Gå til innhold



Foto

kobling av ekstralys!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#21 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 11:43

QUOTE(Kenny_g @ 18 Dec 2008, 11:16) <{POST_SNAPBACK}>
Gammelt røvertriks er å sette i en spiker...... så er det bare å se etter hvor det ryker!!


Hehe.. ja d er slik vi praktiserer det der jeg jobber. Men fra spøk til revolver. Jeg satte i en 30Amp i stedet for en 15Amp bare for å sjekke om sikringen røk med en gang jeg vridde på bryteren, og det gjorde den. Ett hakk på lysbrytern og den røk med en gang.

Jeg har to små lamper som er montert bak på bilen som ekstra ryggelys, trodde tidligere d var disse det var lagt opp strøm og bryter til, men om jeg trykker på brytern så verken bryter jeg kretsen eller slår på de lysene så de lyser konstant. Derfor tror jeg ikke det er til disse lampene. Så det er sikkert noe ala det du sier sikkert da RamDodge..
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#22 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 12:30

Dette er slik jeg har koblet det opp på bilen min:

Attached Thumbnails

  • Ekstralys.jpg

Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#23 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 12:33

Nå har jeg H4 pærer i ekstralysene mine og, så du får bare se bort fra litt av skjemaet smile.gif
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#24 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 23:24

Da har jeg sett litt mere på dette problemet i dag. Det var antakeligvis en koblingsfeil i den bryteren som var lagt opp inne i bilen fra før. Den feilen gjorde at parklyssikringen røk og da sluttet instrumentbelysningen å lyse. Jeg koblet meg bare utenom bryteren og da lyste det i instrumentet og releet som er koblet på parlyset tikket fint inn og ut da jeg skrudde på og av parklysbryteren. Baklysene virket heller ikke pga. denne feilen. Men nå virker alt som det skal bortsett fra at jeg må ha en ny baklyspære (av en type jeg aldri har sett før :S og jeg tror heller ikke de har denne typen på en vanlig bensinstasjon...) Da regner jeg med cruisekontrollen også kommer tilbake. For det er det ene kjørelyset bak som er gåent, bremselys fungerer. De ekstra ryggelysene som er montert fungerer heller ikke, men de vet jeg faktisk ikke om de noen gang har virket. Ikke er det så farlig heller. Får se på det siden en gang.

Takker for all hjelp! Fint at det er noen som gidder å forklare og hjelpe en stakkar som ikke har like mye peiling, men man lærer for hver dag som går wink.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries