeg skal plassere min?
Suzuki Sj 413 85mod cab