Gå til innhold



Foto

Blazer som førstegangs bil??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
72 replies to this topic

#61 Jonass

Jonass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 688 Innlegg:

Posted 02 February 2009 - 21:23

QUOTE(Blazer&Wakeman @ 2 Feb 2009, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann
takker for svar, og eg kommer til å ringe de i løpet av de neste dagene.

Eg ser at det har kommet ut en S10 med manuell gir, (personlig liker eg automat på disse) men hvordan er den?, er den bedre enn automat kassen? (med tanke på holdbarhet)


Er nok forskjellige erfaringer her, men automater har ofte en overhaling eller to i løpet av et 300k kilometer langt liv.
Med en manuell, kanskje inn for å bytte clutch en gang. Men altså, dette varier jo alltid på hvordan man har brukt bilen.

Ellers er manuell mer bensinsparende smile.gif
Solgt Chevroleten.....
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!

#62 camarocab

camarocab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 03 February 2009 - 00:25

QUOTE(Blazer&Wakeman @ 2 Feb 2009, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann
takker for svar, og eg kommer til å ringe de i løpet av de neste dagene.

Eg ser at det har kommet ut en S10 med manuell gir, (personlig liker eg automat på disse) men hvordan er den?, er den bedre enn automat kassen? (med tanke på holdbarhet)

Har aldri sett en med manuelt gir og 4,3 liter så det er vel ikke lett å finne, grunnen til svaret mitt angående spørsmål og bruk av OD og henger har med kassa å gjøre og det er vel også derfor jeg sier at får du et inntrykk av at den har dratt tunge hengere og fyren du kjøper av ikke er klar over at den skal bare brukes i Drive med henger har bilen kanskje et girkasse byttte på gang om en stund, men kasse skaffer vi til8-9 lapper nyovehalt så ingen fare. Derfor spør mye om hvordan bilene er brukt. Deter mitt råd. Selv har jeg aldri hatt gearkasse problem på noen av mine S10ere, men på K5 og K10 har jeg byttet noen JA........... mad.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#63 chevyevje

chevyevje

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 03 February 2009 - 10:50

QUOTE(camarocab @ 3 Feb 2009, 00:25) <{POST_SNAPBACK}>
Har aldri sett en med manuelt gir og 4,3 liter så det er vel ikke lett å finne


Har selv en S10 4,3 liter, med manuelt gir. Det er en 93 mod, men pickup vel og merke. Med Tahoe ekstra pakke, tror jeg.

Edited by chevyevje, 03 February 2009 - 10:55.


#64 camarocab

camarocab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 03 February 2009 - 12:28

QUOTE(chevyevje @ 3 Feb 2009, 10:50) <{POST_SNAPBACK}>
Har selv en S10 4,3 liter, med manuelt gir. Det er en 93 mod, men pickup vel og merke. Med Tahoe ekstra pakke, tror jeg.

Stemmer vel det, så også en Pickup i Drammen som hadde manuel, det var også en tahoe. Nå er vel dette med S10/Blazer/K5 et lite sammensuruim for oss her i Norge.
I statene er vel S10 pickup og Blazer er både s10 og k5 ovs. Husker ike helt rolleyes.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#65 Blazer&Wakeman

Blazer&Wakeman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 00:44

Heisann, og takker for svar.


Banken på torsdag, og da mest sannsynlig lån på konto
har nå tre stykker som eg ser på:
http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde
http://www.autodb.no...l.pl?nr=2086539
http://www.autodb.no...l.pl?nr=2096041

1 og 2 har dere sett før men legger de til fordet, mens nummer 3 har eg sugd meg skikkelig fast i, det eneste problemet er at den står en halv verden unna (Bergen-Narvik) og derfor lurer eg på:
Kan man stole på en NAF-test?
Er det mulig å få transportert bilen via båt ned til Bergen? (uten at du trenger å ha direktør inntekt)
Og er det noen Bergensere her som vil la en Askøystril få prøvesitte deres S-10? tongue.gif (viss eg no vil gå får den i Narvik har eg kanskje ikke mulighet til å få prøvekjørt den, og har ikke sittet i en S10 enda) derfor eg lurer, hehe

