Har en stk sliten clutch på min 85-modell 410. (denne er forresten til salgs) Har en kjøper på bilen, men han vil ha byttet clutch og sjekket bremser før han overtar bilen.
Snakket med tidligere eiger i høst, og han nevnte noe om væske på bremsene ? At det var noe som hadde lekket ut i bremsesystemet pga for mye bremsevæske ? Er helt grønn når det gjelder mekking osv, og lurer på om noen vet hva dette kan være, eventuellt om det er dyrt å skifte bremser på en 410 ?
Clutchen må sansynligvis byttes. Er dette dyrt ? Mye arbeid for fagpersonell ?
Går jo utover salgsprisen på bilen dette, så vil helst at det skal bli så billig som mulig.
Den er jo da som sagt til salgs, så om noen er interesserte, er det den gule suzukien som er i tråden "Suzukier spottet rundt om kring"
Håper på raske og gode svar!
Clutch og bremser
Started by
Gulzuki
, Dec 16 2008 12:05
2 replies to this topic
#1
Posted 16 December 2008 - 12:05
#2
Posted 17 December 2008 - 00:06
QUOTE(Gulzuki @ 16 Dec 2008, 12:05) <{POST_SNAPBACK}>
Har en stk sliten clutch på min 85-modell 410. (denne er forresten til salgs) Har en kjøper på bilen, men han vil ha byttet clutch og sjekket bremser før han overtar bilen.
Snakket med tidligere eiger i høst, og han nevnte noe om væske på bremsene ? At det var noe som hadde lekket ut i bremsesystemet pga for mye bremsevæske ? Er helt grønn når det gjelder mekking osv, og lurer på om noen vet hva dette kan være, eventuellt om det er dyrt å skifte bremser på en 410 ?
Clutchen må sansynligvis byttes. Er dette dyrt ? Mye arbeid for fagpersonell ?
Går jo utover salgsprisen på bilen dette, så vil helst at det skal bli så billig som mulig.
Den er jo da som sagt til salgs, så om noen er interesserte, er det den gule suzukien som er i tråden "Suzukier spottet rundt om kring"
Håper på raske og gode svar!
Snakket med tidligere eiger i høst, og han nevnte noe om væske på bremsene ? At det var noe som hadde lekket ut i bremsesystemet pga for mye bremsevæske ? Er helt grønn når det gjelder mekking osv, og lurer på om noen vet hva dette kan være, eventuellt om det er dyrt å skifte bremser på en 410 ?
Clutchen må sansynligvis byttes. Er dette dyrt ? Mye arbeid for fagpersonell ?
Går jo utover salgsprisen på bilen dette, så vil helst at det skal bli så billig som mulig.
Den er jo da som sagt til salgs, så om noen er interesserte, er det den gule suzukien som er i tråden "Suzukier spottet rundt om kring"
Håper på raske og gode svar!
Hei! Selge 410 nei og nei Bremser på 410 er ingen stor jobb, verken spesielt vanskelig eller dyrt. Clutch er heller ikke noe hokus pokus, men det krever noe mer tid. Prisen avhenger selfølgelig på hvilket verksted du bruker.
Mer gass løser alle problemer..
#3
Posted 17 December 2008 - 16:15
Jeg trodde clutchen måtte byttes. Men det viste seg at wiern måtte strammes litt og justeres....som alt annet på 410. Eneste 410`n mangler fra å være en ordentlig T-Ford er sveiv
Kjører selv rundt i 410 - som jeg trives i
Sti@n
Kjører selv rundt i 410 - som jeg trives i
Sti@n
Fis en bris...