Gå til innhold



Foto
- - - - -

Suzuki LJ 80 Garasje Nr. 2


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
71 replies to this topic

#41 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 March 2009 - 22:45

QUOTE(sven @ 21 Mar 2009, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
ser egentelig ut som om vi får et relativt tett zukimiljø her nede nå....

hvis man går fra telemark, via drammen og ned på østfoldsida:)


Ikke så rart om det er en del rundt Oslofjorden, en solid andel av Norge sin befolkning bor der. ;-)

Fra Horten har jeg 12 byer innenfor 1 time og 15 min kjøring en veg. Horten, Holmestrand, Drammen, Oslo, Kongsberg, Tønsberg, Stavern, Sandefjord, Larvik, Moss, Sarpsborg og Fredrikstad tror det er alle.

Det er hva jeg kaller sentralt. I dag kan jeg kjøre til Gjøvik eller Hamar. På Hamar har de Biltema ellers kan jeg like gjerne holde meg hjemme.

#42 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 00:35

Dit du skal får du tilgang til Clas Ohlson og Jula i tillegg, Jula apner jo i Moss i morra om jeg ikke tar helt feil:)

Når er huset innflyttingsklart da Gunnar? smile.gif


#43 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 01:24

Kjettinger som dører er lov i Tyskland, de kommer faktisk originalt med slike :
doors.jpg

Men har sett TuV papirer med kjettinger


Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#44 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 20:08

QUOTE(sven @ 23 Mar 2009, 00:35) <{POST_SNAPBACK}>
Når er huset innflyttingsklart da Gunnar? smile.gif



Det er et god spørsmål. Tipper etter nyttår en gang. Planen er byggestart i august. Så om det er noen gode forslag til ting å huske på i garasjen så tas de i mot med takk. Smøregrav blir ikke aktuell, men sannsynligvis blir det ei rampe bak garsjen.



#45 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 20:12

QUOTE(vidar @ 23 Mar 2009, 01:24) <{POST_SNAPBACK}>
Kjettinger som dører er lov i Tyskland, de kommer faktisk originalt med slike :

Men har sett TuV papirer med kjettinger


Nei, papirer på det har jeg ikke sett, men jeg tror jeg har sett et brev fra den tyske importøren hvor de bekreter at det er akseptanel å kjøre med kjetting i døråpningen. Men hvor er jeg usikker på.

Kanskje på en tysk offroadside hvor jeg er innom av og til



LJ80 og LJ80V men hva med LJ80Q??

#46 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 20:12

QUOTE(vidar @ 23 Mar 2009, 01:24) <{POST_SNAPBACK}>
Kjettinger som dører er lov i Tyskland, de kommer faktisk originalt med slike :

Men har sett TuV papirer med kjettinger


Nei, papirer på det har jeg ikke sett, men jeg tror jeg har sett et brev fra den tyske importøren hvor de bekreter at det er akseptanel å kjøre med kjetting i døråpningen. Men hvor er jeg usikker på.

Kanskje på en tysk offroadside hvor jeg er innom av og til



LJ80 og LJ80V men hva med LJ80Q??

#47 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 21:55

Meiner Vidar snakka om at han hadde papir på kjetting i døråpninga på LJ..



Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#48 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 10:39

Den gule ser ut til å ha en litt spesiell historie. Den er vistnok importert som avgiftsfri flyttegods. DVS at den kommer inn under kjøretøyforskriften av 1942 og ikke dagens regelverk.

Ikke særlig mange av disse bilene i den kategorien og det ser også ut til at den er tatt inn som bevaringsverdi kjøretøy og er registrert med 7" felg og ikke den normale 5,5" felgen.

Dette kan bli spennende.


#49 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 12:35

Skal visstnok ikke være vanskelig å få fjerna den klausulen. Bare å sende inn en søknad. Den gir jo noen begrensninger med tanke på bruk.
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#50 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 March 2009 - 13:46

QUOTE(JarleA @ 30 Mar 2009, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Skal visstnok ikke være vanskelig å få fjerna den klausulen. Bare å sende inn en søknad. Den gir jo noen begrensninger med tanke på bruk.


Jeg har ringt og snakket med de på BT og det ser ut til at det er en del feilføring på noen papier på den bilen, men de skal finne frem det originale kortet fa førstegangsregistreringen.

Den ble først registrert på høsten 85 som 82 mod men rammenummeret stemmer mer med 85 model og den ble godkjent etter visning på Flekkefjord Trafikkstasjon uten at den ble godkjent i henhold til typegodkjenning.

Men tidligere var de ikke like firkantet på hvordan en del ting ble gjort.



#51 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 09:43

QUOTE(Bergum @ 22 Mar 2009, 16:19) <{POST_SNAPBACK}>
Og fra Arendal til Kristiansand, ja, det er ikke så langt det heller.....


Kanskje vi på sikt kan få til noen litt uformelle møter av og til, i Åsgårdstrand kanskje til neste sommer. Kanskje hos noen andre i sommer.