Men viss eg no ikke går for den og heller tar en av de to andre:
Hva er lurt å se etter når eg skal se på bilen (rust/el.Feil/Motor Feil, etc)


Takker igjen
Jan-Erik S. Helle

#66 chevy k5

chevy k5

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 01:06

har en s10 lik denne du kan få for 60000 vist frister http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde 95 mod ca 155000km

#67 Bravo

Bravo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 01:12

Naf salgs/kjøps test kan du stole på, ja. Om du kjøper en bil blindt på bakgrunn av naf test, og du avduker feil og mangler ved bilen som de ikke har sett på naf-testen krever du glatt pengene tilbake for testen. Tror til og med de lover å utbedre feilen for deg, om ikke det kanskje var på drifts test. Men det bør du jo spørre om når du bestiller testen. Om økonomien tillater det, ville jeg tatt Naf-test uansett hvor i landet du handler bil, omså det er hos naboen. Genial sak en sånn Naf-test, gir deg ofte grunnlag til å prute litt, og vips så er prisen av testen innspart. Men om ikke annet så handler du litt tryggere.

Iallefall, Naf stasjon SKAL være fryktelig nøye, og i min erfaring er dem det. Fikk ikke eu-godkjent polo'n til madammen på grunn av foring i bakaksel, denna var pressa på plass så jeg bestilte time hos merkeverksted, som kunne fortelle at dem synes det var jævla rart å få feil på ei foring som dem ALDRI hadde bytta før. Og at han nekta å tru på at det var noe galt med den. Var vist nok ikke det heller, men bytta uansett, så var det gjort. Tok forøvrig Naf salgstest på den bilen før vi solgte den, veldig greit å kunne gi til kjøper, så slapp man liksom noe krøll.


Om du har "bestemt" deg for en bil i Narvik, synes ikke jeg du burde inngå komprimiss pågrunn av noe så tåpelig som geografi.
Sjekk pris med hurtigruta, kan hende du selv må være ombord for å få god pris. Narvik har endel transport på jernbane, kanskje du får til noe der.
Er forøvrig ikke så grusomt langt fra Narvik til Bergen. Du klarer det på ei helg.
And remember, no one ever laid on their deathbed wishing they had spent more time at the office.

#68 arcticsilverado

arcticsilverado

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 18 February 2009 - 13:36

Hei, har hatt Blazer 95 mod 4,3 i 2,5 år, å har vært meget fornøyd, å det aller viktigste: dama har vært storfornøyd!!!!! Skal av andre grunner selge bilen nå (Finn kode 16283541) . Har ikke vært noe tull med bilen, å som nevnt i denne tråden, 4,3 L motoren på 193hk er meget morsom. Det er en utrolig hissig motor. Så er designet moderne men fortsatt amerikansk!!

#69 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 18 February 2009 - 19:14

QUOTE(Bravo @ 11 Feb 2009, 01:12) <{POST_SNAPBACK}>
Naf salgs/kjøps test kan du stole på, ja. Om du kjøper en bil blindt på bakgrunn av naf test, og du avduker feil og mangler ved bilen som de ikke har sett på naf-testen krever du glatt pengene tilbake for testen. Tror til og med de lover å utbedre feilen for deg, om ikke det kanskje var på drifts test. Men det bør du jo spørre om når du bestiller testen. Om økonomien tillater det, ville jeg tatt Naf-test uansett hvor i landet du handler bil, omså det er hos naboen. Genial sak en sånn Naf-test, gir deg ofte grunnlag til å prute litt, og vips så er prisen av testen innspart. Men om ikke annet så handler du litt tryggere.

Iallefall, Naf stasjon SKAL være fryktelig nøye, og i min erfaring er dem det. Fikk ikke eu-godkjent polo'n til madammen på grunn av foring i bakaksel, denna var pressa på plass så jeg bestilte time hos merkeverksted, som kunne fortelle at dem synes det var jævla rart å få feil på ei foring som dem ALDRI hadde bytta før. Og at han nekta å tru på at det var noe galt med den. Var vist nok ikke det heller, men bytta uansett, så var det gjort. Tok forøvrig Naf salgstest på den bilen før vi solgte den, veldig greit å kunne gi til kjøper, så slapp man liksom noe krøll.


