Naf salgs/kjøps test kan du stole på, ja. Om du kjøper en bil blindt på bakgrunn av naf test, og du avduker feil og mangler ved bilen som de ikke har sett på naf-testen krever du glatt pengene tilbake for testen. Tror til og med de lover å utbedre feilen for deg, om ikke det kanskje var på drifts test. Men det bør du jo spørre om når du bestiller testen. Om økonomien tillater det, ville jeg tatt Naf-test uansett hvor i landet du handler bil, omså det er hos naboen. Genial sak en sånn Naf-test, gir deg ofte grunnlag til å prute litt, og vips så er prisen av testen innspart. Men om ikke annet så handler du litt tryggere.
Iallefall, Naf stasjon SKAL være fryktelig nøye, og i min erfaring er dem det. Fikk ikke eu-godkjent polo'n til madammen på grunn av foring i bakaksel, denna var pressa på plass så jeg bestilte time hos merkeverksted, som kunne fortelle at dem synes det var jævla rart å få feil på ei foring som dem ALDRI hadde bytta før. Og at han nekta å tru på at det var noe galt med den. Var vist nok ikke det heller, men bytta uansett, så var det gjort. Tok forøvrig Naf salgstest på den bilen før vi solgte den, veldig greit å kunne gi til kjøper, så slapp man liksom noe krøll.
Om du har "bestemt" deg for en bil i Narvik, synes ikke jeg du burde inngå komprimiss pågrunn av noe så tåpelig som geografi.
Sjekk pris med hurtigruta, kan hende du selv må være ombord for å få god pris. Narvik har endel transport på jernbane, kanskje du får til noe der.
Er forøvrig ikke så grusomt langt fra Narvik til Bergen. Du klarer det på ei helg.
De 2 lappene testen koster hjelper veldig lite hvis det som er feil koster mer enn dette å reparere. Men ja, med en test, så er du tryggere, men du er garantert ikke safe. Jeg har flere eksempler i min omgangskrets om sløve kontrollører.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no