
Forbruk excursion
#1
Posted 16 December 2008 - 18:02
#2
Posted 16 December 2008 - 18:23
jeg kjørte 7,3 '02 modell i et par år og lå aldri under 1,7 i snitt.
#3
Posted 16 December 2008 - 19:43
Synes forbruket ditt er meget snillt.
Min har vel ikke vært under 1.8.
Kan alt dette være rust??
#4
Posted 18 December 2008 - 11:28
Hei !
Forbruk på 1,7 l er normalt.
CAT
#5
Posted 21 December 2008 - 20:14
#6
Posted 24 December 2008 - 08:27
Er dette målt med fylte liter delt på antall kjørte mil eller målt etter kjørecomputeren ? Kjørecomputeren min viser nemlig ned mot 0,8 på langkjøring, viser ca, 1,2 på blandet kjøring, tør derfor ikke å stole på den
#7
Posted 26 December 2008 - 21:14
Jeg hadde en 250 , 2002 mod. målte alle tankene (firmaregnskap) å delte på ant. km.
lå da på blandet lett kjøring på 1,9 l . på kjøring med lass/ henger så var den som oftes oppe i 3 - 4 liter på mila !
God Jul !
#8
Posted 27 December 2008 - 04:16


#9
Posted 27 December 2008 - 18:18
Jeg hadde en 250 , 2002 mod. målte alle tankene (firmaregnskap) å delte på ant. km.
lå da på blandet lett kjøring på 1,9 l . på kjøring med lass/ henger så var den som oftes oppe i 3 - 4 liter på mila !
God Jul !
Dette høres ut som et ærlig svar.
Jeg fyllte tanken min i går og fikk et snittforbruk
på 2.56. (Her var det en del kjøring med henger.)
Fortsatt god jul og et riktig godt nyttår til alle her..
Kan alt dette være rust??
#10
Posted 27 December 2008 - 18:47
Jeg fyllte tanken min i går og fikk et snittforbruk
på 2.56. (Her var det en del kjøring med henger.)
Fortsatt god jul og et riktig godt nyttår til alle her..
Sitter å lurer på hvordan en kan klare å få så mye diesel gjennom den kverna der? Dere klarer jo neste å få den stakkars bilen til å bruke like mye som et 40 tons vogntog. Huker jeg på bilhengeren med en to tonns bil bakpå Dodgen så er jeg fortsatt godt under 1,4 på mila. Vanlig kjøring så ligger jeg mellom 1,2 og 1,3 hjemme i dørene, og på langkjøring uten henger så er jeg rundt 1,1. Dette er ikke etter computeren, men regnet ut på papiret. Har dere veldig stor missvising på speedometeret, eller om odometeret teller Miles?
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#11
Posted 28 December 2008 - 15:11
Dette er målt på gamlemåten og IKKE ved bruk av kjørecomputer (som ikke er til å stole på).
Glemte å nevne at girkassen er utstyrt med shift-kit montert hos RATS(Ringstad Automatic Transmission Service).
Dette ga stor forskjell på spenst i giring og hvordan kassen oppfører seg. Mye mindre "strikk-følelse" men uten å gi for hard giring. Kan anbefales på det sterkeste.
Eskild
#12
Posted 29 December 2008 - 08:54
#13
Posted 29 December 2008 - 15:26
Powerstroken er ganske enkelt tørst. In hvert fall 7,3
Den tar for seg det du gir den.
Runder speedo'n 100-110 km/t med tung henger, da spretter forbruket opp.
#14
Posted 12 January 2009 - 13:15
Er ikke alltid like gøy å stå og fylle 150 -160 l når du har kjørt deg ned mot reserve tanken

#15
Posted 13 January 2009 - 15:08
min erfaring med ford 7,3 er at dem blir veldig tørste desto fortere man kjører min erfaring er at forbruket er helt kurant opp til 95 km/t over dette øker dette markant ca 1,5 dl pr 10km/t
jeg hadde tidligere en 98 mod E350 som jeg pendlet daglig Hamar lillesrøm med her lå forbruket på 1,1 med snill gass fot ...
pytt pytt kjøpte ikke us bil for å spare drivstoff .. men et paradoks er jo at min siste firmabil VW transporter 130 hk 4 motion brukte over 1 liter pr mil på den samme kjøringen jeg gjør i dag ...
har gjor noen små mod på forden som nytt luftinntak AFE stage II kitt bully dog 5" eksos 100 hk+ Chip shiftkitt og forsterket girkasse samt at mod med større hjul ..
#16
Posted 13 January 2009 - 19:01
min erfaring med ford 7,3 er at dem blir veldig tørste desto fortere man kjører min erfaring er at forbruket er helt kurant opp til 95 km/t over dette øker dette markant ca 1,5 dl pr 10km/t
jeg hadde tidligere en 98 mod E350 som jeg pendlet daglig Hamar lillesrøm med her lå forbruket på 1,1 med snill gass fot ...
pytt pytt kjøpte ikke us bil for å spare drivstoff .. men et paradoks er jo at min siste firmabil VW transporter 130 hk 4 motion brukte over 1 liter pr mil på den samme kjøringen jeg gjør i dag ...
har gjor noen små mod på forden som nytt luftinntak AFE stage II kitt bully dog 5" eksos 100 hk+ Chip shiftkitt og forsterket girkasse samt at mod med større hjul ..
Heisan. Lurte på hvor du kjøpte ditt AFE stage II kitt og hvor mye du betalte for det.
Mvh Eskild Serigstad
#17
Posted 14 January 2009 - 08:50
Mvh Eskild Serigstad
Hei Eskild
Kitte kjøpte jeg i usa sammen med en hel haug med andre deler mens usd var på det laveste ..
jeg kjøpte AFE kittet, 5"eksos buggshield, Fabtec grilguard, nye hjullager forann, 4 nye alufelger 10x16 + noe små rask .. betalte ca 13500 for alt den gangen + 2000 i frakt + Mva ca 20.000 totalt
her har du en link til butikken jeg handlet fra:
http://cpwstore.carp...a...10346&Nty=1
denne butikken driver ikke med eksportsalg, så jeg sendte delene via en bekjent av meg som driver med frakt fra usa til norge ..
et alterna tiv kan være å opprette en konto hos jet carier da får du også en egen adresse i usa ..
om ønskelig kan jeg sette deg i kontakt med han jeg kjenner så ordner han sikkert frakt for deg også han sender sjøcontainer ca 1-2 g i uka
#18
Posted 20 January 2009 - 16:23
Den bruker jo ren mattematikk for å regne ut forbruket.
En dyse leverer en gitt mengde ved et gitt trykk (som er det samme hele tiden).
Computeren vet til enhver tid hvor lenge hver dyse holdes åpen.
Computeren vet hvor mange dyser som er tilstede.
Da blir det ikke rakettforskning for å regne ut forbruk.
#19
Posted 21 January 2009 - 09:57
#20
Posted 21 January 2009 - 15:00
hvis den måler bare ene rekka, hvordan kan reelt forbruk bare være "nesten" det dobbelte og ikke det dobbelte?

er det ikke like mange sylindre på hver side?