Om du har "bestemt" deg for en bil i Narvik, synes ikke jeg du burde inngå komprimiss pågrunn av noe så tåpelig som geografi.
Sjekk pris med hurtigruta, kan hende du selv må være ombord for å få god pris. Narvik har endel transport på jernbane, kanskje du får til noe der.
Er forøvrig ikke så grusomt langt fra Narvik til Bergen. Du klarer det på ei helg.



De 2 lappene testen koster hjelper veldig lite hvis det som er feil koster mer enn dette å reparere. Men ja, med en test, så er du tryggere, men du er garantert ikke safe. Jeg har flere eksempler i min omgangskrets om sløve kontrollører.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#70 Blazer&Wakeman

Blazer&Wakeman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 19 February 2009 - 00:30

Heisann.

ser ut til at det blir en del mas fra min side no, men håper det er overkommelig tongue.gif

ser ikke ut som at eg får tid til å reise opp å se på den i Narvik, så må ty til andre

http://www.autodb.no...l.pl?nr=2101116 ringte eier i dag, og han skal sende bilder i morgen, men det eg lurer på er om denne kanskje er litt for "billig" med tanke på katten i sekken opplegg, vet jo ikke spesielt mye før eg får sett bilder i morgen.
det eier nevnte med rust var at den var så og si rustfri bortsett fra litt nede med førersetet, ellers var den jo nylig eu-godkjent.
Er greit nok det at den har litt småfiks, men å begynne å herje med interiøret er ikke et ønske, en kamerat av meg kjøpte seg nettop en BMW, der var jo alle dørtrekkene helt lause, og dørene var enten treig eller løs, dette betalte han 35k for, har ikke noe særlig lyst å havne i samme situasjon.

Hva mener dere er en pris eg bør gå etter når det gjelder denne type S10?

Mvh
Jan-Erik

#71 Bravo

Bravo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Innlegg:

Posted 20 February 2009 - 16:17

Kenneth32: Nei, Naf plukker ikke fra hverandre gearkassa for å anslå hvor lang leve tid den har. Men de har en høvelig nøye sjekkliste som fylles ut under en slik test. De sjekker jo det man ofte glemmer å se etter selv. Og de ser jo etter feil og mangler som faktisk kan undersøkes visuelt, eller ved å prøve kjøretøyet. Sløve ansatte forkommer vel selvfølgelig som i alle andre bedrifter, men jeg stoler iallefall på naf testen. Man forøvrig aldri noen garanti når man kjøper bruktbil privat, selv om man er aldri så nøye på visning. Skjulte feil og mangler er jo umulig å finne, nettopp fordi de er skjult.
And remember, no one ever laid on their deathbed wishing they had spent more time at the office.

#72 Blazer&Wakeman

Blazer&Wakeman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 00:54

Hei
Ja, er her enda, har ikke fått tak i en blazer enda, syns de forsvinner noe forferdelig fort enkelte av dem, men har kommet over 2 nye der eg skal ringe i morgen.
http://www.finn.no/f...nnkode=16690272 Bilen ser hel og fin ut, det eneste som bekymrer meg er km-standen, hva mener dere?

http://www.autodb.no...l.pl?nr=2118436 kunne jeg også godt ha tenkt meg, men den sprenger budsjettet med vel 15000 kroner.

personlig så heller eg litt mot 2-dørs, men grunnet km-stand, så er eg litt i tvil.


takker for svar.

#73 Jonass

Jonass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 688 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 10:54

Selv har jeg en bil som har gått noen runder rundt kloden, (250k). Men har ikke hatt noen problemer. Selvfølgelig kommer jo dette ann på hvordan bilen er behandlet. Men det første du burde gjøre er å se/lukte på automatolja. Lukter denne brent, kan du høre ropet fra overhanglingsverkstedet lang vei.

Når det kommer til 2 og 4 dørs, er 4 dørs utrolig praktisk, men synes 2 dørs er utrolig mye penere. Dette er jo smak og behag.
Solgt Chevroleten.....
En ikke så stolt Merce-eier
Og en veldig stolt Jeep WJ eier!