Gå til innhold



Foto

Bytte stempelringer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 båbbærn

båbbærn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 20:35

Jeg fikk eit grusomt resultat på komp.test på 413 motoren min i dag.

Jeg må vel ut med eit stempel og bytte noen ringer.
Må jeg av med toppen, eller klarer jeg det fra undersia?

Jeg har ikke lyst å ta av toppen om jeg ikke må, synes det er for dumt å svi av nesten eit lilla bare for den pakningen.
MVH
Daniel


...kan det fikses...
...Klart det kan!!!
---Båbbær'n---
Alias Daniel Båbbær's Roterom

#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 20:47

sikker på at det er ringer og ikkje ventilseter og tetninger? dersom du har kjørt med slitte ringer er det mok en del sot etter forbrent olje oppi der som du vil ha vekk, så ventilsliping er nok nyttig det også.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 Gi Gass

Gi Gass

    Potet, kan brukes til det meste..

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1353 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 20:50

Sorry, men du må nok det. Vet ikke selv om jeg hadde gidda kløyve en motor for og bare skifte ringer på et stempel. Hadde nok blitt totaloverhaling når jeg var med det... Ringene kommer nok i sett til allle fire, og toppakkningen får du nok løst.
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."

"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

#4 båbbærn

båbbærn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 21:07

Ja, det var det jeg var redd for.

Jeg veit nemlig ikke om jeg har hverken ork eller tid for ein full renovering.

Dessuten koster det. ein ting er ringene, men så kommer alle rådelager, og så er det ventiler..... OSV.....



Hvor får jeg de billigste delene da?

Noen som kan anbefale handlested?


MVH
Daniel


...kan det fikses...
...Klart det kan!!!
---Båbbær'n---
Alias Daniel Båbbær's Roterom

#5 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 22:46

Eg hadde nok berre kjørt til den døde, og putta inn enten det du fant som du fikk plass til, eller kjøpt en 413motor du veit funker. markedspris er vel sånn rundt 1500,- og då er det enkel jobb å sette inn. sidan dette er skogbil hadde eg vurdert Volvo som er anbefalt av mange som eg nevner i garasja di.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#6 båbbærn

båbbærn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 00:19

Ja, det er vel det som blir resultatet. Kjøre til det dauer, og så finne ein anna kraftpakke å putte inn.

MVH
Daniel


...kan det fikses...
...Klart det kan!!!
---Båbbær'n---
Alias Daniel Båbbær's Roterom

#7 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 00:53

Hva er grusomt resultat?
Jeg fikk 11.5......
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#8 Gi Gass

Gi Gass

    Potet, kan brukes til det meste..

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1353 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 01:40

QUOTE(yakuza @ 6 Jan 2009, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
Eg hadde nok berre kjørt til den døde, og putta inn enten det du fant som du fikk plass til, eller kjøpt en 413motor du veit funker. markedspris er vel sånn rundt 1500,- og då er det enkel jobb å sette inn. sidan dette er skogbil hadde eg vurdert Volvo som er anbefalt av mange som eg nevner i garasja di.


Stemmmer i på den løsningen... ; )

"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."

"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

#9 båbbærn

båbbærn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 386 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 10:16

QUOTE(Bergum @ 7 Jan 2009, 01:53) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er grusomt resultat?
Jeg fikk 11.5......



Joa, 11,5 er ikke ille, om det hadde vært snittet på alle sylindere, men jeg fikk 5,7 på første syl og 10-11 på de resterende. Det er grusomt, for da er 1. syl gåen.
MVH
Daniel


...kan det fikses...
...Klart det kan!!!
---Båbbær'n---
Alias Daniel Båbbær's Roterom

#10 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 11:40

hell en spiseskje med motorolje i hullet til tennpluggen og kjør ny test...

får du opp kompen da er det stempelringer, om ikke er det brent eller slitt ventil.



#11 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 07 January 2009 - 14:57

QUOTE(sven @ 7 Jan 2009, 11:40) <{POST_SNAPBACK}>
hell en spiseskje med motorolje i hullet til tennpluggen og kjør ny test...

får du opp kompen da er det stempelringer, om ikke er det brent eller slitt ventil.

det har han gjort står det i garasjen.. det er nok ringer ja.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)