Jeg besøker Svein i Drammen med ujevne mellomrom og det er veldig greit å kunne diskutere problemer og løsninger in real life og ikke bare på nett.

Kvinnfolka har i alle år hatt sine "symøter" hvorfor skal ike vi gutta kunne ha noen "mekkemøter"? Jeg tror det hadde vært veldig trivelig.

#52 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 11:59

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 31 Mar 2009, 09:43) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje vi på sikt kan få til noen litt uformelle møter av og til, i Åsgårdstrand kanskje til neste sommer. Kanskje hos noen andre i sommer.

Jeg besøker Svein i Drammen med ujevne mellomrom og det er veldig greit å kunne diskutere problemer og løsninger in real life og ikke bare på nett.

Kvinnfolka har i alle år hatt sine "symøter" hvorfor skal ike vi gutta kunne ha noen "mekkemøter"? Jeg tror det hadde vært veldig trivelig.


Si i fra nestegang du skal til Svein da, så kan vi jo se om vi ikke kan møtes der.... :-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#53 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 12:16

Da tar jeg sikkert meg en tur også. Så da trenger du flere stoler Svein:)
Tlf: 98883546

#54 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 13:50

Dere er hjertlig vellkommen alle sammen for en hyggelig suki prat. Her er døra alltid åpen for positive folk. Gunnar og jeg får alltid for liten tid når han kommer. Tilogmed kjerringa begynner å prate, men da sier jeg stopp. tongue.gif Roar glemmer både tid å sted når han kommer. biggrin.gif Blir ikke tid til så mye farting rundt på meg akkurat nå som jeg holder på å bygge opp ny AT bil.

#55 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 16:18

QUOTE(Svein54 @ 31 Mar 2009, 14:50) <{POST_SNAPBACK}>
Dere er hjertlig vellkommen alle sammen for en hyggelig suki prat. Her er døra alltid åpen for positive folk. Gunnar og jeg får alltid for liten tid når han kommer. Tilogmed kjerringa begynner å prate, men da sier jeg stopp. tongue.gif Roar glemmer både tid å sted når han kommer. biggrin.gif Blir ikke tid til så mye farting rundt på meg akkurat nå som jeg holder på å bygge opp ny AT bil.


Vi skal jo møtes i slutten av måneden en gang. Da kunne jo de som har interesse av det fått sjekket glassfiberdelene til Weiss også.

#56 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 16:53

Vi lager et garasjetreff hjemme hos meg i månedskifte april mai. Som du sier, da er alle delene på plass som vi skal hente. Bilen er nesten ferdig og. Gleder meg. smile.gif

#57 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 17:07

QUOTE(Svein54 @ 31 Mar 2009, 17:53) <{POST_SNAPBACK}>
Vi lager et garasjetreff hjemme hos meg i månedskifte april mai. Som du sier, da er alle delene på plass som vi skal hente. Bilen er nesten ferdig og. Gleder meg. smile.gif


Jeg får svar i løpet av denne uka om når vi skal møte i Flensburg så da kan vi sette datoen for et garasjetreff hos deg i slutten av uka. Høres kjempespennende ut. Kanskje starten på "symøter" i sukiklubben.

#58 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 22:56

Sven og Roar har meldt seg på allrede, men HUSK ikke ta med noe "strikketøy" tongue.gif

#59 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 09:10

QUOTE(Svein54 @ 31 Mar 2009, 23:56) <{POST_SNAPBACK}>
Sven og Roar har meldt seg på allrede, men HUSK ikke ta med noe "strikketøy" tongue.gif


Er vi fire fem stykker så er det en ypperlig start på en slik "syklubb". Utpå sommeren er det sikkert fler som lettere tar en litt lenger kjøretur for et møte også.

#60 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 17:35

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 30 Mar 2009, 14:46) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ringt og snakket med de på BT og det ser ut til at det er en del feilføring på noen papier på den bilen, men de skal finne frem det originale kortet fa førstegangsregistreringen.

Den ble først registrert på høsten 85 som 82 mod men rammenummeret stemmer mer med 85 model og den ble godkjent etter visning på Flekkefjord Trafikkstasjon uten at den ble godkjent i henhold til typegodkjenning.

Men tidligere var de ikke like firkantet på hvordan en del ting ble gjort.

Fikk kopi av de originale papirene i dag. Der var det mye feilføringer med overstryking og krysset av i hytt og pine.

De to første eierne har i følge kortet eid bilen samtidig som den var registrert på et firma. Men hvorfor den ble vist i Flekkefjord for registrering på et Oslofirma er mer enn jeg forstår. Rammenummeret var også feil, men det ble rettet opp for noen år siden.

Men da er det ikke noe å hverken bekymre seg for eller få til fordeler på. Opprinnelig dekkdimensjon er endret til 195/80-15 men felgdimensjon er 7" bredde. Innpress er ikke nevnt og bilen er ikke godkjent i forhold til noen typegodkjening men godkjent på grunnlag av vising hos BT før første gangs registrering.

Ingen bakkeklaring er oppgitt.