Suzuki LJ 80 Garasje Nr. 2
#21
Posted 09 February 2009 - 13:48
Fikk epost fra BT: en som har skrevet ut salgsmeldingen har aldri eid den bilen med det regnummeret, og det rammenummeret som er oppgitt tilhører en bil som er registrert som vraket/hugget for mange år siden.
Egentlig ingen overraskelse for jeg fikk sjekket registeret på disse bilene når jeg skule kjøpe dem og den grå var egentlig solgt som en delebil som fulgte med på kjøpet. Men forrige eier har oppgitt at han hadde skilter på den bilen så da må vi finne ut hvor feilen ligger, hvem har skrevet feil rammenummer/regnummer eller har noen byttet id på to biler en gang i tiden?
Fortsettelse følger som de sier i tv-serier. Jeg får i alle fall laget litt liv hos BT.
#22
Posted 09 February 2009 - 20:21
Send meg en epost på jobb mail så kan jeg ta en titt.
Founder Suzuki 4x4 Norway
#23
Posted 10 February 2009 - 00:21
Send meg en epost på jobb mail så kan jeg ta en titt.
jeg skal få sjekket rammenummeret og om det er det nummeret som stod på salgsmeldingen må to biler sannsynligvis ha byttet id en gang i tiden så da får en bare begynne å spore hvor disse to identitetene denne bilen står med i dag har krysset hverandre . om du skjønner en dårlig forklaring.
#24
Posted 10 February 2009 - 20:40
Founder Suzuki 4x4 Norway
#25
Posted 11 February 2009 - 13:21
Problemet er at det regnummeret som stod på salgsmeldingen ikke stemmer med noe kjøretøy selger har eid.
Spørsmålet er da om han har husket feil eller skrevet feil, men det var et nummer fra en LJ. Og det er litt merkelig at når han skriver feil så stemmer det med en så sjelden bil. Den bilen er også vraket.
Tidligere eier oppgir også når BT ringer han at han har hatt skilter på den bilen det er snakk om slik at det må i følge han være mulig å registrere bilen. Så i følge tidligere eiers opplysning kan ikke det oppgitte regnummer stemme. Rammenummer hadde jeg bare ført på ut i fra regnummer og disse hørte selvfølgelig til en kondemnert bil.
Men som jeg sa til BT, bilen står faktisk her og er ikke vraket. Hva om noen har skrevet feil når de har vraket en bil slik at feil bil har blitt registrert som vraket.
#26
Posted 11 February 2009 - 20:46
sender deg forresten en cd med mye gøy info om lj80/50, fikk den av en kompis i Tyskland. Lillehammer?
Founder Suzuki 4x4 Norway
#27
Posted 12 February 2009 - 09:22
sender deg forresten en cd med mye gøy info om lj80/50, fikk den av en kompis i Tyskland. Lillehammer?
Bedre med Trondheim, sender deg et PM.
#28
Posted 14 February 2009 - 14:13
Nye opplysninger sendt til BT i dag og så får jeg håpe det går i orden slik at jeg får overført begge to på mitt navn. JSA0LJ80000529193 Om du kan kjøre dette nummeret gjennom systemet og sende meg utskrift er det flott Vidar.
Edited by Nöcke Gunnar, 14 February 2009 - 14:15.
#29
Posted 15 February 2009 - 22:17
Founder Suzuki 4x4 Norway
#30
Posted 16 February 2009 - 12:04
"Da ble det straks meget bedre. Da er salgsmeldinga lagt inn, og du står som eier av kjøretøyet.
Før eventuelt påregistrering må det foreligge en PKK (periodisk kjøretøykontroll) omregistreringsavgift kr 1529 må være innbetalt, forsikring må være i orden og nye skilt må være bestilt.
Mvh Lillehammer Trafikkstasjon"
Hun som har hatt denne saken har vært både hyggelig og effektiv. All ære til henne.
Da er jeg den formelle eier til to stk LJ 80 Q en 1982 og en 1983 modell. Begge starter og går men den yngste er hardt angrepet av stålorm i balja.
#31
Posted 16 February 2009 - 14:28
Har sett at det er litt så som så med hvordan de reg. chassisnummer på disse bilene
Founder Suzuki 4x4 Norway
#32
Posted 16 February 2009 - 17:03
Har sett at det er litt så som så med hvordan de reg. chassisnummer på disse bilene
Jeg har i alle fall fått godkjent to stk overføringer av kjøretøy til meg i følge BT, men jeg ser også at det er litt forskjell på hvor mange nuller de operer med i ulike sammenhenger. Det er nok litt mer slarkete føring av chassinummer på biler som ble bygget før dataalderen. DD 82153 og BL 79713. En 83 mod og en 82 mod LJ 80 Q med 800 ccm motor og to seter.
Så langt er jeg fornød. Så får de stå hos sønnen til søskenbarnet mitt som jeg kjøpte de av frem til mai. Han gir flott service og lagrer den gule inne og den grå er dekket til ute, pluss at han har startet de opp med jevne mellomrom.
Den gule skal jeg ha som bruksbil sommer. Håper det blir mye finvær så jeg kan kjøre åpen bil.
Vet du om noen som forhandler bikinitopp til LJ eller må det spesialsyes?
Edited by Nöcke Gunnar, 16 February 2009 - 17:11.
#33
Posted 16 February 2009 - 18:31
#34
Posted 16 February 2009 - 19:13
Burde kommet på det selv, men takk skal du ha. Det er for tungvint å ta glassfibertaket av og på om sommeren, det er bedre med et lite tak som tar litt regn og så må jeg lage rørdører til den. Så jeg trenger ett sett med hengsler så jeg kan henge på dørene uten å modde de originale hengslene.
Eller kanskje jeg kjører bare med en kjetting der? Tror jeg har sett ett sted at det faktisk er lov på den bilen, eller roter jeg nå?
#35
Posted 16 February 2009 - 21:07
#36
Posted 21 March 2009 - 21:12
Ja, og jeg vil kjøre Vitara ;-)
#37
Posted 21 March 2009 - 23:51
hvis man går fra telemark, via drammen og ned på østfoldsida:)
#38
Posted 22 March 2009 - 10:54
(vegsir.. han drar jo av et dekk hver søndag på skauen
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#39
Posted 22 March 2009 - 12:47
og der er det vel også en og annen annen suzukientusiast og i tillegg til dere:)
Edited by sven, 22 March 2009 - 12:49.
#40
Posted 22 March 2009 - 15:19
og der er det vel også en og annen annen suzukientusiast og i tillegg til dere:)
Og fra Arendal til Kristiansand, ja, det er ikke så langt det heller.....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway